کد خبر: ۲۳۸۲۶
تاریخ انتشار:۱۶:۳۴ - ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
رعب و وحشت برای ممانعت از حفاظت از منابع طبیعی
عصر دنا: سمیه رفیعی، رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس، در پی حمله مسلحانه به منازل جنگلبانان آمل، ضمن ابراز تاسف از این حادثه، از برخورد قاطع مجلس و دستگاه‌های مسئول با عاملان این حمله خبر داد.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

به گزارش پایگاه خبری عصر دنا به نقل از بولتن نیوز، سمیه رفیعی، رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس، در پی حمله مسلحانه به منازل جنگلبانان آمل، ضمن ابراز تاسف از این حادثه، از برخورد قاطع مجلس و دستگاه‌های مسئول با عاملان این حمله خبر داد.

به گزارشپایگاه خبری عصر دنا به نقل از  بولتن نیوز، وی گفت: "ما در مجلس این موضوع را به طور ویژه پیگیری می‌کنیم و پیگیر هستیم که این افراد به اشد مجازات قانون برسد. هدف از این برخورد، بازدارندگی از اقدامات مشابه و همچنین نشان دادن این موضوع به متخلفان است که هیچ مماشاتی در برخورد با متجاوزان به عرصه‌های طبیعی کشور وجود ندارد."

رفیعی در ادامه صحبت‌های خود به انگیزه احتمالی این حمله اشاره کرد و گفت: "متاسفانه برخی متخلفان زمانی که با ممانعت نیروهای حفاظتی برای تخریب منابع طبیعی مواجه می‌شوند، تصور می‌کنند که با ایجاد رعب و وحشت می‌توانند به فعالیت‌های غیرقانونی خود ادامه دهند. در حالی که اینطور نیست و قطعا با برخورد قاطع دستگاه‌های مسئول روبرو خواهند شد."

 

با توجه به موارد ذکر شده، از مسئولین مربوطه تقاضا می‌شود اقدامات عاجل و موثری برای پیشگیری از وقوع چنین حوادثی در آینده انجام دهند. این اقدامات می‌تواند شامل:

- افزایش گشت‌های یگان حفاظت در مناطق جنگلی
- تجهیز جنگلبانان به تجهیزات ایمنی
- اعمال مجازات‌های سنگین‌تر برای متخلفان
- بالا بردن سطح آگاهی عمومی در مورد اهمیت حفظ منابع طبیعی

با اقدامات قاطع و به موقع، می‌توان از وقوع چنین حوادث ناگواری در آینده جلوگیری کرد و حافظان منابع طبیعی کشور را در انجام وظایف خود یاری رساند.

حمله به منازل جنگلبانان آمل؛ برخورد قاطع مجلس و دستگاه‌های مسئول در راه است

با توجه به تکرار اینگونه حملات به ماموران حافظان منابع طبیعی، ضروری است که مسئولین امر برای حل این معضل چاره‌ای اساسی بیاندیشند. برخورد قاطع و پیشگیرانه با متخلفان، اعم از مجازات‌های قانونی بازدارنده و همچنین تامین امنیت شغلی و تجهیزاتی برای جنگل‌بانان، می‌تواند از وقوع چنین حوادث ناگواری در آینده جلوگیری کند.

امنیت جنگل‌بانان، به منزله امنیت منابع طبیعی و ثروت ملی کشور است و نباید به سادگی از آن عبور کرد.

ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
پر بحث ترین