کد خبر: ۱۰۲۵۵
تاریخ انتشار:۱۳:۵۳ - ۱۳ مهر ۱۳۹۵
حجت‌الاسلام سعیدی:
عصر دنا: نماینده ولی‌فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: آنچه امروز این نظام را حفظ کرده، لبخند دیپلمات‌ها نبوده، بلکه غرش موشک‌های فرزندان رشید اسلام است.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

حجت‌الاسلام علی سعیدی صبح امروز در کنگره ملی 1880 شهید استان کهگیلویه و بویراحمد که با حضور گسترده مردم و خانواده شهدا و ایثارگران برگزار شد با تسلیت ایام محرم اظهار کرد: از این اقیانوس مواج باید حداکثر بهره را ببریم.

نماینده ولی‌فقیه در سپاه گفت: محفل ما امروز به یاد و نام شهدای روحانی است که تعابیر زیادی از سوی پیامبر و ائمه در خصوص علما داریم.

وی بیان کرد: امام صادق(ع) می‌فرمایند؛ علمای شیعه ما مرزبانان هستند و امام کاظم(ع) می‌فرمایند، فقها دژ و قلعه اسلام و پاسداری از حاکمیت دینی را بر عهده دارند.

سعیدی به بیانات رهبری در خصوص انقلابی‌گری اشاره کرد و گفت: بیشتر این فرمایشات خطاب به روحانیون بود که این تأکید یک فلسفه و دغدغه‌ای رهبری در این خصوص است.

وی خاطرنشان کرد: رهبری 20 سال قبل فرمودند روحانیت در گذشته پیشتاز بودند که نمی‌دانم در آینده این پیشتازی را ادامه خواهند داد؛ بنابراین باید به الزامات پیشتازی روحانیت توجه کرد و پیشتازی جوهره و شاخصه‌هایی دارد که بدون آن نمی‌توان پیشتازی کرد.

* اولین معیار پیشتازی روحانیت همسو و هم‌جهت بودن با ولی‌فقیه است

نماینده ولی‌فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در ادامه با بیان اینکه ما معتقدیم ولی‌فقیه در پنج موضوع با پیامبر و ائمه اشتراک دارد، اظهار کرد: اول اینکه حکم ولی‌فقیه همانند آن بزرگان حجیت دارد و دوم در موضوع تبعیت بوده که اگر برای مثال تبعیت از امام صادق(ع) واجب است، این تبعیت از ولی‌فقیه نیز واجب خواهد بود.

وی افزود: سومین نکته مشترک مربوط به نصب بوده که اگر نصب پیامبر الهی است، نصب ولی فقیه نیز الهی است.

سعیدی به چهارمین نقطه مشترک ولی‌فقیه با ائمه و پیامبر اشاره کرد و گفت: آنها در رسالت مشترک هستند و در پنجمین مورد، پیامبر و امام و ولی در حکومتداری مشترک هستند.

نماینده ولی‌فقیه در سپاه، سپس به معیارهای پیشتازی روحانیت اشاره کرد و گفت: اولین معیار این است که با ولی‌فقیه همسو و هم‌جهت هستند و دومین معیار، پیشتازی در تعبد است که روحانیت هم در کربلا و هم در نهضت انقلاب با امام حسین و امام خمینی حرکت کرده‌اند و هیچ‌گاه نگفتند ما را برای چه می‌برید.

وی بیان کرد: امروز نیز روحانیت که متعبد هستند، پشت سر رهبری حرکت می‌کنند و از رهبری نمی‌خواهند که همه پشت صحنه‌ها را بگوید، چون در حال حاضر موقع بیان پشت صحنه‌ها نیست و 20 تا 30 سال طول می‌کشد تا همه چیز گفته شود.

سعیدی خاطرنشان کرد: تعبد هنگامی معنا پیدا می‌کند که انسان به مرجع صدور حکم اطمینان داشته باشد و تعبداً همه چیز را بپذیرد، به دور از اینکه به دنبال فلسفه آن باشد.

* وقتی رهبری صلاح نمی‌داند کسی در انتخابات حضور پیدا کند، باید به لبیک یا خامنه‌ای اکتفا کنیم

وی در ادامه در خصوص بیانات اخیر مقام معظم رهبری خاطرنشان کرد: وقتی رهبری صلاح نمی‌داند کسی در انتخابات حضور پیدا کند، باید به لبیک یا خامنه‌ای اکتفا کنیم.

سعیدی افزود: وقتی رهبری از اقتصاد مقاومتی سخن می‌گویند، یا بحث نفوذ را مطرح می‌کنند، فلسفه‌ای دارد که مسؤولین باید به آن توجه کنند.

وی یکی از معیارهای دیگر پیشتازی روحانیت را درک درست مقتضیات زمان دانست و گفت: همیشه با متغیرات زیادی روبه‌رو هستیم و وقتی رهبری می‌گویند به مقدسات اهل سنت توهین نشود، دلیل آن روشن است و لازم نیست رهبری دلیل آن را بگویند.

نماینده ولی‌فقیه در سپاه افزود: چهار نوع اهل سنت داریم که دسته اول آنها با ما هم‌پیمان هستند مانند حماس و جهاد که بعد از مرخصی رهبری از بیمارستان، نزد آقا آمدند و گفتند که در نمازهایمان برای شفای شما دعا می‌کردیم.

وی به دسته دوم اهل‌سنت اشاره کرد و گفت: اهل سنت سنتی در پاکستان و افغانستان و اندونزی و بسیاری از جاهای دیگر هستند که دلشان با ما می‌تپد و دعا می‌کنند که این نظام شاخ آمریکا و اسرائیل را بشکند.

سعیدی بیان کرد: دسته سوم، اهل سنت سکولار هستند که با ما درگیر نیستند و دسته چهارم نیز تکفیری‌ها و وهابی‌ها هستند که امروز جنایت‌های زیادی انجام می‌دهند.

وی عنوان کرد: باید به عزاداری‌های خود توجه کنیم و مقتضیات زمان و مکان را درنظر بگیریم و اجازه ندهیم بین شیعه و سنی اختلافی ایجاد شود.

* آنچه امروز این نظام را حفظ کرده، لبخند دیپلمات‌ها نبوده، بلکه غرش موشک‌های فرزندان رشید اسلام است


نماینده ولی‌فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به یکی دیگر از شاخص‌های پیشتازی روحانیت اشاره کرد و گفت: عالم اسلامی نباید از تحولات اجتماعی عقب بماند و باید مقتضیات زمان را بشناسد.

سعیدی افزود: عالمی که ما را با ژاپن و آلمان مقایسه می‌کند و می‌گوید ژاپن سلاح خود را کنار گذاشته تا به این پیشرفت رسیده است، باید بداند نسبتی بین ما و آلمان و ژاپن وجود ندارد.

وی با اشاره به اینکه امروز ژاپن و آلمان صندوق پول آمریکا هستند، گفت: آنچه امروز این نظام را حفظ کرده، لبخند دیپلمات‌ها نبوده، بلکه غرش موشک‌های فرزندان رشید اسلام است.

نماینده ولی‌فقیه در سپاه به چهارمین عامل پیشتازی روحانیت اشاره کرد و گفت: شناخت جریانات و تحولات و همچنین سرعت و شجاعت در بیان نظر و اعلام مواضع است که یکی از معیارهای مهم پیشتازی روحانیت به شمار می‌رود.

وی با بیان اینکه روحانیت، پاسداران مغزها هستند که باید همه امور را رصد کرده و به موقع اعلام کنند، افزود: وقتی رهبری مطالبی را بیان می‌فرمایند، وظیفه روحانیت بوده که مواضع رهبری را تبیین کند، زیرا ممکن است برخی افراد مطالب رهبری را نشنیده باشند که باید از تریبون و منبر روحانیت برای این کار استفاده کرد.

سعیدی نقش عمارگونه روحانیت را در همه دوران‌ها مهم دانست و گفت: اعلام مواضع در برابر فتنه و همچنین موضع‌گیری مقابل انحراف مسؤولان از دیگر وظایف روحانیت است.

* روحانیت موضع صریح خود را درباره موضع‌گیری‌هایی که با خطوط امام و رهبری سازگار نیست، اعلام کنند

وی افزود: در جاهایی که موضع‌گیری‌ها با خطوط امام و رهبری سازگار نیست، روحانیت باید اعلام موضع صریح داشته باشند.

سعیدی دفاع از دیدگاه امام و دفاع از اصول را وظیفه مهم روحانیون برشمرد و بیان داشت: یکی از موارد دیگر پیشتازی، روحانیت، اعلام موضع در برابر احزاب و جریان‌های انحرافی است که امروز در برخی سایت‌ها و روزنامه‌ها این مواضع نوشته می‌شود و لذا وظیفه روحانیون است که آنها را معرفی کنند.

نماینده ولی‌فقیه در سپاه در ادامه با بیان اینکه می‌توان از ادعیه‌ای مانند زیارت عاشورا و بسیاری از مسائل پی برد، گفت: در زیارت عاشورا به براندازان و گروه های برانداز اشاره شده و آنها را معرفی کرده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به مظلومیت روحانیت اشاره کرد و افزود: از دیرباز و از دوره مبارزات میرزای بزرگ تا قیام حضرت روح‌الله رسالت سنگینی برعهده روحانیت بوده است و با پیشتازی خود توانستند زمینه شکل‌گیری انقلاب را فراهم کنند.

سعیدی در پایان گفت: روزی تصور می‌شد که تنها 1500 شهید روحانی داریم، اما اکنون مشخص شده که تا این تاریخ 4 هزار و 300 شهید روحانی داریم و این شناسایی همچنان ادامه دارد.

منبع: فارس


ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.