تاریخ انتشار:۱۵:۵۷ - ۲۲ آبان ۱۳۹۵
فرماندار گچساران مطرح کرد
عصر دنا: فرماندار گچساران گفت: علت به‌کارگیری نیروهای غیربومی در شهرستان ما کمبود مهارت‌های فنی در میان نیروهای بومی است.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

عبدالرحیم رحیمی پیش از ظهر امروز با حضور در مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای شهرستان گچساران از کارگاه‌های آموزشی این مرکز بازدید کرد و سپس در نشستی به بررسی مسائل و مشکلات مرکز فنی‌ و حرفه‌ای گچساران پرداخت.

فرماندار گچساران در این دیدار با اشاره به نقش و اهمیت آموزش‌های مهارتی در پرورش نیروی کار ماهر به عنوان یکی از عوامل اصلی توسعه اقتصادی، بر ضرورت متناسب‌سازی آموزش‌های مهارتی در جهت تقاضای بازار کار تاکید کرد.

وی گفت: عملکرد مرکز آموزش فنی‌ و حرفه‌ای شهرستان تاکنون بسیار مطلوب بوده است و جا دارد که برای جذب بیشتر جوانان جویای کار و ارائه آموزش‌های مختلف به آنان تلاش بیشتری صورت گیرد.

رحیمی با بیان اینکه کسب مهارت و بهره‌مندی از دوره‌های آموزشی فنی‌ و حرفه‌ای برای رفع مشکلات اشتغال جوانان و افراد جویای کار مفید است، اظهار داشت: بهره‌مندی و کسب مهارت و تلاش در جهت ارتقای سطح مهارت افراد جامعه به افزایش بهره‌وری و کارآمدی آنان منجر می‌شود.

فرماندار گچساران ضمن تاکید بر تقویت فرهنگ کار و مهارت‌آموزی خاطرنشان کرد: گسترش و ارتقای کیفی آموزش‌های فنی و حرفه‌ای مطابق با نیاز شرکت‌ها و کارگاه‌های مستقر در شهرستان باشد تا در مواقع نیاز به جذب نیروی انسانی متخصص کافی در زمینه مورد درخواست در شهرستان باشد و از این راه زمینه اشتغال‌زایی آنها فراهم گردد.

وی در ادامه این نشست یکی از علل بکارگیری نیروهای غیربومی در شرکت‌های فعال شهرستان را نبود و کمبود نیروی فنی کار رشته مورد درخواست عنوان و تصریح کرد: باید مردم از فرصت‌های به وجود آمده و کلاس‌های آموزشی در سطح شهرستان بهره برده و با کسب مهارت به شغل و درآمد پایداری دست پیدا کنند.

فرماندار گچساران در این بازدید از کارگاه‌های آموزشی جوشکاری، صنایع چوب، تعمیر و نصب کولر اسپلیت بازدید کرد و از نزدیک در جریان آموزش کارآموزان قرار گرفت.

ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.