کد خبر: ۱۰۸۷۵
تاریخ انتشار:۱۴:۵۶ - ۲۸ آبان ۱۳۹۵
عصر دنا: امام جمعه یاسوج گفت: باید به عقل مروجان رابطه با آمریکا شک کنیم.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

ظهر امروز خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر یاسوج به امامت آیت‌الله سید علی‌اصغر حسینی در محل مصلی امام خمینی این شهر و با حضور گسترده نمازگزاران مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد.

امام جمعه یاسوج در خطبه اول نماز جمعه این هفته با اشاره به بیان امام محمد باقر(ع) در خصوص مشخصات و ویژگی‌های شیعه اظهار کرد: آن حضرت فرمودند شیعه ما نیست جز آن کسی که از گناه پرهیز کرده و تقوا داشته و مطیع پروردگار باشد و از محرمات دوری کند و اطاعت از دستور الهی کرده و به آن عمل کند.

وی افزود شیعه واقعی خدمت به خلق کرده و مستمندان را یاری می‌کند و اهل حرام خواری و دروغ و تهمت نیست و گرانفروشی نمی‌کند و وظیفه‌ای که اسلام برایش تعریف کرده انجام می‌دهد.

امام جمعه یاسوج به آیه‌ای از قرآن از سوره قصص و آیه 25 آن اشاره کرد و گفت: خداوند حضرت موسی بن عمران را برای نجات بنی‌اسرائیل از ظلم فرعون زمان به میان مردم فرستاد.

حسینی در همین زمینه بیان کرد: فرعون با قدرتی که داشت و خود را خدای مصر می‌خواند ماموریت داشت تا زنان باردار بنی‌اسراییل را زیر نظر داشته باشند و هر زنی پسر داشت آن را از بین ببرند.

امام جمعه شهر یاسوج تصریح کرد: خداوند مصلحت دانست که وضعیت حمل مادر موسی معلوم نباشد تا حضرت موسی پا به عرصه وجود گذاشته و بتواند رسالت خود را انجام دهد.

حسینی با تاکید بر اینکه مردم باید واجبات را به صورت حداکثری انجام دهند، تصریح کرد: در آخرت از این موضوعات سوال می‌شود که برای رستگاری در دنیا و آخرت باید به وظایف دینی خود عمل کنیم.

امام جمعه یاسوج در خطبه دوم نماز جمعه این هفته مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد با تسلیت به مناسبت اربعین حسینی و روزهای حزن‌انگیز دهه آخر صفر اظهار کرد: هفته بسیج را نیز تبریک می‌گوییم.

وی با بیان اینکه زبان قاصر است که بخواهد در مورد بسیج چیزی بگوید اظهار کرد: بهترین جمله از امام راحل است که می‌فرماید بسیج از الطاف جلیله است.

حسینی گفت: در دفاع مقدس افراد زیادی جانفشانی برای دفاع از اسلام و ایران کردند ولی به قول و فرمایش امام راحل اگر بخواهیم مصداق کاملی پیدا کنیم هیچ گروهی بالاتر از بسیج نیست.

وی با بیان این که باید جملات امام در مورد بسیج را تحلیل کنیم تصریح کرد: بسیجیان باید باید مصداق فرمایش امام باشند که لشکر مخلص و بی‌ادعای خدا هستند.

حسینی به اربعین حسینی هم اشاره کرد و گفت: در این روز اولین زائری که از مدینه حرکت کردند جابر انصاری و فرد دیگری بودند که به کربلا رسیدند و قبر امام حسین را زیارت کردند که در آن روز تنها دو زائر اربعین داشتیم و اکنون بزرگترین تجمع انسانی را در اربعین داریم که پیشقدمی ایران اسلامی موجب چنین موضوعی شد.

امام جمعه یاسوج گفت: بنا به فرموده امام صادق(ع) هر کسی که در این روز قدم برمی‌داد هر قدم آن پاداش در کارنامه اعمال آن‌ها نوشته می‌شود و از گناه آن‌ها بخشیده می‌شود.

حسینی در بخش دیگری از اظهارات خود گفت: پیام اربعین این است که با یزیدیان زمان هرگز آشتی نمی‌کنیم و در برابر شیطان بزرگ آمریکا و آل‌یهود در عربستان از کیان اسلام دفاع می‌کنیم.

وی به مناظرات کاندیداهای ریاست جمهوری آمریکا اشاره کرد و گفت: معلوم شد سردمداران امریکا چه عناصر کثیفی هستند و همدیگر را رسوا کردند لذا باید گفت که همه سردمداران امریکا ناپاک هستند و همه از یک قماش بوده و دشمن اسلام هستند.

حسینی تصریح کرد: در آخر دوره اوبامای جنایتکار 10 سال دیگر ایران را تحریم کردند که باید از شیطان دوری کنیم و نباید منتظر باشیم امریکا ما را دوست داشته باشد و به فرموده امام اگر دیدید امریکا با ما خوب است باید در رفتار خود تجدید نظر کرد.

وی گفت تعجب از کسانی است که می‌گویند باید با امریکا رابطه داشته باشیم باید در عقل آن‌ها شک و تردید کنیم در حالی که امریکا به دوستان خود هم رحم نکرده است.

ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
پر بحث ترین