کد خبر: ۲۳۴۳۶
تاریخ انتشار:۱۷:۰۸ - ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
عصر دنا: عصر دنا به نقل از ایرنا عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز با بیان اینکه همبستگی ملی بهترین پادزهر برای تفرقه‌ها و توطئه‌های دشمنان است، گفت: هر اظهارنظری که به همبستگی، وحدت و انسجام جامعه لطمه بزند، حرف دشمن است.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

حجت‌الاسلام سیدرضا تقوی در گفت‌وگو با ایرنا، با اشاره به تاکید رهبر انقلاب به وحدت و تقویت انسجام ملی، گفت: وحدت و یکپارچگی و اتحاد برای هر جامعه‌ای، واجب است و بدون وحدت و یکپارچگی نمی‌توان بر مشکلات سیاسی و اقتصادی فائق آمد.

وی با بیان اینکه همانطور که به غذا و آب و هوا نیاز داریم در مسائل کشوری و برداشتن مشکلات از سر راه مردم هم نیازمند انسجام و وحدت ملی هستیم، افزود: اگر این عامل بسیار مهم برای ‌پیشرفت و حل مشکلات مردم در سطح ملی مورد توجه مسئولان قرار نگیرد، حتی یک روز هم نمی‌توانیم از انقلاب، آرمان‌های انقلاب و نظام اسلامی دفاع کنیم.

همبستگی ملی بهترین پادزهر در مقابل توطئه‌های دشمنان است

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، همبستگی ملی را بهترین پادزهر برای توطئه‌های دشمنان خواند و خاطرنشان کرد: ما با انسجام و همبستگی ملی تا امروز توانسته‌ایم از انقلابمان‌ حفاظت و از کشورمان دفاع کنیم.

تقوی، همبستگی و انسجام ملی را مساله بسیار مهم عنوان کرد و گفت: اصحاب رسانه باید برای مردم و مسئولان ابعاد مختلف اهمیت وحدت را تبیین کنند، چراکه امروز دشمن با همه وجود به جنگ ما آمده و برای درهم شکستن نظام ما، تهاجم بسیار وسیع و گسترده‌ای را آغاز کرده است.

وی تصریح کرد: این تهاجم از تفرقه در میان جامعه، مردم و در مقابل هم قراردادن ملت‌ها و فرهنگ‌ها ایجاد می‌شود. دشمن از این طریق می‌خواهد به اهداف خود برسد از این رو مشاهده می‌کنیم که یک خبر درباره یک موضوع به‌سرعت در جامعه تبدیل به یک جریان فکری می‌شود.

عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز با بیان اینکه همبستگی و انسجام ملی یک جریان و حرکت ساده نیست که تصور کنیم باید به‌سادگی از کنار آن عبور کرد، افزود: ملت ما باید روی این موضوع حساسیت داشته باشند و این حساسیت را گزارشگران و خبرنگاران و اصحاب رسانه باید بوجود آوردند.

تقوی اظهار کرد: اگر ما این حساسیت را در میان مردم ایجاد کنیم و آنها هم همبستگی را یک سرمایه ارزشمند ملی به‌شمار بیاورند که در سایه آن می‌توانند همه داشته‌های‌شان را حفظ کنند سعی خواهند کرد، نسبت به این انسجام و همبستگی حساسیت لازم را داشته باشند و این مساله بسیار مهم است.

وی تاکید کرد: با تقویت همبستگی ملی توطئه‌ها را خنثی، از آرمان‌ها و انقلاب محافظت و به وصیت شهدا عمل می‌کنیم و در سایه آن می‌توانیم بسیاری از گره‌های زندگی‌مان را در سطح ملی باز و مشکلاتمان را حل کنیم.

رئیس مجمع نمایندگان استان تهران، تقویت همبستگی و انسجام ملی را تعهد و وظیفه ملی برای همه افرادی دانست که قلم به دست دارند و می‌نویسند و یا زبانشان به گفتار و سخن می‌چرخد و خاطرنشان کرد: هر کسی در هر موقعیت که قرار دارد باید با توجه به این مقوله ارزشمند کار خود را انجام دهد و این موضوع بسیار حائز اهمیت است.

تقوی در تشریح مفهوم همبستگی و وحدت و انسجام ملی با اشاره به اینکه در انقلاب اسلامی عاملی که ملت و مردم را به پیروزی رساند یکپارچگی، همبستگی و وحدت و انسجام ملی بود، بیان کرد: البته به تعبیری وحدت نیازمند یک محور و عامل است، در انقلاب اسلامی بهترین و مطمئن‌ترین محور وحدت ملی، رهبری است.

اجرای برنامه هفتم نیاز به وحدت و همگرایی مسئولان دارد

وی عامل دیگر برای وحدت و یکپارچگی در انقلاب که باید در حفظ آن کوشید را اسلام دانست و گفت: اسلام و اعتقادات اسلامی موجب شد که مردم با یک عقیده به خیابان بیایند و براساس یک عقیده مشترک سر به عصیان برآورند و نظام طاغوتی را در هم بشکنند. عاملی هم که این نقش را ایفا کرد چیزی جز اسلام و اعتقادات دینی و مکتبی نبود. بنابراین هر اندازه دین و دیانت را در جامعه تقویت کنیم به همبستگی ملی کمک کرده‌ایم.

عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز، عامل دیگر در وحدت و تقویت همبستگی را منافع ملی خواند و گفت: اگر بخواهیم هویت و منافع ملی‌مان را حفظ و برنامه‌های ۵ ساله را پیاده کنیم و مشکلات مردم را در صحنه‌های اجرایی حل کرده و همه توطئه‌ها را خنثی کنیم با استفاده از همین عامل وحدت و تقویت انسجام ملی امکانپذیر است و اگر بخواهیم اقتدارمان را به نمایش بگذاریم همین بخش باید تقویت شود.

تقوی با بیان اینکه اگر قوی‌ترین ارتش‌ها و پیشرفته‌ترین سلاح‌ها را در اختیار داشته باشید، اما وحدت ملی و انسجام ملی به عنوان یک سرمایه وجود نداشته نباشد ضرادخانه، ارتش و نیروهای نظامی کارایی لازم را نخواهند داشت، یادآور شد: وجود این سرمایه در کنار قدرت‌های دیگر در سطح ملی، موجب افزایش کارآیی خواهد شد.

وی در ارزیابی خود از وظیفه دولت و مجلس در ارتباط با همدلی و انسجام قوا،با بیان اینکه مجلس باید قوانینی تصویب کند که عملیاتی و در سایه همین وحدت و همبستگی باشد، افزود: دولت هم اگر می‌خواهد در حل مشکلات اقتصادی، سیاسی و فرهنگی موفق شود در پرتو همین همبستگی باید امور را دنبال کند، بنابراین مسئولیت کارگزاران نظام به صورت عام، سنگین‌تر است. زیرا مردم به مسئولان نگاه و زندگی، مواضع و جهت‌گیری‌شان را بر سیره و روش و یا رفتار مدیران و مسئولان تنظیم می‌کنند و پیش می‌برند بنابراین، وظیفه در مسند مسئولیت سنگین‌ است.

عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز خاطرنشان کرد: بدانیم هر حرکت و اظهارنظری که بخواهد به مقوله همبستگی ملی و وحدت و انسجام جامعه لطمه بزند حرف دشمن است و آن حرکت را نباید انجام دهیم و ما باید به این موضوع توجه داشته باشیم.

تقوی با بیان اینکه قوا اگر هم اختلاف نظری وجود دارد باید با روش صحیح آن را رفع کرد، یادآور شد: نباید از طریق بلندگوهای عمومی مطالبی مطرح شود که مردم را ناامید کنیم.

ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
پر بحث ترین