کد خبر: ۲۳۴۷۹
تاریخ انتشار:۱۵:۲۸ - ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
عصر دنا: دیدارهای سم آلتمن، مدیرعامل شرکت «اپن ای‌آی» با مدیران برخی از شرکت‌های بزرگ فیلمسازی، نگرانی‌هایی را در میان دست‌اندرکاران این صنعت به‌وجود آورده است.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

به گزارش عصر دنا به نقل از خبرنامه دانشجو؛ چندی پیش روزنامه فایننشال‌تایمز با اعلام این خبر اشاره‌ای نیز به محصول جدید «اپن ای‌آی» به نام سورا (Sora) کرد و آن را خطری بزرگ برای فیلمسازان و هنرپیشگان دانست.

روزی که موضوع هوش مصنوعی به‌صورت جدی مطرح شد، بسیاری به یاد سری فیلم‌های «نابودگر» افتادند و روبات‌های قاتلی را تصور کردند که در نقاط مختلف جهان عرضه می‌شوند. با این حال به‌نظر می‌رسد، پیش از رویت این روبات‌های قاتل، صنعت سینما که چنین موجودات بی‌رحمی را به جهانیان نشان داد، خودش توسط هوش مصنوعی به‌صورت جدی تهدید شده باشد.

به نوشته فایننشال تایمز، آلتمن با استودیوهای مطرحی مانند «وارنر براس دیسکاوری»، «پارامونت» و «یونیورسال» دیدار داشته تا فناوری جدید تولید ویدئو با هوش مصنوعی «سورا» را به آنها معرفی کند. نکته اینجاست که هدف اصلی این دیدارها، آرام کردن استودیوها و تأکید بر عدم‌تهدید صنعت سینما توسط سورا بوده است.

زمانی که «اپن ای‌آی» با انتشار ویدئوهایی توانایی سورا در ساخت ویدئوهای کوتاه براساس متن را به نمایش می‌گذاشت، نگرانی‌ها نزد فیلمسازان افزایش پیدا کرد.

درحال حاضر، این سیستم برای آزمایش در دسترس تعداد کمی از کارشناسان است، اما برای مصرف‌کنندگان فعلا ارائه نشده است.

به نوشته نیویورکر، «اپن ای‌آی» سورا را به‌عنوان یک پیش‌نمایش عرضه کرده است «تا به عموم مردم این احساس را بدهد که در افق هوش مصنوعی چه قابلیت‌هایی وجود دارد». فیلمسازی فرایندی بسیار خلاقانه و هنری است که شامل احساسات، تجربیات و دیدگاه‌های انسانی می‌شود.

استفاده از هوش مصنوعی در فیلمسازی ممکن است نگرانی‌هایی را در مورد از دست‌دادن تماس انسانی و ارتباط عاطفی در فیلم‌ها ایجاد کند.

ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
پر بحث ترین