کد خبر: ۲۲۳۲۲
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار:۱۴:۴۲ - ۳۰ دی ۱۴۰۲
عصر دنا: ‌ای مسببان شرایط و وضع موجود می‌دانید از قِبل عملکرد شما تعدادی از مردم در مقطع فعلی قصدشان عدم حضور در انتخابات است. از شما می‌پرسم: زمان پایان حضورتان کی فرا خواهد رسید؟ راه را برای رویش‌ها آماده کنید که سد راه رویش‌ها نمی‌توان شد و اگر چنین کردید ممکن است رویش ناگزیر از حرکت، از میانه ریشه آغاز کند و اگر امروز نه فردا چنین خواهد شد.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

به گزارش عصر دنا، محمد علوی تبار کاندیدای حوزه انتخابیه کهگیلویه بزرگ بیانیه‌ای صادر کرد: متن این بیانیه به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم
ما از ۱۵ خرداد ۱۳۴۲ پس از ۱۴ قرن دوباره متولد شدیم. ما بودیم، ما هستیم و ما خواهیم بود. این ما ثمره همراهی امت و امام بود. آمدیم و با طی روز‌های تلخ وشیرین به امروز رسیدیم. اینک ۴۵ سال از ۲۲ بهمن ۱۳۵۷ را پشت سر گذاشته ایم و در آستانه رویشی نو و تولدی تازه هستیم. این توالد و حرکت برای ما در استان کهگیلویه و بویراحمد معنای دیگری هم داشت؛ ما خون دادیم؛ جان دادیم و جوان دادیم؛ برای اینکه امت دوباره یوغ بندگی غیرخدا را بر گردن نگذارد. ما بیش از همه امت به نسبت جمعیتمان در جهاد مقدس ۸ ساله ایثار کرده ایم.‌
نمی‌دانم از کی، اما کم کم عادتمان شد که همه چیز ثابت است و چیزی تغییر نمی‌کند؛ و اینک ۴۰ سال از عمر من گذشته است، اما جماعتی همیشه مکلف، گروهی همیشه مدعی و جریانی همیشه کاندیدا در را بر یک پاشنه چرخانده اند. گویی نه زایشی هست و نه رویشی؛ محدود زمان‌هایی هم که بوی تغییر آمده تنها تفاوت در نام بود و عملکرد‌ها یکسان بوده، هست و شک نکنید خواهد بود.
از این جماعت همیشه حاضر در صحنه باید پرسید زمان پایان تکلیفتان دقیقا کی فرا خواهد رسید؟ این پرسش صدای خروش نسل هاست که از شما می‌پرسد. این صدای عقده‌های فروخفته ۳ نسل است که می‌پرسد. این صدای فریاد طرح‌های ناگفته که نه اعلام کاندیداتوری نمایندگان بالقوه ایست که طی ۴۰ سال در کهگیلویه بزرگ متولد شده اند، عمری به سر برده اند و بعضی جان به جان آفرین تسلیم کرده اند و بعضی نه. ۴۰ سال زمان کمی نیست.
ما در گام دوم انقلاب اسلامی هستیم و تا ابد مدافعان نظریه نظام انقلابی خواهیم بود. اماممان فرموده انقلاب اسلامی و نظام برخاسته از آن، از نقطه‌ی صفر آغاز شد؛ اینک ما نیز از نقطه صفر که نه از یک راه رفته و تجربه‌ای بس گران از ثبات نفس گیر نام‌ها و رویکردها، تغییر برای تحول را آغاز کرده و فریاد گام دومی سرخواهیم داد. تغییری که با ورود نام‌های جدید آغاز و یقینا در مسیر خود با ابعاد وسیع تری نمود خواهد یافت و رو به سوی تحول دارد.

مخاطب این بخش از بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی کیست؟ مدعیان صف اول همیشه در صحنه بلندتر بخوانند:
"امّا راه طی‌شده فقط قطعه‌ای از مسیر افتخارآمیز به سوی آرمان‌های بلند نظام جمهوری اسلامی است. دنباله‌ی این مسیر که به گمان زیاد، به دشواریِ گذشته‌ها نیست، باید با همّت و هشیاری و سرعت عمل و ابتکار شما جوانان طی شود. مدیران جوان، کارگزاران جوان، اندیشمندان جوان، فعّالان جوان، در همه‌ی میدان‌های سیاسی و اقتصادی و فرهنگی و بین‌المللی و نیز در عرصه‌های دین و اخلاق و معنویّت و عدالت، باید شانه‌های خود را به زیر بار مسئولیّت دهند، از تجربه‌ها و عبرت‌های گذشته بهره گیرند، نگاه انقلابی و روحیه‌ی انقلابی و عمل جهادی را به کار بندند و ایران عزیز را الگوی کامل نظام پیشرفته‌ی اسلامی بسازند. "

اگر شما هستید که دلایلتان شنیدنی است و اگر نیستید پاسختان در خور توجه. هر چند قانون منعی برای حضورتان ندارد، اما وجدان‌های رنج کشیده‌ی آگاه پرسش دارند و امیدوارم و امیدوارند که آزادی پسا پرسش و آزادی بعد از انتخابشان سلب نگردد.

فلسفه انتخابات گردش نخبگان و حاکمیت مردم بر مردم است، اما کهگیلویه بزرگ دچار نوعی انحصارگرایی کاندیداهاست و این امر فرصت تنفس هوای تازه را از جوانان گرفته است.‌ای مسببان شرایط و وضع موجود می‌دانید از قِبل عملکرد شما تعدادی از مردم در مقطع فعلی قصدشان عدم حضور در انتخابات است. از شما می‌پرسم: زمان پایان حضورتان کی فرا خواهد رسید؟ راه را برای رویش‌ها آماده کنید که سد راه رویش‌ها نمی‌توان شد و اگر چنین کردید ممکن است رویش ناگزیر از حرکت، از میانه ریشه آغاز کند و اگر امروز نه فردا چنین خواهد شد.

جوانان به آینده‌ای متفاوت می‌نگرند و تحلیل امروزشان از تحلیل با ثبات ۴۰ ساله شما متفاوت است؛ دقیقا چیزی شبیه به روز‌های ابتدایی پس از ۲۲ بهمن ۱۳۵۷. آن‌ها به تحقق گام دوم انقلاب اسلامی می‌نگرند و به دنبال تمدن نوین ایرانی- اسلامی هستند. ظرفیت و تجربه شما بهترین چراغ راه آینده خواهد بود اگر راه را برای جوانان و حرکت و رقابتشان محیا کنید. چه بخواهیم و چه نخواهیم باید گفت که تغییر آغاز شده است و شاید امروز نه و کمی دیرتر، اما به زودی محقق خواهد شد. پس سلام به آینده...

ارسال به دوستان
گزارش خطا
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۰۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۳۰
بعضی کارشان شده ازدواح و هوس رانی کار به گرفتاری مردم ندارند
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۰۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۱
موقعی که سرشان را بگذارند روی لحد
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.