تاریخ انتشار:۱۱:۰۷ - ۲۲ شهريور ۱۳۹۵
عصر دنا: دومین نمایشگاه سراسری صنایع دستی، هنرهای سنتی و هدایای محلی 18 استان کشور در آیینی در یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد گشایش یافت.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir): مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد در این آیین که یکشنبه شب برگزار شد، گفت: این نمایشگاه در قالب 50 غرفه و با حضور بیش از 100 هنرمند صنایع دستی از 18 استان کشور به مدت یک هفته آماده بازدید علاقه مندان است.
محمود باقری اظهار کرد: ساعت بازدید این نمایشگاه همه روزه از ساعت 16 عصر تا 22شب است.
وی افزود: آثار موجود در این نمایشگاه در رشته های حصیربافی، کپوربافی، صدف های دریایی، زیورآلات سنتی، البسه محلی، خاتم کاری، قلم کاری، خراش روی شیشه، سفال، سرامیک و مصنوعات چرمی و چوبی است.
باقری بیان کرد: 18 استان شرکت کننده در این نمایشگاه شامل خوزستان، بوشهر، هرمزگان، چهارمحال و بختیاری، لرستان، تهران، خراسان رضوی، فارس، کرمان، اصفهان، سیستان و بلوچستان، کردستان، کرمانشاه، همدان، زنجان، قزوین، قم و گیلان است.
نماینده مردم شهرستان های بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی نیز نمایشگاه را فرصتی ارزنده برای تبادل فرهنگی مردم و هنرمندان صنایع دستی کهگیلویه و بویراحمد با دیگر استان های کشور دانست.
غلام محمد زارعی گفت: امید است این نمایشگاه دستاوردهای فرهنگی و اقتصادی مطلوبی برای مردم استان و هنرمندان شرکت کننده در آن داشته باشد.
وی اظهار کرد: نمایشگاه های سراسری صنایع دستی دارای اهداف فرهنگی و اقتصادی هستند و باید در کنار آنها نیز تلاش شود مردم بتوانند از تجارب و دستاوردهای مهم صنایع دستی و هدایای محلی دیگر نقاط کشور استفاده بهینه کنند.
وی عنوان کرد: باید صنایع دستی کهگیلویه و بویراحمد و فعالیت های مربوط به این حوزه بیش از پیش توسعه داده شود زیرا نتایج مطلوبی به دنبال دارد.
این نمایشگاه به همت اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد در منطقه شرف آباد یاسوج گشایش یافت و در آیین افتتاح آن نیز جمعی از مسئولان اجرایی، هنرمندان صنایع دستی و قشرهای مختلف مردم استان حضور داشتند.


ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
پر بحث ترین