کد خبر: ۲۳۸۲۱
تاریخ انتشار:۱۶:۲۲ - ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
باید فکری به حال وادادگی ها در فضای مجازی کرد
عصر دنا: یکی از معضلات قابل تامل و نیاز به درمان عاجل جامعه امروز ما، بلاگرها از جنس حجاب بلاگرها، صورتی ها و بلاگر سلبریتی ها و ... می باشند. واقعیت امر این است که پدیده مذکور پاشنه آشیل و تهدید فرهنگی کشور به شمار می آید. کافی‌ست به صفحات اینستاگرامی مانند hanannaamii ،mary_ghelichkhani و fatememaraveneh نگاه کنید تا متوجه شوید چه محتوایی توسط آنها منتشر می‌شود.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

به گزارش پایگاه خبری عصر دنا به نقل از بولتن نیوز، شاید پرسش اصلی در این باره این باشد که راهکار و چاره کار جهت عقیم سازی اثرات معضل بلاگرها در جامعه و در میان مردم و امور مربوط به ساحت اجتماع چیست؟

در راستای پاسخگویی به این سوال که ابعادی جامعه شناختی و روانشناختی در سطح اجتماعی دارد باید دو سنخ از رویکرد را مد نظر قرار داد. به واقع این دو قسم از رویکردی تحلیلی دارای ماهیتی رهیافت گرا در مسیر تحصیل تقابلی با ضایعه فرهنگی مزبور می باشد.

سنخ اول در این باره استفاده از ابزارهای نظارتی در حوزه نظارت بر فعالیت های فرهنگی از جانب بلاگرها با هر عنوان و پسوند و پیشوندی می باشد. بطوریکه در این پلتفرم اجرایی سروسامان دادن به وضعیت آنارشیسک گونه مذکور بر پایه اصول تنبیهی و قهری می باشد. قابل ذکر است که در این سطح برخوردی، آنچه اجرا می گردد عموما مقطعی می باشد و در مواقعی نیز به دلیل مقاومت های ساختگی و تصنعی از جنس تقلید- تلقین - القا- مسموم سازی ذهن و تزریق تخالف و مخالفت نتیجه عکس می دهد.

و اما قسم دوم که به نظر می رسد مهم تر و حتی کارسازتر می باشد این است که با ابزار فرهنگی و سازوکارهای مبتنی بر آن به نبرد و تقابل با ضدفرهنگ و روند تخریبی آن رفت. در واقع آنچه که در این عرصه باید در تقابل با راهزنان فرهنگی سیاستگذاری گردد مدیریت ظرفیت ها و بسترهای تقابل فرهنگی با کارگزاران و پیاده نظام های ضدفرهنگی ست.

خلاصه کلام، نکته قابل توجه در این راستا بازه زمانی اجرای در نظر گرفته شده جهت اجرای هر کدام از موارد ذکر شده می باشد که ضمانت اجرای آنهاست؛ بطوریکه انتخاب هرکدام از این دو روش که در قالب هیبریدی قابل اجرا نمی باشند گویای این نکته می باشد اولا هیچ راه میانبری وجود ندارد و ثانیا اینکه متضمن زمان و شرایط اجرا می باشد. موضوعی که متولیان حوزه نظارت فرهنگی و رسانه ای و ستادهای مرتبط به رتق و فتق امور فرهنگی در فضای مجازی باید بدان توجه ویژه ای داشته باشند.

 

ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.