تاریخ انتشار:۱۵:۳۲ - ۰۱ آبان ۱۴۰۲
عصر دنا: مدیرکل ستاد اجرایی فرمان امام (ره) استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: فاز نخست کارخانه فراوری گیاهان دارویی گچساران با بیش از یکهزار و ۳۰۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری افتتاح شد.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

به گزارش عصر دنا، شایان نادری در حاشیه آئین افتتاح کارخانه فرآوری گیاهان دارویی اکسیر سبز سربیشه گچساران اظهار کرد: احداث این طرح مهم اقتصادی در روستای سربیشه گچساران با هدف ترویج الگوی کشت گیاهان دارویی در مهرماه سال ۹۶ به تصویب رسید و عملیات ساخت آن در سال ۹۷ در دستور کار قرار گرفت.

وی بیان کرد: روند اجرایی این طرح در یکسال گذشته شتاب خوبی به خود گرفته بود و اکنون افتتاح شد.

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان امام (ره) استان کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: کارخانه گیاهان دارویی در زمینی به مساحت ۱۲هزار متر مربع با زیر بنای چهار هزار و ۵۰۰متر مربع ساخته شده است سوله و فضای بیرون کارخانه هم اکنون تکمیل و آماده بهره برداری است.

وی گفت: فاز نخست کارخانه گیاهان دارویی شهرستان گچساران در قالب تولید انواع اَدویِه و بسته بندی گیاهان دارویی به بهره برداری رسید.

نادری بیان کرد: طراحی جدیدی در خط تولید کارخانه فراوری گیاهان دارویی گچساران (اکسیر سبز سربییشه) انجام و بازنگری جدیدی در آن انجام می شود.

وی اظهار کرد: مبنای بکارگیری نیرو در کارخانه فرآوری گیاهان دارویی گچساران (اکسیر سبز سربییشه) با آزمون و بکارگیری نیروهای بومی است که با بهره برداری از این کارخانه ۲۵ نفر به صورت مستقیم مشغول بکار خواهند شد.

نادری تصریح کرد: در این واحد تولیدی فرآوری و بسته بندی محصولات تولیدی کشاورزان نیز پیش بینی شده است.

نادری تصریح کرد: کارخانه فراوری گیاهان دارویی یکی از مهمترین طرح های اقتصادی گچساران بوده که فراهم شدن زمینه فرصت های شغلی جدید،بهبود درآمد کشاورزان و ایجاد بازار فروش از حداقل مزایای بهره برداری از این طرح است.

وی افزود: این کارخانه که نخستین واحد فراوری گیاهان دارویی در استان کهگیلویه و بویراحمد است بستر بهره وری بهینه از منابع آب و خاک را فراهم می کند زیرا میزان درآمد بهره برداران گیاهان دارویی بسیار بیشتر از محصولات زراعی است.

ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
پر بحث ترین