کد خبر: ۲۰۲۳۲
تعداد نظرات: ۱۰ نظر
تاریخ انتشار:۲۳:۴۹ - ۱۷ خرداد ۱۴۰۲
عصر دنا: عصر دنا: سکوت شانا در برابر نقاط ضعف استانی و ضعف مسئولان ارشد را شاید بتوان در مناسبات پشت پرده ای جستجو کرد که این شورا خود نیز با گماشتن نیروهایی در بدنه نهادهای اجرایی عملا از بیان ضعف های این نهادها عاجز مانده است.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

گروه سیاسی عصر دنا: شورای ائتلاف نیروهای انقلاب که با نام اختصاری شانا شناخته می شود که ریاست آن را حداد عادلی دارد که پیش تر ریاست ائتلاف اصولگران را برعهده داشت .

این شورا با هدف انسجام بخشی بین نیروهای انقلاب و هدف گیری آرمان های انقلاب شروع به فعالیت کرد و در انتخابات مجلس با اعلام لیست پا به عرصه ورود به فعالیت انتخابات گذاشت.

در استان کهگیلویه وبویراحمد نیز این شورا با هدف معرفی چهره های انقلابی در صحنه انتخابات ها شروع به فعالیت کرد ولی همواره سبک انتخاب خود اعضای این شورا در استان و نحوه انتخاب چهره انقلابی برای کاندیداتوری همواره مورد مناقشه افراد و گروه های مختلف بوده است.

شائبه انتخاب هسته اولیه این شورا، پشت درهای بسته همواره از گمانه زنی هایی بوده است که در میان نیروهای انقلابی استان وجود داشته و همین امر باعث شده است که شورای ائتلاف نیروهای انقلاب در کهگیلویه بویراحمد با نام انحصار و حلقه سالاری ها مانوس باشد.

موضوع دیگری که نسبت به این شورا در اذهان حاکم است، خاموشی این شورا در مناسبات و حوادث مختلف استان و عدم ورود برای پیگیری آرمان های انقلاب بوده است.

شانا؛ شورایی برای ائتلاف نیروهای انحصار و فصول خاص/ حق السکوت یا بی تفاوتی شورای ائتلاف دربرابر ضعف مسئولان استانی!

نکته ای که می توان با شفافیت نداشتن در برگزاری جلسات، عدم انعکاس مصوبات این شورا، نبود نشست های مردمی و نبود انتخابات شورای مرکزی این شورا بوضوح دید.

همچنین عدم پیوند این شورا با نسل جوان انقلابی استان از دیگر نقطه ضعف های این شوراست که خود دلیلی بر افتراق و چند دستگی در میان جریان انقلابی جوان است و این ضعف در آینده، محصول خود بر بستر عدم کارکرد درست را نشان خواهد داد.

سکوت شانا در برابر نقاط ضعف استانی و ضعف مسئولان ارشد را شاید بتوان در مناسبات پشت پرده ای جستجو کرد که این شورا خود نیز با گماشتن نیروهایی در بدنه نهادهای اجرایی عملا از بیان ضعف های این نهادها عاجز مانده است.

عدم کارکرد درست این شورا در انتخابات مجلس پیشین بوضوح باعث انشقاق در بدنه جریان انقلابی شد و این خود زخمی است که هنوز درمان نشده است و ادامه مسیر به این صورت خود نمکی بر این زخم چند ساله است.

زخمی که بجای درمان با انتخاب فرد کارآمد و شایسته برای معرفی کاندیدای مجلس، هنوز هم بر مدار انتخاب پشت درهای بسته و تحمیل به بدنه جریانی دنبال می گردد.

باید گفت که بدون چارچوب بندی، عدم توجه به نسل جوان، نبود چابک سازی، انحصارگرایی و... این شورا مسیر پسرفت و جدا شدن از بدنه مردمی را طی خواهد کرد و به زودی به فراموشی سپرده خواهد شد.

ارسال به دوستان
گزارش خطا
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۸
شواهد وقرائن دراداره کل آموزش وپرورش حاکی از آنست که انقلابی وغیرانقلابی دیگرمعناندارد بلکه فامیل گرایی و نشست بانماینده ملاک انتخاب افراد است
حسن
|
Netherlands
|
۱۶:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۸
شانا شورایی است که دقیقا به جریان انقلابی خیانت کرد با معاملاتش
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۸
جناب ناشناس

این موضوع در همه ادارات وجود دارد
و مختص آموزش و پ نیست

گماشتگانی که فقط قومی و قبیله ای نیرو می گمارند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۸
برید لیست ده نفرای که شانا به عنوان نخبه معرفی کرده کیا هستن و تحصیل کردگان کدوم دانشگاه واقعا خاک بر سرتون
عصر دنا
|
United States of America
|
۱۹:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۸
واقعا برای رسانه ای مثل عصر دنا که ادعای صداقت و شفافیت و عدالت می کند بعید بود که خبر انتصاب یک هم استانی به سمت رییس هیات مدیره پترو پارس را حذف کرد چرا نمی گذارید حقیقت باقی بماند. ؟؟؟ چرا نمی خواهید بپذیرید که رانت و فساد موج می زند خودتان می دانید کی زنگ زد گفت خبر را حذف کنید واقعا متاسفم
علی
|
Netherlands
|
۲۱:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۸
کافیست در گوگل بنویسید اعضای شانا کهگیلویه وبویراحمد و اسامی رو جستجو کنید به نتایج خوبی میرسید
دانشگاه پیام نور
|
United States of America
|
۲۲:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۸
آقای بی نیاز رییس دانشگاه پیام نور استان از ضعیف ترین روسای دانشگاه می‌باشد کافی است سری به دانشگاه و دانشجویان بزنید در این مورد خبری درج کنید
حوزه
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۹
من نمیدونم مگه مردم ما کی باید عاقل بشوند اقای خلقی پور در شورا سه هزار رای اورد وآقای شیخ شفاییان کمتراز سه هزار وموقعی که انتخابات دربویراحمد دوقطبی بود سه بار هدایتخواه از زارعی شکست خورد پس اینها شانا نیستند همون شانه هستند
شاهد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۵:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۹
بیخود ترین ، طایفه گرا ترین ، خاله خورزویی ترین دستگاهی که مستقیما مهندسی انتخابات در بویراحمد انجام میده. توسط مدیر کل ، معاونین و مجموعه معاونت مالی. اداره کل آموزش و پرورش استان است واقعا خیانت است ، پرورشی که یکسال تعطیل است بروید ارزیابی های کشوری را بررسی کنید ، آموزش هم امتحانات تقلب
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۰
شانا منحل بشه بنفع انقلابیون هست
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.