کد خبر: ۲۰۹۰۷
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار:۱۲:۰۴ - ۰۶ شهريور ۱۴۰۲
بررسی سفر ناگهانی وزیر بهداشت به یاسوج
عصر دنا: به نظر می رسد همراهی روشنفکر و عدم همراهی دو نماینده دیگر با بهرام عین اللهی-وزیر بهداشت نشان دهنده حساسیت زیاد نمایندگان مجلس نسبت به دانشگاه باشد. این موضوع نشان می دهد دخالت نمایندگان مجلس همچنان در دانشگاه وجود دارد. و این دخالت ها سرمنشا سایر مشکلات است و به نظر نمی رسد این مشکلات تمام شده باشد.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

عصردنا-زینب خوش اندیش: در ماه‌های اخیر، دانشگاه علوم پزشکی یاسوج با حاشیه‌های زیادی روبرو شده است. اعتراضات و اختلافات در این دانشگاه ناشی از دخالت سیاسیون و به ویژه نمایندگان مجلس در امور آن بوده است. در این شرایط، وزیر بهداشت به صورت ناگهانی و سرزده وارد یاسوج شده است. در اینجا، می‌توانیم چند تحلیل درباره این سفر ارائه دهیم:

نیاز به رسیدگی فوری: وزیر بهداشت با ورود ناگهانی به یاسوج، به نظر می‌رسد که نیازمند رسیدگی فوری به مسائل و مشکلات دانشگاه علوم پزشکی یاسوج است. این ورود ناگهانی می‌تواند نشان دهنده توجه وی به این مسائل باشد و نشانگر این باشد که وزیر بهداشت قصد دارد مشکلات را به صورت مستقیم حل کند.

تلاش برای آرام کردن وضعیت: حاشیه‌ها و اختلافات در دانشگاه علوم پزشکی یاسوج باعث شده است که وضعیت این دانشگاه نامطلوب به نظر برسد. ورود وزیر بهداشت به یاسوج می‌تواند به منظور آرام کردن وضعیت و حل اختلافات باشد. وزیر بهداشت می‌تواند به عنوان یک شخصیت مهم و تأثیرگذار در حوزه بهداشت، تسکین دهنده و ایجاد صلح و آرامش در دانشگاه عمل کند.

نشان دادن حمایت دولت: ورود وزیر بهداشت به یاسوج می‌تواند نشان دهنده حمایت دولت از دانشگاه علوم پزشکی یاسوج باشد. این حمایت می‌تواند به دانشگاه اعتماد و اعتبار بیشتری بخشیده و در عین حال پیامی به دستگاه‌های دیگر ارسال کند که دولت به مسائل آموزشی و بهداشتی توجه دارد و آن‌ها را جدی می‌گیرد.

 ایجاد تعامل و گفتگو: حضور وزیر بهداشت در دانشگاه علوم پزشکی یاسوج می‌تواند فرصتی برای ایجاد تعامل و گفتگو با مسئولان ارشد استان، نمایندگان مجلس، دانشجویان، اساتید و مدیران دانشگاه باشد. این تعامل و گفتگو می‌تواند بهبود وضعیت دانشگاه را به همراه داشته باشد و به وزیر بهداشت امکان می‌دهد تا نظرات و پیشنهادات افراد مختلف را بشنود و اقدامات لازم را انجام دهد.

 به طور خلاصه، ورود ناگهانی وزیر بهداشت به یاسوج در پی حاشیه‌ها و اختلافات در دانشگاه علوم پزشکی یاسوج به نظر می‌رسد. این سفر می‌تواند نشان دهنده نیاز به رسیدگی فوری، تلاش برای آرام کردن وضعیت، حمایت دولت و ایجاد تعامل و گفتگو باشد.  اما به نظر نمی رسد به هیچ یک از اهداف این سفر رسیده باشد.

یکی از نشانه های شکست این سفر، عدم همراهی دو نماینده استان (موحد و حسینی) با وزیر بهداشت است. تنها روشنفکر؛ نماینده مردم بویراحمد، دنا و مارگون، وزیر را در این سفر همراهی می کرد. به نظر می رسد همراهی روشنفکر و عدم همراهی دو نماینده دیگر نشان دهنده حساسیت زیاد نمایندگان مجلس نسبت به دانشگاه باشد. این موضوع نشان می دهد دخالت نمایندگان مجلس همچنان در دانشگاه وجود دارد. و این دخالت ها سرمنشا سایر مشکلات است و به نظر نمی رسد این مشکلات تمام شده باشد.

ارسال به دوستان
گزارش خطا
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
طاهره
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۶
دخالت روشنفکر در تمام انتصابات جزیی و کلی و فامیلی و طایفه ای اظهرمن الشمس است ، نمونه عینی یکدست شدن اداره کل آموزش و پرورش و شهرستان بویراحمد از یک ایل و طایفه و خاله و خورزویی که تبدیل به ستاد انتخاباتی نماینده مجلس شده ،
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۶
نباید اجازه دهند حکم سرپرستی جاودان سیرت به ریاست تبدیل شود که با آمدن او باز دوباره قبیله گرایان بر این دانشگاه حاکم شدند و تنها چیزی که به آن فکر نمی کنند سلامت مردم است
حقگو
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۷
روشنفکر رئیس مجمع نمایندگان استان است و نیاز به بقیه نمایندگان نیست البته قویترین نماینده مجلس هم اکنون دکتر روشنفکر است.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
پر بحث ترین