تاریخ انتشار:۰۹:۳۵ - ۰۵ بهمن ۱۴۰۲
عصر دنا: کارشناس هواشناسی با توجه به ورود سامانه بارشی از ششم تا هفتم بهمن برای کهگیلویه وبویراحمدهشدار نارنجی صادر کرد.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):
به گزارش عصر دنا، رییس مرکز پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان گفت: این هشدار برای مناطق مختلف استان مانند یاسوج، باشت، امامزاده جعفر، بویراحمد، چرام، دهدشت، دوگنبدان، سی سخت، لنده و مارگون صادر شده است.
ولی بهره‌مند افزود:کولاک برف، بارش باران،رگبار رعد و برق ،کاهش محسوس دما و وزش شدید باد از ویژگی های این سامانه بارشی است.
وی ادامه داد: اختلال در ناوگان حمل و نقل جاده ای،یخ زدگی و لغزندگی جاده های ارتباطی در گردنه های کوهستانی به سبب بارش برف،بسته شدن گردنه های برف گیر،کاهش دید،کولاک برف،سیلابی شدن مسیل ها،آب گرفتگی معابر در نواحی روستایی مناطق سردسیر و گرمسیر از خطرات این سامانه است.
رییس مرکز پیش‌بینی اداره کل هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد از مردم استان خواست در بازه زمانی فعالیت این سامانه از توقف در حاشیه مسیل‌ها و رودخانه‌ها و همچنین انجام فعالیت‌های کوهنوردی بپرهیزند.
او از شهروندان خواست تا در روزهای آینده از سفرهای برون‌شهری پرهیز کنند، عشایر در این مدت جابه‌جا نشوند و ناوگان حمل‌ونقل و راهداری‌ها در آمادگی به سر ببرند همچنین دستگاه‌های امدادرسان آمادگی خدمت‌رسانی داشته باشند.
رییس مرکز پیش بینی اداره کل هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: میزان بارش بلند مدت سالانه در ایستگاه یاسوج ۷۹۶، سی سخت ۶۹۶.۷، دوگنبدان ۴۳۷.۴، دهدشت ۵۰۳، لیکک ۴۰۶.۷ ، مارگون ۶۲۶ و منطقه امامزاده جعفر ۴۴۱ میلیمتر است.
وی خاطرنشان کرد: میانگین بلند مدت سالیانه بارش باران در استان کهگیلویه و بویراحمد ۵۸۰ میلیمتر است.
ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
پر بحث ترین