تاریخ انتشار:۱۷:۳۶ - ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
عصر دنا: چهارشنبه 1403/2/19 اولین خانه کوچک نیمه راهی اعصاب و روان زنانه طلوع ویژه بانوان دارای معلولیت ذهنی خفیف در استان با مجوز سازمان بهزیستی و سرمایه‌گذاری بخش خصوصی با ظرفیت ۱۰ نفر در یاسوج افتتاح گردید.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

به گزارش پایگاه خبری عصر دنا، عصر چهارشنبه 1403/2/19  اولین خانه کوچک نیمه راهی اعصاب و روان زنانه طلوع ویژه بانوان دارای معلولیت ذهنی خفیف در استان  با مجوز سازمان بهزیستی و سرمایه‌گذاری بخش خصوصی با ظرفیت ۱۰ نفر در یاسوج افتتاح گردید.

کریم رهیده ، معاون توانبخشی بهزیستی استان در آئین این افتتاحیه گفت : با توجه به ضرورت امر و با هماهنگی بهزیستی کشور و درخواست بخش خصوصی از سامانه صدور مجوزها خانه کوچک نیمه راهی به ظرفیت ۱۰ نفر و با حضور مراقب، مددکار ، روانشناس و سایر کادر تخصصی امروز رسما افتتاح و مورد بهره برداری قرار گرفت.

معاون توانبخشی افزودند:  در حال حاضر در استان ۵ مرکز اعصاب روان شبانه روزی با ظرفیت ۳۰۰ نفر وجود دارد .

رهیده با اشاره به اهمیت رشد توانمندی‌های افراد در خانواده و تاکید بر فرهنگ سازی نگهداری افراد دارای معلولیت ذهنی توسط کانون گرم خانواده اذعان داشت :سازمان بهزیستی کشور با توجه به رویکرد فعالیت خانواده محوری و کوچک ‌سازی مراکز تجمعی شبانه‌روزی و همچنین توجه به رعایت حقوق معلولین قصد دارد با گسترش خانه‌های کوچک حمایتی و گروهی برای معلولان ذهنی، جسمی، بیماران روانی مزمن و سالمندان ، خدمات بهینه‌ای به شیوه منسجم در محیطی عاطفی، اجتماعی و آموزشی مناسب در خانه‌هایی مشابه منازل عادی به این عزیزان ارائه شود .

ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.