تاریخ انتشار:۱۹:۳۴ - ۲۹ مرداد ۱۴۰۲
عصر دنا: مدیرکل منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد گفت: برای حفاظت از اراضی ملی با هیچ شخصی تعارف نداریم.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

سعید جاوید بخت افزود: حکم قضایی ۷۱ مورد رفع تصرف و قلع و قمع و بازگرداندن ۷۴ هکتار از اراضی به دولت با همکاری نیروی انتظامی، جنگلبانان و مجموعه دستگاه قضایی اجرایی شد.
وی با اشاره به اینکه با اجرای این حکم ۷۴ هکتار از اراضی ملی از زمین خواران بازپس گیری شد، عنوان کرد: همچنین ۵۷ مورد تبصره یک ماده ۵۵ داشته‌ایم یعنی اقدام اولیه پیشگیرانه انجام و به نوعی به موقع رفع تصرف صورت گرفت.
جاویدبخت افزود: شناسایی اراضی تصرف شده به بهانه فعالیت‌های کشاورزی و یا ساخت و ساز غیر مجاز در دستور کار بوده که بعد از شناسایی و تشکیل پرونده به دستگاه قضایی معرفی خواهند شد.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: با ابلاغ قانون بودجه ۱۴۰۱ توسط مجلس شورای اسلامی دیگر نباید اراضی ملی با سابقه کشت طولانی رفع تصرف شود، عده‌ای سودجو اقدام به شخم زدن اراضی ملی با هدف تصرف در دراز مدت می‌کنند تا جایی که برخی مواقع با شناسایی مناطق شخم زده توسط جنگلبانان، صاحبی گیر اراضی شخم زده نمی‌آید.
وی از افزایش زمین‌خواری در کهگیلویه و بویراحمد ابراز نگرانی کرد و افزود: برخی افراد سودجو نیمه شب به زمین خواری به روش‌های مختلف اقدام می‌کنند، اما به دلیل کمبود نیرو واقعیت امر برای شناسایی و مبارزه مشکل داریم.

ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
پر بحث ترین