تاریخ انتشار:۱۵:۳۷ - ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
عصر دنا: امسال با همکاری شرکت توزیع نیروی برق هزار و ۲۰۰ پنل خورشیدی بین خانوار‌های عشایری کهگیلویه و بویراحمد توزیع می شود.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):
به گزارش پایگاه خبری عصر دنا ، مدیرکل امور عشایر استان در بازدید از مناطق عشایری گچساران گفت: توزیع پنل‌های خورشیدی یکی از راهکار‌های ارزان تامین برق عشایر و کاهش سوخت‌های فسیلی است.
فضل الله آذرفر افزود: خانوار‌های عشایری واجد شرایط مناطق ییلاق و قشلاق که برق پایدار ندارند باید در سامانه عشایری ثبت نام و کد دریافت کنند.
وی با بیان اینکه ۲
هزارو ۴۰۰ پنل خورشیدی برای تامین برق پایدار بین عشایر مناطق مختلف این استان در دولت سیزدهم توزیع شد افزود: بیش از ۸۰ درصد از جمعیت ۱۲ هزار نفری عشایر این استان از برق پایدار محروم هستند.
وی ادامه داد: با برنامه ریزی‌های انجام شده امسال هزار و ۲۰۰ پنل خورشیدی بین خانوار‌های عشایری این استان توزیع می شود.
آذرفر اضافه کرد: تنها ۱۰ درصد قیمت تمام شده پنل‌ها توسط عشایر پرداخت و مابقی آن از سوی دولت تأمین اعتبار می‌شود و سهم آورده هر عشایر ۱۰ میلیون ریال است در حالی که برای هر پنل خورشدی ۱۲۰ تا ۱۳۰ میلیون اعتبار هزینه خواهد شد.
مدیرکل امور عشایر کهگیلویه و بویراحمد گفت: در مناطقی که بیش از ۵۰ خانوار عشایری تمرکز داشته باشند از نیروگاه‌های متوسطه خورشیدی برای تامین برق آنها استفاده خواهد شد.
وی وزن کم، قابل حمل بودن و نصب آسان را از مهمترین مزایای این پنل‌ها عنوان کرد و افزود: این مزیت به مصرف کننده کمک می‌کند تا بدون نیاز به متخصص، به راحتی خود بتواند این سیستم خورشیدی را نصب و از آن استفاده کند.                                                                                            ۷۰ هزار نفر در قالب بیش از ۱۱ هزار و ۱۲۰ خانوار از جمعیت ۷۱۳ هزار نفری کهگیلویه و بویراحمد عشایر هستند که این میزان جمعیت از ۶ ایل بومی، ۲ طایفه قشقایی، ۱۶ تیره، ۱۸۱ طایفه و بیش از یک هزار و ۱۱۰ تش (اولاد) شکل گرفته است.
ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
پر بحث ترین