کد خبر: ۱۰۶۸۸
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار:۱۵:۲۵ - ۲۰ آبان ۱۳۹۵
جانشین بسیج دانشجویی استان در غرفه «عصر دنا»:
عصر دنا: جانشین بسیج دانشجویی استان گفت: دولت تدبیر و امید که خود را ناجی آزادی بیان و راستگویی و مخالف خفقان می داند باید در نوع برخورد خود با رسانه ای که به جرم انتقاد سازنده یا بعضا اشتباه رسانه ای تعطیل شده است تجدید نظر کند.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir): سید عباس رضایی جانشین بسیج دانشجویی استان با حضور در بیست و دومین نمایشگاه مطبوعات کشور در غرفه عصر دنا تنها نماینده مطبوعات استان گفت :برای تحقق تمدن نوین اسلامی که دور نمای اندیشه بلند مقام معظم رهبری و افق روشن انقلاب اسلامی که همان وعده الهی مبنی بر حاکمیت صالحان بر زمین خواهد بود مقدماتی لازم است که از مهم ترین آنها گفتمان سازی است.

جانشین بسیج دانشجویی استان افزود: هر نظامی و تمدنی برای گسترش و تاثیر و تثبیت ارکان حاکمیت خود نیازمند تولید فکر و تئوری و سپس تریبونی برای رساندن حرف خود جهت تاثیر پیرامونی و جهانی است.

جانشین بسیج دانشجویی استان ادامه داد: از آنجا که دانشجو و جامعه دانشگاهی به عنوان چشمان بیدار جامعه و نقش افرینان اصلی در دو عرصه تربیت نیروی انسانی هم طراز انقلاب اسلامی و تولید فکر و اندیشه که دو رکن اصلی و اساسی در تمدن سازی است حضور فعال و همکاری رسانه ها و جامعه دانشگاهی و حوزوی به عنوان صاحبان اندیشه در خط مقدم این حرکت مهم، اصلی انکار ناپذیر است.

وی ادامه داد: هرچند با اقتضائات اما باید پذیرفت همانگونه که تافلر در تئوری موج سوم خود گفته امروز قدرت ،قدرت اطلاعاتی و رسانه ای است و کشاکش قدرت های جهان بر سر همین اثرگذاری استراتژیک در حوزه اطلاع رسانی و اطلاعات می باشد اما نکته مهم این است که بر خلاف تمدن سراسر هژمونی غرب بر مبنای لیبرال دموکراسی ، پیش فرض این اثر گذاری در اندیشه الهی و حاکمیت دینی ،آزادی مطبوعات و اصحاب رسانه ،شفافیت و حفظ کرامت مخاطب و صداقت در خبررساني است.

رضایی در ادامه ضمن اشاره به سخنان اخیر ریاست جمهوری و اتفاقات پس از آن در فضای رسانه ای بیان داشت: دولت تدبیر و امید که خود را ناجی آزادی بیان و راستگویی و مخالف خفقان می داند باید در نوع برخورد خود با رسانه ای که به جرم انتقاد سازنده یا بعضا اشتباه رسانه ای تعطیل شده است تجدید نظر کند.

وی با اشاره به حضور فعال و تاثیرگذار جامعه دانشگاهی در رسانه های استان این حضور را نوید بخش تضارب آرا  و اصلاح رویکرد ها در استان دانست و افزود: به عنوان عضو کوچکی از جامعه دانشگاهی از مسولين استانی انتظار داریم که توجه بیشتری را معطوف به رسانه های استان که بعضا با دست خالی و بدون هیچ حمایتی در حال روشنگری هستند بنمایند.


ارسال به دوستان
گزارش خطا
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۲
مقیم تهران
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۳۶ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۲
موفق باشید
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۲
درود دکتر عزیز
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
پر بحث ترین