تاریخ انتشار:۰۸:۵۶ - ۲۲ اسفند ۱۴۰۰
عصر دنا: رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد گفت: برای تکمیل و بهره برداری از طرح های صنعتی در دست اجرا در این استان بیش از ۱۴۰هزار میلیارد ریال تسهیلات نیاز است.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

سالار حسین پور روز یکشنبه افزود: هم اکنون بیش از ۵۱۲ طرح اقتصادی و تولیدی در مناطق مختلف این استان در دست اجراست.

وی با بیان اینکه این طرح های اقتصادی در قالب طرح های بزرگ و کوچک در دست اجراست گفت: طرح بیواتانول باشت یکی از طرح های مهم در دست اجرای کشور، برای تولید بنزین گیاهی، است که هم اکنون بیش از ۱۸ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

حسین پور اظهار داشت: تملک ۱۳ هکتار زمین برای ساخت کارخانه بیواتانول و اخذ مجوزها لازم برای این طرح گرفته شد.

وی تصریح کرد: فنس کشی دور کارگاه، تسطیح، خاک برداری به میزان ۳۰۰ هزار متر مکعب، ساخت سوله ها و انبار ذخیره محصول از بخش های اجرا شده این طرح است.

حسین پور ادامه داد: چهار هزار میلیارد ریال از محل اعتبارات سفر ریاست جمهوری برای این طرح اقتصادی مصوب شده و این اداره کل پیگیر اخذ این میزان تسهیلات از بانک تجارت به عنوان منبع اصلی و بانک ملت به عنوان سندیکای همکار می باشد.

وی با بیان اینکه با این اقدام شاهد رشد چشمگیر این طرح اقتصادی و مهم در باشت خواهیم بود گفت: امید است با تلاش مسئولان به ویژه نماینده مردم شهرستان های گچساران و باشت درمجلس شورای اسلامی این اعتبارات جذب شود.

حسین پور بیان کرد: کارخانه فرآوری گیاهان دارویی گچساران با اشتغالزایی ۱۳۰ نفر و فاز اول پتروشیمی گچساران با اشتغالزایی ۵۰۰ نفر از دیگر طرح های اقتصادی در دست اجراست که در سال آینده تکمیل و به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی با بیان اینکه کارخانه گیاهان دارویی در زمینی به مساحت ۶هزار متر مربع با زیر بنای چهارهزارو ۵۰۰متر مربع در دست ساخت است ادامه داد: این ۲ طرح به صورت غیر مستقیم زمینه اشتغال یکهزار نفر را فراهم خواهند کرد.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد افزود: با تکمیل طرح‌های کوچک و بزرگ موجود در استان امید است در ۲ سال آینده تحولات چشمگیری از لحاظ صنعت در کهگیلویه و بویراحمد با همت و تلاش و همکاری مسئولان استانی رخ دهد.

وی بیان کرد: سه هزارو ۵۵۰ میلیارد ریال امسال برای توسعه واحد های صنعتی کهگیلویه و بویراحمد اختصاص یافت که از این میزان بیش از یکهزارو ۶۰ میلیارد ریال تاکنون جذب شده است.

حسین پور ادامه داد: این میزان اعتبار از تبصره ماده ۱۸ به استان ابلاغ شده که بخشی از آن عملیاتی شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد گفت: از این میزان یکهزارو ۶۰ میلیارد ریال از محل سرمایه ثابت و ۲ هزارو ۵۵۰میلیارد ریال سرمایه در گردش است که جوابگوی توسعه واحد های صنعتی استان نیست.

وی تصریح کرد: ۵۱۰ واحد صنعتی در استان کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد که از این تعداد ۳۸۰ واحد صنعتی فعال می باشد.

بیش از هشت هزارو ۷۰۰ نفر هم اکنون در واحد های صنعتی استان مشغول به فعالیت هستند.

ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
پر بحث ترین