تاریخ انتشار:۱۵:۳۵ - ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
عصر دنا: معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: پل چهارم بشار یاسوج تا ۳۰ روز آینده بر اساس قول‌هایی که پیمانکار و شهردار یاسوج داده به بهره‌برداری می‌رسد.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

به گزارش پایگاه خبری عصر دنا، علی محمد روستا در بازدید از پل چهارم بشار یاسوج اظهار کرد: پیمانکار این پل فعال است و پل چهارم بشار یکی از پروژه‌های مهم شهری است.

وی افزود: پروژه معارضاتی دارد که تلاش داریم تا در کمیسیون ماده ۵ آن‌ها را رفع کنیم.

معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمدپیرامون موانع سر راه پل چهارم بشار یاسوج صحبت کرد و قرار شد جلسه‌ای با حضور نمایندگان دستگاه‌های مربوطه در این خصوص در استانداری کهگیلویه و بویراحمد برگزار شود.

روستا ابراز کرد: پیمانکاران زیادی به دلیل ناتوانی و عدم انجام وظایف محوله خلع‌ید شدند بنابراین اتمام این پروژه برای شهر یاسوج بسیار ضرورت دارد و برای پایان‌یافتن آن هیچ‌گونه کوتاهی نباید انجام بگیرد.

معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: یکی از مطالبات ما از شهرداری یاسوج تکمیل ۴۵ متری آیت‌الله ملک‌حسینی است که این پروژه پول دارد و از محل اعتبارات نفت هم به آن اعتبار می‌دهیم.

به گزارش عصر دنا، پل چهارم (بشار) یاسوج که در سال ۱۳۹۴ و برای کمک به کاهش بار ترافیکی شهر کلنگ زنی شد پس از گذشت ۹سال از عملیات اجرایی آن، هم اینک شمارش معکوس برای افتتاح آن آغاز شده و آنگونه که مسئولان امر وعده داده اند، ظرف یک ماه آینده به بهره‌برداری کامل خواهد رسید.

شهر زیبای یاسوج معروف به طبیعت ایران و مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد که جاذبه های منحصر بفرد طبیعی را در خود جای داده ، نیازمند تقویت زیرساخت های لازم و تحول اساسی در مدیریت شهری است.کمبود های زیرساخت های حوزه ترافیک در چهره شهر های استان به ویژه مرکز استان به راحتی هویداست.

نبود وسایل حمل و نقل عمومی، نداشتن خط کشی مناسب خیابان ها، نبود زیر گذر و رو گذر، کم بودن پل عابر پیاده، چراغ های راهنمایی و رانندگی قدیمی و غیر استاندارد همه و همه دست به دست هم داده اند تا فقیر ترین استان از لحاظ زیرساخت های ترافیکی تعریف شویم.

شهر یاسوج در آینده نزدیک به لحاظ ترافیکی با توجه به مهاجر پذیری آن و گردشگر پذیری اش با مشکل جدی روبه رو خواهد شد و ترافیک آن دو برابر می شود که در این باره باید تدبیری اساسی اندیشیده شود البته افتتاح پل چهارم بشار در آینده نزدیک تا حد زیادی از حجم ترافیک این شهر می کاهد.

رودخانه بشار شاهرگ حیاتی یاسوج است که شهر یاسوج و صدها روستا و آبادی بزرگ و کوچک در کنار آن شکل گرفته است.این رودخانه از تنگ سرخ و تنگ تیزاب در مرز استان فارس شروع شده و پس از گذر از یاسوج و دروهان با پیوستن به رود خرسان به کارون می ریزد. هسته اصلی و شاکله شهر یاسوج در دو سوی این رودخانه ایجاد شده است.

برای ورود و خروج از شهر یاسوج مرکز استان کهگیلویه وبویراحمد گریزی جز عبور از رودخانه بشار و گذر از پل های ساخته شده برروی آن نیست.

رودخانه بشار، شهر یاسوج را به ۲بخش تقسیم کرده و ۲ پل برای وصل کردن این بخش ها در دهه های گذشته ساخته شده بود و دوره مقاومت پل های اول و دوم بشار سال ۹۵ به اتمام رسیده است و پل های سوم و چهارم می تواند بخشی از مشکلات ترافیکی شهر گردشگری یاسوج را برطرف کند.

پل چهارم بشار یک پروژه مهم برای کاهش ترافیک شهر یاسوج است و از ویژگی های مهم پل چهارم بشار دسترسی آسان به بیمارستان امام سجاد، جنوب شهر یاسوج و روان سازی ترافیک خواهد بود.

پل دارای چهار دهانه است و در سه دهانه ۳۰، ۳۷ و ۳۳ متری به طول ۱۵۰ متر چهارمین پلی است که بر روی رودخانه بشار یاسوج احداث در حال احداث است که سازه ای اثر بخش برای اتصال چند مسیر شهر یاسوج محسوب می شود.

پل چهارم بشار(پل سردار شهید نورالله یزدان‌پناه) در سال ۹۴ برای کاهش بار ترافیکی و بهبود وضعیت جاده دسترسی بیمارستان امام سجاد (ع) با حضور محمدباقر نوبخت معاون رئیس‌جمهوری و رئیس سازمان برنامه‌وبودجه کشور کلنگ‌زنی شد اما عملیات اجرایی آن از نیمه دوم سال ۱۳۹۶ آغاز شد.

طبق اعلام شهردار وقت (نستهن مقدم) قرار بود این پل تا پایان تیر ۹۸ به بهره برداری برسد که این مهم محقق نشد و دوباره وعده افتتاح آن در مرداد ماه سال ۱۴۰۰ داده شد که آن هم محقق نشد.

سوم شهریورماه امسال هم معاون فنی و عمرانی شهرداری یاسوج گفته بود که در صورت تزریق اعتبارات، پل چهارم "بِشار" یاسوج ظرف ۳٠ روز آینده یعنی مهرماه امسال زیر بار ترافیک می‌رود اما این وعده هم تحقق نیافت.

سال ۱۴۰۰ حدود ۱۷۰ میلیارد تومان به پروژه پل چهارم بشار اختصاص یافت، سال ۱۴۰۱ هم علی‌رغم اینکه یاسوج شهر نفتی نبود از محل اعتبارات نفت ۱۰۰ میلیارد ریال برای پروژه در نظر گرفته شد و طبق اعلام حوزه عمرانی استانداری، پیمانکار پل چهارم بیشترین پول را دریافت کرده و این در حالیست که نبود پول بهانه طولانی شدن بهره برداری از این پل مطرح شده است.

ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
پر بحث ترین