تاریخ انتشار:۱۳:۵۷ - ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
عصر دنا: رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج از ورود دستگاه رادیوتراپی برای اولین بار به استان خبر داد و گفت: امیدواریم با احداث مکان این دستگاه، پروژه در کمتر از یکسال برای خدمت‌رسانی در خدمت هم ‌استانی‌ها قرارگیرد.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

سعید جاودان سیرت با اعلام این خبر از انجام مطالعات خاک‌شناسی برای محل ساخت مکان رایوتراپی در بیمارستان شهید بهشتی خبر داد و با اشاره به اینکه مشاور پروژه نیز مشخص است ، بیان کرد: کلنگ‌زنی مکان رادیوتراپی در بیمارستان شهید بهشتی انجام شده است.

وی با بیان اینکه اعتبار این پروژه از طریق سفر ریاست جمهوری دیده شد، اظهار امیدواری کرد اجرای پروژه بزودی عملیاتی شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکبی یاسوج عنوان کرد: آنچه مهم است خدماتی است که با راه‌اندازی این دستگاه به هم استانی‌ها ارائه می‌شود‌.

وی با اشاره به تعداد زیاد بیماران سرطانی در استان، یادآور شد: با توجه به اینکه جلسات رادیوتراپی طولانی است و گاهی نیاز به ۲۰ جلسه رادیوتراپی است، بیماران مجبور بودند در خارج از استان، علاوه بر هزینه درمان ، هزینه گزافی برای سکونت متحمل شوند.

جاودان سیرت خاطر نشان کرد راه‌اندازی این دستگاه، باعث می‌شود، بیماری تنها دغدغه‌ مبتلایان و خانواده آنها باشد و دیگر دغدغه هزینه گزاف یک‌‌ماه سکونت و رفت و آمد به استان‌های را ندلشته باشند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اعتبار خرید دستگاه رادیوتراپی برای استان را ۱۵۰۰ میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: با توجه به اینکه سازه محل رادیوتراپی منحصر به فرد است و باید ۱۰ متر زیر زمین و قطر دیوارهای آن ۳ متر باشد، ساخت آن زمان بر است؛ اما ما تلاش می‌کنیم کمتر از یک سال پروژه به بهره‌برداری برسد

ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
پر بحث ترین