تاریخ انتشار:۲۱:۴۲ - ۳۰ آذر ۱۳۹۵
فرماندار کهگیلویه مطرح کرد
عصر دنا: فرماندار کهگیلویه با بیان اینکه از 27 سازمان مردم‌نهاد در شهرستان تنها سه مورد فعال هستند گفت: مابقی این سازمان‌ها در صورت عدم تمایل به فعالیت لغومجوز می‌شوند.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

علی پوزش عصر امروز در نشست بررسی سازمان‌های مردم‌نهاد شهرستان اظهار داشت: مجوز مؤسسه‌های غیر فعالی که مایل به فعالیت نباشند لغو خواهد شد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر 27 مؤسسه مردم‌نهاد در این شهرستان وجود دارد گفت: از این تعداد تنها سه سمن فعال بوده و مابقی هیچ‌گونه فعالیتی ندارند.

فرماندار کهگیلویه افزود: در نشستی که با حضور مسؤولان سازمان‌های مردم‌نهاد برگزار می‌شود دلایل راکد بودن آنها بررسی و در صورت عدم تمایل به ادامه فعالیت نسبت به لغو مجوز آنها اقدام خواهد شد.

پوزش با اشاره به نقش سمن‌ها در حوزه‌های مختلف اعم از سلامت جامعه، ارتقای توسعه و فرهنگ گفت: از این ظرفیت به خوبی استفاده نشده است.

این مسؤول افزود: سازمان‌های مردم‌نهاد غیر انتفاعی و مستقل بوده و به هیچ حزب یا گروه سیاسی خاصی وابستگی ندارند.

فرماندار کهگیلویه از تقاضای راه اندازی سه سمن «سازمان مردم نهاد» جدید در این نشست خبر داد و گفت: پس از بحث و تبادل نظر درباره ضرورت یا عدم نیاز به شکل گیری مؤسسات جدید دیگر مراحل قانونی طی می‌شوند.

پوزش از مؤسسه فرهنگی بلادشاپور، مؤسسه یاران دل افروز و مؤسسه پژوهشی کوهگل به سمن‌های جدید مورد تقاضا نام برد و تصریح کرد: مجوز راه‌اندازی این سمن‌ها پس از اخذ استعلام‌های لازم از مراجع چهارگانه در صورت دارا بودن شرایط قانونی و اخلاقی و تأئید نهایی صادر می‌شود.

ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
پر بحث ترین