تاریخ انتشار:۱۴:۰۹ - ۲۴ خرداد ۱۳۹۶
مسئول نهاد رهبری در دانشگاه‌های کهگیلویه و بویراحمد:
عصر دنا: مسئول استانی دفاتر نهاد رهبری در دانشگاه‌های کهگیلویه و بویراحمد گفت: مقام معظم رهبری نگران سد کردن فعالیت‌های فرهنگی در دانشگاه‌ها و اجتماع هستند.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir): حجت‌الاسلام قاسم مقدم در جمع خبرنگاران با اشاره به بیانات اخیر مقام معظم رهبری در خصوص فعالیت‌های فرهنگی در دانشگاه‌ها اظهار داشت: نگاه دین یک نگاه برهانی بوده و همواره در همه امور توجه ویژه به حضور توده‌های مردم در صحنه دارد.

وی عنوان کرد: حضرت امام خمینی نیز با تکیه بر همین نگاه برهانی انقلاب اسلامی را با نقش آفرینی جدی توده‌های مردم به پیش برد و امروز هم اگر پیروزی‌های مختلفی را در عراق و سوریه می‌بینیم به علت همین حضور مردمی است.

این استاد دانشگاه ابراز کرد: ما اگر خواهان تفوق گفتمان اسلامی و اسلام در بلاد اسلام هستیم باید با استفاده از ظرفیت توده‌ای مردم امور را به پیش ببریم که رمز پیروزی در این نکته نهفته است.

مقدم با اشاره به آیه 54 سوره مائده افزود: مستند ما برای این نکات همین آیه است که مضمون آن این بوده که خداوند چک سفید امضا به کسی نداده و اگر مردم به وظیفه شان عمل نکنند خداوند قوم دیگری را جایگزین آن‌ها می‌کند.

وی بیان کرد: در میان مردم این فرهیختگان هستند که جایگاه بسیار ویژه‌ای دارند، در حقیقت طلاب و دانشگاهیان در این عرصه جایگاهی بسیار مهم دارند و باید بتوانند به اصل امر به معروف و نهی از منکر عمل کنند و این سفارش همه انبیا بوده است.

مسئول نهاد رهبری در دانشگاه‌های کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: سفارش همه انبیاء برای امر به معروف و نهی از منکر در جهت جدا کردن جوانان امت‌ها از رخوت بوده از این جهت امر به معروف یا آتش به اختیار بودن را به همه توصیه می‌کردند و این سفارش امری برهانی است.

مقدم تصریح کرد: شاید بتوان گفت رهبر حکیم انقلاب با تیزبینی و نگاه علمی ویژه خود این موضوع را رصد کرده‌اند که نکند در آینده کسانی از روی غفلت یا آگاهانه فعالیت‌های فرهنگی در دانشگاه‌ها و اجتماع را سد کنند.

وی تاکید کرد: بنابر این حضرت آقا دستور دادند که به مر قانون وزارتین عمل بشود  و جوان‌ها مختارانه تکلیف دینی و قانونی خود را انجام داده و چون آتشی فضای جامعه را روشن و باطل را رسوا کنند.

ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.