تاریخ انتشار:۱۵:۳۲ - ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
سرپرست آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد:
عصر دنا: سرپرست آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد: مسابقات قرآن فرصتی مناسب برای انس گرفتن دانش آموزان با فرهنگ قرآنی
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

به گزارش عصر دنا سرپرست اداره کل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد، گفت: مسابقات قرآن فرصتی مناسب برای انس بیشتر، دانش آموزان با فرهنگ و معارف قرآنی است.
به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد؛ محمد جمالی آرند،در نشست هماهنگی و هم اندیشی برگزاری مسابقات قرآن،عترت و نماز دانش آموزی استان، با اشاره به تاثیر قرآن در زندگی آینده دانش‌آموزان، هدف عمده مسابقات قرآن، عترت و نماز را تربیت قرآنی دانش‌آموزان، شناسایی و هدایت استعدادهای آنها دانست وافزود: دانش آموزان با شرکت در این گونه مسابقات علاوه بر شناخت توانمندی های خود با بسیاری از مهارت های اجتماعی،فرهنگ و آداب و رسوم مناطق مختلف آشنا می شوند.
وی،با تاکید براستفاده از ظرفیت تمامی دستگاههای اجرایی،نهادها و خیران در هر چه باشکوه تر برگزار کردن این رویداد مهم معنوی و فرهنگی تاکید کرد و خواستار بیش از پیش تعامل،مشارکت و برنامه ریزی بیشتر عوامل اجرایی با سایرادارات و نهادها شد.
جمالی آرند،با اشاره به اهمیت مسابقات قرآنی ،شرکت در مسابقات قرآن و عترت و نماز را زمینه ساز انس و تدبر در قرآن ، آموزه های دینی و الهی برشمرد و گفت: دانش آموزان قرآنی باید در سطح مدرسه و به تبع آن جامعه، الگوی تاثیرگذاری برای سایر دانش آموزان و افراد جامعه باشند و هر کدام از دانش آموزان قرآنی به عنوان مبلّغ قرآن در جذب و ترغیب سایر افراد جامعه به قرآن و آموزه های دینی، فعالیت داشته باشند.
معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان هم از برگزاری چهل و دومین دوره مسابقات استانی قرآن،عترت و نماز دانش آموزی خبر داد و گفت:این مسابقات از دهم تا ۱۵ اردیبهشت ماه جاری به میزبانی شهرستان چرام با حضور مسئولان کشوری و استانی برگزار می شود.
حجت دبیقی،تعداد دانش آموزان شرکت کننده در این دوره از مسابقات را ۸۰۵ نفر اعلام کرد و افزود: از این تعداد ۴۰۶ نفر پسر و بقیه دختر است.
وی،با بیان اینکه این مسابقات در ۱۲ رشته برگزار می شود، گفت:رشته های تفسیرقرآن، صحیفه سجادیه ، گفتمان مهدوی، احکام، انشای نماز، قرائت، نهج البلاغه،ترتیل، حفظ ، دعاخوانی، مداحی و اذان از مهمترین رشته هایی است که برای دانش آموزان پسر و دختر برگزار می شود.
دبیقی، با اشاره به اینکه ۳۸ داور برجسته زن و مرد کار نظارت و داوری این مسابقات را برعهده دارند،افزود:با رای هیات داوران ۳۰ نفر از افراد برتر در ۱۲ رشته انتخاب و به مرحله کشوری راه می یابند.
وی گفت:هدف از برگزاری این مسابقات معرفی دانش آموزان موفق قرآنی، توسعه فرهنگ عمومی نسبت به آموزش قرآن، گسترش معرفت قرآنی و توسعه رفتار قرآنی در میان دانش آموزان است.
دانش،مدیر آموزش و پرورش شهرستان چرام ،هم از آمادگی این اداره با مشارکت فرمانداری،دفتر امام جمعه ،نهادها و سایر دستگاههای اجرایی خدمات رسان شهرستان چرام برای برگزاری هر چه بهتراین مسابقات خبر داد و گفت:برای اسکان دانش آموزان شرکت کننده در این رویداد بزرگ قرآنی ۴ خوابگاه مجهز تدارک دیده شده است.

ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
پر بحث ترین