تاریخ انتشار:۱۴:۱۴ - ۲۰ آبان ۱۳۹۵
گفتگوی خبرنگاران صداوسیما در کهگیلویه در خصوص انتقاد مسئولین کهگیلویه در خصوص صداوسیما:
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir): سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران سازمانی رسانه‌ای است که تنها متولی قانونی پخش برنامه‌های رادیویی و تلویزیونی در جمهوری اسلامی ایران است.

این سازمان موظف است کلیه اقدامات و برنامه های اجرائی دولت و سازمان ها را بدون کم و کاستی پوشش خبری، تصویری و رادیوی دهد.

پوشش خبری ادارات، سازمان ها، نهادها و بیان مشکلات و دغدغه های مردم از مهمترین وظایف سازمان صداوسیما است.

همانطور که سازمان صداوسیما در کشور موظف بر پخش خبرها و برنامه های دولت و نهادها است با راه اندازی مراکز استان این وظیفه به مراکز استانی داده شد تا مسئول پخش برنامه های و عملکرد مسئولین، ظرفیت های منطقه و بیان مشکلات مردم باشد.

عدم تبعیض بین مناطق، شهرها و روستای استان و بین گروه های سیاسی و جناحی از اعم وظایف مراکز صداوسیما استان ها می باشد که در چند سال اخیر این عدم تبعیض را مشاهده کردیم.

در استان کهگیلویه و بویراحمد در سال 1384مرکز کهگیلویه و بویراحمد با نام مرکز شبکه دنا راه اندازی شد و وظیفه پخش برنامه ها، ظرفیت های استان کهگیلویه و بویراحمد، عملکرد مسئولین و مشکلات مردم را به عهده گرفت و در سال های گذشته عملکرد موفق در بسیاری از برنامه ملی و مذهبی مقام اول را کسب نمودند که شاید نمونه عینی آن برگزاری مراسم بزرگ گنگره شهدا استان بود که بسیار موفقیت آمیز اجرا و پوشش داده شد.

بررسی عملکرد مسئولین و مشکلات مردم از دیگر اقدامات صداوسیما مرکز استان بود که از دورترین نقطه استان تا شهرهای کوچک و بزرگ اقدام به پخش برنامه ها و مشکلات آنها می کند که یکی از اقدامات انجام گرفته بررسی دورترین منطقه استان روستاهای سیلاب و کلوار و دلی مهتاب چاروسا بود که در روزها و ماه های اخیر پخش شد و بسیاری از مشکلات آنها برطرف شد.

اما در چند روز اخیر بعضی از مسئولین شهرستان کهگیلویه اقدام به انتقاد از عملکرد صداوسیما در خصوص خبرهای شهرستان کهگیلویه نمودند که این برای کارکنان و خبرنگاران صداوسیما و معاونت خبر و حتی بسیاری از مسئولین شهرستان کهگیلویه که به صورت مکرر خبرهای آنها پخش و انعکاس داده می شد بسیار تعجب برانگیز بود.

در پی درج چند خبر در خصوص انتقادات بعضی مسئولین کهگیلویه در خصوص عملکرد صداوسیما در شهرستان کهگیلویه اعم از مرکز شهر دهدشت، چاروسا، دیشموک و سوق که هر کدام خبرنگار جداگانه دارد خبرنگاران و نمایندگان صداوسیما در این مناطق گفتگویی با آنها انجام گرفت.

سید امان علویزاده خبرنگار و نماینده صداوسیما در شهرستان کهگیلویه و شهر دهدشت در خصوص عملکرد صداوسیما در شهرستان کهگیلویه اظهار داشت: خوشبختانه یکی از مناطقی که در استان که خبرهای مکرر و به روزی دارد شهرستان کهگیلویه است که در تمام زمینه ها اعم از خبرهای عملکرد مسئولین، ظرفیت شهرستان و مشکلات و دغدغه های مردم به صورت مکرر پخش و انعکاس داده می شود.

نماینده صداوسیما در کهگیلویه بیان کرد: حضور در تمام جلسات شهرستان توسط تصویربردار، حضور در روستاهای اطراف شهر دهدشت و حوزه مرکزی و انعکاس دغدغه ها و مشکلات مردم، پوشش خبری و سیما برنامه های فرهنگی در مراسمات مختلف، حضور در مصلاها و ضبط کامل برنامه خطبه نماز جمعه و پخش آن در خبر، سیما و صدا، حضور در ادارات و دریافت خبرهای مکتوب از مهمترین اقدامات انجام گرفته در حضور پوشش خبری شهرستان کهگیلویه است که در طول هفته از مرکز صداوسیما پخش می شود.

وی با بیان اینکه مسئولینی که ظرفیت توانمندی صداوسیما را در کهگیلویه سرپوش زدند؛ خود دارای عملکرد مناسبی نیستند افزود: متاسفانه یکی از اداراتی که از صداوسیما انتقاد نمود مطمئن باشد که خود از عملکرد مناسبی برخوردار نیست که دوربین صداوسیما به سراغ آن نمی ورد یا اینکه خود نمی خواهد و بلکه ما به صورت شبانه روزی در خدمت مردم و مسئولین در کهگیلویه برای انعکاس اخبار آنها هستیم.

علویزاده با بیان انتقاد از صحبت بعضی مسئولین در خصوص کمبود امکانات و تجهیزات به خبرنگاران توسط صداوسیما اضافه کرد: شهر دهدشت دارای دوربین با کیفیت بسیار بالا و دارای تمامی امکانات تصویربرداری است اما بسیاری از امکانات باید توسط فرمانداران، بخشداران و مسئولین اجرائی مهیا شود که از قبیل خرید اینترنت، خرید کامپیوتر و قرار دادن خودرو در اختیار خبرنگار است که متاسفانه در این خصوص کوتاهی انجام می گیرد.

سید حسن آرمند خبرنگار و نماینده صداوسیما در چاروسا هم با بیان اینکه یکی از مناطقی که در کهگیلویه از نظر پوشش خبری خبرهای آنها بسیار موفقیت ظاهر می شود منطقه چاروسا تاکید کرد: در منطقه چاروسا با وجود اینکه در دورترین نقطه استان قرار دارد ولی به دلیل اقدام خود و مناسب معاونت خبر در راه اندازی ارسال تصاویر به صورت اینترنتی تصاویر به صورت سریع و به روز به مرکز استان ارسال می شود و بسیاری مواقع است که برای مردم تعجب بر انگیز است که این تصاویر به روز پخش می شوند.

وی یادآور شد: در طول یک هفته خبرهای شهرستان کهگیلویه به خصوص چاروسا هر خبری که گرفته می شود و دارای ارزش خبری باشد از صداوسیما پخش می شود و تمامی مستندات آنها وجود دارد که هر خبری که ارزش خبری دارد در هر هفته در سه بخش خبری اخبار پخش، در رادیو و در برنامه متعلق به خبرنگاران پخش، سه بار در روز از رادیو پخش و در برنامه های متخلف از جمله پاسخ، در شهر و شویل دنا به صورت ویژه تر از اخبار و ظرفیت مناطق استفاده و انعکاس داده می شود.

خبرنگار چاروسا تبیین کرد: هیچ مسئولی در چاروسا وجود ندارد که در طول یک ماه یک خبر از آن پخش نشده باشد و تمامی آنها رضایت کامل از صداوسیما استان دارند که این جای تقدیر دارد، و هیچ مردم روستای نیستند که خواستار بیان مشکلات و توانمندی خود شدند و خبرنگاران در انعکاس آنها سرباز زده باشند که مهمترین آن پوشش مراسمات فرهنگی و مذهبی به خصوص ایام ماه محرم بود که از 45هیات چاروسا 38هیات از صداوسیما پخش و انعکاس داده شدند.

آرمند تصریح کرد: این جای تقدیر ندارد که لحظه ای که نماینده مردم در مجلس، استاندار، فرماندار یا مدیری پا به مناطق چاروسا و دیشموک و سوق می گذارند خبرنگاران صداوسیما تا لحظه آخر آنها را همراهی می کنند و به صورت ویژه انعکاس می دهند.

وی در پایان اضافه کرد: ما نسبت به خبرهای که پوشش می دهیم و دارای ارزش خبری باشند تاکنون نسبت به پخش آنها هیچ مشکلی نه در یاسوج و نه در منطقه نداشتیم و اگر مسئولی کم دوربین صداوسیما به سراغ آن می رود دنبال مشکل خود باشد که خود دارای عملکرد خود نمی باشد و مشکلی از نظر پوشش خبری در کهگیلویه وجود ندارد.

سید جمال حسینی سوق خبرنگار بخش سوق هم در این خصوص گفت: منطقه سوق یکی از مناطق با ظرفیت توانمند فرهنگی بالا در برگزاری برنامه ها و مراسمات مذهبی است که در ایام مختلف در پوشش خبری آنها از صداوسیما پخش می شود و مردم رضایت خوبی از مرکز استان دارند.

خبرنگار صداوسیما سوق عنوان کرد: پوشش نماز جمعه، انعکاس اخبار روزانه عملکرد مسئولین بخشی، شهرستانی و استانی و بیان دغدغه های مردم از مهمترین برنامه های است که در طول یک هفته در صداوسیما انعکاس می شوند و در این منطقه مردم و مسئولین رضایت مطلوبی از صداوسیما و قدردان خدمات این سازمان هستند.

آرش آهنگ خبرنگار صداوسیما در دیشموک هم در این خصوص تصریح کرد: دیشموک به دلیل محروم بودن و مشکلات مردم در بسیاری از برنامه های مختلف در مرکز استان اقدام به محروم بودن منطقه انعکاس داده می شود و در لحظه ورود یک مسئول در منطقه دیشموک اعم از استاندار تا نماینده و فرماندار تا مسئولین محلی اقدام به درج اخبار آنها می کنیم و هیچ مدیری نیست که اقدام و به درج خبر از خبرنگاران صداوسیما داشته باشد و ما از انعکاس آن سباز زده باشیم به جز اخباری که دارای ارزش خبری نباشند.

خبرنگار صداوسیما در دیشموک افزود: در طول شبانه روز اقدام به جمع آوری اخبار می کنیم و بسیار مواقع هست که به دلیل نبودن خبر از مرکز صداوسیما از خبرنگاران می خواهند که به صورت سریع اقدام به جمع آوری اخبار کند و نسبت به ارسال آنها اقدام کند و به صورت به روزاز صداوسیما پخش خواهد شد.

وی در پایان ادامه داد: اگر مسئولی نسبت به عملکرد خبرنگاران شهرستان انتقاد دارد از مدیرانی که عملکرد موفقتری داشتند سوال کنند که عملکرد خبرنگاران صداوسیما در شهرستان کهگیلویه چگونه است نه مدیرانی که خود عملکرد مناسبی ندارند و در سال یک خبر برای خبرنگار و عملکرد خوب ندارد.

گزارش: سید حسن آرمند
ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
پر بحث ترین