تاریخ انتشار:۱۴:۲۴ - ۲۰ اسفند ۱۴۰۰
عصر دنا: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد گفت:تولید یک اثر هنری فاخر، نیازمند همتی جهادی است که باید به پدیداورندگان اینگونه آثار افتخار و از آنان قدردانی شود.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

امین درخشان روز جمعه در بازدید از موسسه فرهنگی، سینمایی سکانس فیلم شهر یاسوج اظهار داشت: ایجاد حرکت هایی  هنری  در این مجموعه برغم مشکلات متعدد مالی و اقتصادی  همت بزرگ و جهادی می‌طلبد تا همه عوامل دست به دست هم بدهند و کار را به پیش ببرند.
وی افزود: هنرمندان باید از داشته های خود و مورخان برای تولید مستند های تاریخی بهره ببرند زیرا گاهی یک اثر سینمایی معرف تاریخ یک ملت است که می تواند تاثیر گذاری عمیقی در سطوح مختلف جامعه داشته باشد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: بسیاری از فیلم هایی که بر اساس یک اتفاق تاریخی گذشته امروز به نسل جدید و جامعه امروزی معرفی می‌شوند، بر اساس تاریخ به یک اثر سینمایی تبدیل شده و برای مخاطبان به نمایش گذاشته می شود.
درخشان با یبان اینکه امروز هنر و سینما یک واقعیت است، عنوان کرد: سینما در ایران طی سالهای بعد از انقلاب از  شد قابل قبولی برخوردار بوده بطوریه امروز سینمای ما تبدیل به یک صنعت شده است.
وی جشنواره فیلم فجر را محل نمایش فیلم های برجسته کشوری دانست و ابراز داشت: در این جشنواره متوجه می شویم که مساله سینما در کشور نه تنها در عرصه فرهنگ و هنر، بلکه برای حاکمیت یک نظام و مملکت مهم است، زیرا سینما می تواند یک مملکت را به قله های بالا برده یا رو به زوال ببرد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد بابیان اینکه در زمینه حمایتهای نظارتی و مالی از موسسات دریغ نخواهیم کرد، گفت: بخشی از فعالیت های موسسه به ویژه در زمینه آموزش باید از طریق انجمن سینمای جوان تقویت شود، زیرا در استان کهگیلویه و بویراحمد باید اولویت و اساس کار بحث آموزش باشد.

وی  آسیب های اجتماعی را یک مساله مهم و اولویت جدی امروز در جامعه دانست و ادامه داد: نمایش مشکلات اجتماعی در قالب هنر نقش مهمی در کاهش این آسیب ها در جامعه دارد.
در پایان این بازدید از تلاش  هنرمندا ن موسسه فرهنگی، سینمایی سکانس فیلم شهر یاسوج با اهدای لوح تقدیر شد.

ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
پر بحث ترین