تاریخ انتشار:۱۷:۰۴ - ۰۹ بهمن ۱۴۰۲
عصر دنا: مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کهگیلویه و بویراحمد گفت: در دو سال اخیر برای اصلاح شبکه فرسوده آب آشامیدنی یاسوج ۵۸۰ میلیارد ریال تخصیص یافته است.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

به گزارش عصر دنا، امید صالحی افزود: در سفر اول رئیس جمهور در مهرماه سال ۱۴۰۰ برای اصلاح شبکه فرسوده آب آشامیدنی مرکز این استان دو هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار اختصاص یافت که تاکنون از این مبلغ ۵۸۰ میلیارد ریال تخصیص یافته است.

وی از بازسازی ۳۹ کیلومتر از شبکه آب آشامیدنی شهر یاسوج خبر داد و افزود: طبق بررسی‌های کارشناسی دقیق با اجرای این طرح‌ها دو تا سه درصد کاهش هدررفت آب در این شهر را داشته‌ایم که امیدوارم با اجرای کامل بازسازی شبکه شاهد صفر شدن میزان هدررفت آب باشیم.

صالحی با اشاره به اینکه سالانه ۳ تا ۴ درصد بر ضریب فرسودگی شبکه‌ها اضافه می‌شود، اضافه کرد: ۶۵۰ کیلومتر شبکه توزیع آب آشامیدنی در شهر یاسوج داریم که از این میزان ۲۰۰ کیلومتر فرسوده و معیوب بوده و از مجموع ۸۳ میلیون متر مکعب آب تولیدی در سال تنها ۴۹ میلیون مترمکعب به خانه مشترکان می‌رسد و به عبارت دیگر ۵۵ درصد هدرروی و اسراف آب در یاسوج وجود دارد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: سال گذشته با پیگیری‌های انجام شده ۱۰۰ میلیارد تومان از شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور از محل اعتبارات تنش آبی اخذ کردیم که طرح‌های مهمی در یاسوج، مادوان و گچساران اجرایی شده است.

صالحی تأمین و توزیع آب آشامیدنی سالم و بهداشتی و همچنین جمع‌آوری پساب خانگی و صنعتی را دو وظیفه شرکت آب و فاضلاب دانست و گفت: یک هزار و ۶۴۳ روستا در استان کهگیلویه و بویراحمد تحت پوشش شرکت آب و فاضلاب است.

ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
پر بحث ترین