کد خبر: ۱۰۳۸۱
تاریخ انتشار:۱۳:۲۵ - ۱۷ مهر ۱۳۹۵
مدیرکل محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد خبر داد
عصر دنا: مدیرکل محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد گفت: بیمارستان متخلف شهر یاسوج به مراجع قضایی معرفی می‌شود.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

سید اسدالله هاشمی صبح امروز در نشست مدیریت پسماند اظهار کرد: در نشست گذشته مدیریت پسماند مصوباتی انجام شده که تاکنون هیچ از این مصوبات اجرایی نشده است.

مدیرکل محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: آموزش تفکیک زباله از مبدأ توسط رسانه ملی، اختصاص زمین توسط شرکت نفت و گاز در منطقه دژ سلیمان برای دفن زباله‌های  شهر گچساران، مشخص کردن تعرفه حمل پسماند در روستاها و ساماندهی زباله‌هایی که در حوزه روستاها و شهرها نیست توسط بخشداری‌ها از جمله مصوبات نشست گذشته بوده که تاکنون اجرایی نشده است.

وی در ادامه با انتقاد از عدم همکاری دستگاه‌های استانی در ساماندهی پسماند زباله‌ها خصوصاً زباله‌های عفونی بیمارستان‌ها افزود: کاسه صبرمان لبریز شده و‌ مجبوریم متخلفان و کسانی که با ما همکاری نمی‌کنند را به مراجع معرفی می‌کنیم.

هاشمی با اشاره به وضعیت نامطلوب پسماند در استان کهگیلویه و بویراحمد اضافه کرد: بیمارستانی در شهر یاسوج وجود دارد که ظرفیت 60 تخت بیمارستانی را دارد اما در حال حاضر ظرفیت این بیمارستان به 260 تخت رسیده، بدون اینکه فاضلاب خود را ارتقا دهد و نسبت به بی‌خطرسازی دستگاه عفونی خود اقدام کند.

مدیرکل محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد افزود: اقدامات و پیگیری‌ها محیط زیست برای ارتقاء سیستم فاضلاب این بیمارستان هم بی‌نتیجه بود.

وی با بیان اینکه علوم پزشکی متولی اصلی مدیریت زباله و مدیریت پسماند است اما متولی اصلی در جلسه حضور ندارد، افزود: اقدامات شدیدتری نسبت به پسماند زباله توسط محیط زیست انجام می‌شود.

هاشمی با اشاره به اینکه در صورت رفع مشکل زمین منطقه دو پشته دشت‌روم و ایجاد کارخانه دفن و پسماند زباله مشکلات امحا زباله تا حدودی حل می‌شود، گفت: دستگاه‌ها نسبت به پسماند زباله‌های عفونی بیمارستان‌ها حساسیت نشان دهند.

منبع: فارس


ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.