تاریخ انتشار:۰۰:۰۹ - ۲۴ مرداد ۱۴۰۲
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه و بویراحمد:
عصر دنا: مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری با تاکید بر اینکه در متمم سفر ریاست جمهوری ۲۴۰ میلیارد تومان برای منابع طبیعی استان استان تخصیص داده شد، اظهار کرد: ۲۹ پروژه آبخیزداری در سفر دوم رئیس جمهوری از این محل کلنگ زنی شد.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

به گزارش عصردنا_  سعید جاویر بخت با بیان اینکه ۹٠ درصد وسعت استان شامل منابع طبیعی است، عنوان کرد: ۲۳ درصد منابع آبی زاگرس از ظرفیت آبی استان تشکیل می‌شود.

وی ادامه داد: ۹٠ آبگرمکن خورشیدی را در مناطقی که کمتر از نعمت گاز برخوردارند به کار گرفتیم.

جاویدبخت با تاکید بر اینکه استان یک میلیون و ۵۵۰ هزار هکتار وسعت دارد،گفت: ۵۶ درصد از این میزان را جنگل تشکیل می دهد.
همچنین ۹۰ درصد وسعت استان جنگل و مرتع است و این استان ۱۶ درصد جنگل‌ها و ۲۳ درصد منابع آبی زاگرس را به خود اختصاص داده است.

جاویدبخت در خصوص وضعیت آتش سوزی جنگل‌ها و مراتع استان کهگیلویه و بویراحمد طی امسال افزود: ۱۰۰دستگاه دمنده و تجهیزات انفرادی در سطح استان توزیع کرده ایم اما قطعا کمبود نیرو و امکانات داریم همچنین ۱۵ نقطه برای برداشت آب توسط بالگرد در زمان آتش سوزی ها شناسایی و مشخص شده است.

مدیرکل منابع طبیعی استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به توقیف 10دستگاه اره موتوری بیان کرد: طی امسال ۴۶دستگاه خودرو حامل چوب و زغال جنگلی در استان توقیف شده است.


جاوید بخت در پایان با اشاره به اینکه ایران هفتمین کشور الاینده دنیاست، گفت: برای تولید اکسیژن و کاهش آلاینده‌ها ضرورت کاشت «یک میلیارد درخت» را در کشور باید تبیین کنیم که برای اولین بار 5 نهالستان جدید ایجاد شده است.

انتهای پیام/

برچسب ها: سعید جاوید بخت
ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
پر بحث ترین