تاریخ انتشار:۱۵:۲۸ - ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
عصر دنا: عملیات جست و جو برای یافتن «سبحان هنرمند» کودک پنج ساله غرق شده، اهل چهارمحال بختیاری بامداد امروز پنجشنبه ۲۰ اردیبهشت در رودخانه خرسان دنا در استان کهگیلویه وبویراحمد بی نتیجه پایان یافت
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

به گزارش پایگاه خبری عصر دنا، «سبحان هنرمند» کودک پنج ساله اهل روستای «نارمه» از توابع شهرستان فلارد استان چهارمحال وبختیاری سوم اردیبهشت امسال در رودخانه خرسان غرق شد.

سبحان که همراه ۲تن از هم سن و سال هایش در ساحل رودخانه خرسان در مرز استان های کهگیلویه و بویراحمد و چهارمحال بختیاری در حال بازی بود از چشم آنان ناپدید شد به همین علت امدادگران کوهستان، محیط های آبی و تیم های سگ های جست و جو گر در این چند روز برای یافتنش تلاش کردند.

همچنین نیروهای ارتش و سپاه برای یافتن کودک غرق شده به منطقه آمدند اما این تلاش ها بی نتیجه ماند تا اینکه بامداد امروز پدر این کودک پس از قدردانی از تلاش امداد گران به پایان عملیات جستجو رضایت داد.

انجام پایش رودخانه در شرایط سخت

سرپرست تیم غواصی هلال احمر کهگیلویه و بویراحمد گفت: پنج تیم غواصی برای یافتن سبحان ۳۰کیلومتر از رودخانه خرسان در استان را پایش کردند البته امدادگران هلال احمر چهارمحال بختیاری نیز ۵۰کیلومتر در استان مذکور را پایش کردند.

 

مهدی پور ابراهیمی تاکید کرد: عملیات پایش رودخانه پس از روزها تلاش امدادگران در شرایط بسیار سخت بامداد امروز بی نتیجه پایان یافت.

وی تاکید کرد:رودخانه خرسان بسیار وحشی است و به علت جریان های چرخشی آب به اعتقاد کارشناسان غواصی در بسیاری از نقاط آن ممنوع است و یافتن جسد در آن کار بسیار سختی بود.

پور ابراهیمی با اشاره به اینکه نقطه غرق شدن کودک مشخص نبود تاکید کرد که همین امر عملیات اکتشاف را سخت تر کرده بود.

جزییات عملیات پایش

مدیرعامل جمعیت هلال احمر کهگیلویه و بویراحمد گفت:عملیات اکتشاف با مشارکت تیم های متشکل از امدادگران کوهستان، نجاتگران محیط های آبی و سگهای جستجوگر از سوی نیروهای هلال احمر استان به صورت پشتیبان انجام شد اما جسد او هنوز پیدا نشد.

کاظم فلاحی دوست افزود: بیش از ۲۰ عملیات جستجو برای یافتن جسد «سبحان هنرمند» کودک غرق شده در رودخانه خرسان انجام شد.

فلاحی دوست تاکید کرد: یک قایق امداد و نجات، تیم غواصی استان و هفت دستگاه ماشین آلات هلال احمر در اختیار امدادگران برای کشف جسد غرق شده در رودخانه خرسان است.

رودخانه خرسان را بهتر بشناسیم

رودخانهٔ خرسان که خود از ۲ شاخهٔ اصلی تشکیل شده که یک شاخه از کوه‌های تنگ سرخ در ۱۵ کیلومتری شمال غربی اردکان فارس سرچشمه می‌گیرد و به نام رودخانهٔ بشار به سوی شمال غربی جریان می‌یابد.

رودخانهٔ بشار از میان شهر یاسوج گذشته و با دریافت شعبه‌های متعددی به شاخهٔ دوم می‌رسد.

شاخهٔ دوم نیز از دامنهٔ شمالی کوه دنا از کنار روستای خفر پادنا در سمیرم سرچشمه گرفته و پوزهٔ شمال غربی دنا را دور زده و از جوار روستای خرسان به شاخهٔ بشار می‌پیوندد و به استان چهارمحال و بختیاری وارد می‌شود و در منطقه بارز قبل از سد کارون ۳ به رودخانهٔ کارون می‌پیوندد.

طول رود خرسان تا محل تلاقی آن با رودخانهٔ کارون حدود ۱۶۰ کیلومتر است.

ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.