کد خبر: ۱۰۱۲۲
تاریخ انتشار:۱۰:۵۴ - ۰۹ مهر ۱۳۹۵
در قالب «افتخار کوچه، آبروی محله»
عصر دنا: یادواره شهیدان سید سپهدار دیورخش و دارا راهخداپور از شهدای انتظامی سوق برگزار شد.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

به نقل از خبرگزاری فارس؛ در آستانه کنگره ملی یک هزار و 880 شهید استان کهگیلویه و بویراحمد نخستین یادواره شهیدان دارا راهخداپور و سید سپهدار دیورخش از شهدای نیروی انتظامی در قالب افتخار کوچه،آبروی محله شامگاه پنجشنبه با حضور پرشور مردم ،خانواده شهدا و مسؤولان بخش در شهر سوق برگزار شد.

شهرام مهدوی در این مراسم جهاد و شهادت را از ارزشمندترین اقدام و عمل در اسلام دانست و اظهار داشت: در همه آیات و روایات رساترین کلام در وصف شهیدان امده است.

فرمانده بسیج دانشجویی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: شهادت گزینش مرگ سرخ متکی بر شناخت و آگاهی و بر مبنای اختیار است که انسان‌های مجاهد و خداشناس در عین شور و شعور منطبق بر بیداری آن را انتخاب می‌کنند.

مهدوی با بیان اینکه شهیدان با نثار خون خود سعادت خود و جامعه را تضمین می‌کنند ادامه داد: جانفشانی و ایثار آن بزرگواران مایه آبروی محله و افتخار کوچه می‌شود.

وی تصریح کرد: امروز دشمنان رمز اقتدار ایران اسلامی را در شهادت نهفته دیده و اذعان دارند جنگ با ملتی که آخرت را بر دنیا ترجیح می‌دهد شکننده است.

مهدوی با اشاره به جنگ‌های تاریخ اسلام، انقلاب و دفاع مقدس را متأثر از فرهنگ عاشورا خواند و گفت: جنگ ما متأثر از فرهنگ عاشورا بود و دفاع مقدس به عنوان یکی از مؤلفه‌های هویت‌ساز باید گرامی داشته شود.

وی با بیان اینکه شهدا مدل نوینی برای رهایی از چنگال استکبار و رهایی از ظلم و ستم ارائه دادند افزود: اگر دفاع مقدس نبود و شهدا سر و جان تقدیم نمی‌کردند امروز از دشمنان شکست می‌خوردند.

مهدوی تصریح کرد: امروز نسل جوان باید بداند شهدایی مانند راهخداپور در دفاع از انقلاب استخوان‌هایش شکسته شد و شهید دیورخش در مقابل اشرار به خاک و خون کشیده شدند بنابراین با تکیه بر فرهنگ ایثار و شهادت و پیروی از منویات رهبری اجازه ندهیم درون صفوف ملت رخنه ایجاد شود.

ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.