تاریخ انتشار:۰۹:۳۰ - ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
عصر دنا: داستان غم انگیز درختان رعنایی که سالیان متمادی در گذر روزگار مشق زندگی کرده‌اند و حالا این چنین بی‌رحمانه سلاخی می شوند دل هر انسان طبیعت دوستی را به درد می آورد.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

عصر دنا: براساس تصاویر و فیلم هایی که از سوی طبیعت دوستان و شهروند خبرنگارن به پایگاه خبری عصر دنا رسیده است درختان بلوط منطقه حفاظت شده خامی در شهر باشت از سوی سودجویان قطع شده است.

براساس آخرین برآوردی که پارسال از سوی کارشناسان انجام شده ارزش مادی اکولوژیکی هر درخت بلوط ۵۰ تا ۱۰۰ ساله حدود ۲۰۰ هزار دلار (یعنی مبلغی معادل بیش از ۲میلیارد تومان) است اما برخی افراد سودجو این گونه های ارزشمند را برای کسب درآمدی اندک قطع می کنند.

داستان غم انگیز درختان رعنایی که سالیان متمادی در گذر روزگار مشق زندگی کرده‌اند و حالا این چنین بی‌رحمانه سلاخی می شوند دل هر انسان طبیعت دوستی را به درد می آورد.

این روزها در جنگل های بکرترین نقاط استان کهگیلویه و بویراحمد به جای نغمه پرندگان و خروش آب های روان صدای اره برقی برای قطع درختان جنگلی طبیعت دوستان را با فریاد بیداد درختان همنوا کرده است.

سودجویان حتی در جاهایی که راه ها سختگذر است چهارپایانی چون الاغ را برداشته و چوب های درختان قطع شده را بر گرده آنان گذاشته و گاهی هم در همان جنگل چوب ها را تبدیل به زغال می کنند.

 
ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
پر بحث ترین