تاریخ انتشار:۰۸:۰۸ - ۲۵ دی ۱۴۰۱
عصر دنا: یادواره شهید آبروی محله، شهید خدیوی منش در روستای خلیفه‌ای از توابع بخش سرفاریاب برگزار شد.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):
امام جمعه چیتاب شهادت را معامله عزتمندانه و سودمند انسان با خداوند متعال دانست و گفت: انسان‌های آگاه در این معامله با کنار گذاشتن تعلقات دنیوی، مرگی را انتخاب می‌کنند که خداوند در قرآن می‌فرماید، شهیدان همیشه زنده هستند.
حجت الاسلام سید فرج الله پژمان با بیان این که تجلیل از فرهنگ ایثار و شهادت یک ضرورت است، از حوزه مقاومت سرفاریاب بعنوان بانی برگزاری و همه کسانی که برای برگزاری این یادواره تلاش کردند تقدیر و تشکر کرد و افزود: امروز همه ما در این محفل و در جوار گلزار شهید دور هـم جمع شده ایم تا تجدید بیعتی بکنیم با امام و شهدایی که از گرانبهاترین داشته هایشان یعنی جانشان گذشتند تا ما در امنیت و آسایش باشیم.
امام جمعه سرفاریاب به عنوان سخنران در این برنامه با بیان اینکه خانواده‌های شهدا و ایثارگران صاحبان اصلی و واقعی این نظام و انقلاب هستند، گفت: اگر ایستادگی و از خودگذشتگی شهدا و خانواده‌های آنان نبود زمینه‌های شکل گیری انقلاب در سال ۴۲ و پس از آن به ثمر نشستن انقلاب در سال ۵۷ و مقاومت در برابر جنگ تحمیلی رژیم بعث عراق، اتفاق نمی‌افتاد.
حجت الاسلام زارعی پور نقشه دشمن را تلاش و تبلیغات وسیع برای انحراف افکار جوانان و دور کردن آن‌ها از راه و رسم ایثار و شهادت عنوان کرد و افزود: یاد خداوند و حرکت در مسیر رضایت الهی لازمه مقابله با این نقشه دشمن و برگزاری این گونه برنامه‌ها که ذکر و یاد شهدا در آن جاری است می‌تواند به عموم مردم و جوانان ما در زنده کردن روحیه ایثار و پیروی از خط سرخ شهادت بسیار تأثیر گذار و کمک کننده باشد.
فرمانده حوزه مقاومت بسیج حضرت ابوالفضل (ع) سرفاریاب نیز در این مراسم با گرامی داشت یاد و خاطره شهدا هدف از برگزاری این یادواره‌ها را ترویج و انتقال فرهنگ ایثار و شهادت به جوانان و نسل جدید عنوان کرد و گفت: وظیفه همه ماهاست که به این نسل انتقال دهیم که شهدای عزیز ما چه رشادت‌ها و جانفشانی‌هایی از خودشان بر جا گذاشتند .
ویسی افزود: تاکنون ۵ یادواره شهدای بخش، آبروی محله و یادواره شهدای دانش آموز در بخش سرفاریاب برگزار شد و تا پایان سال جاری نیز تعداد ۳ یادواره دیگر در سطح بخش برگزار می شود.
در پایان مراسم نیز با مداحی آقای افتخاری در وصف اهل بیت (ع) و شهدا، حضار به سینه زنی پرداختند.
بخش سرفاریاب از توابع شهرستان چرام است. 
ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
پر بحث ترین