کد خبر: ۲۲۹۱۳
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار:۱۲:۰۳ - ۲۶ اسفند ۱۴۰۲
سعادت صالحی نیا
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

به گزارش عصر دنا، سعادت صالحی نیا در یادداشتی نوشت: درباره خبر جذب ۱۰ نفر نیروی جدید در #استانداری کهگیلویه و بویراحمد سه نکته رو بیان می کنم؛

1- فرآیند جذب؛

بر اساس مجوز (۱۹ دی ماه ۱۴۰۱) با عنوان «طرح شهید زین‌الدین» به استانداران این اجازه داده شده است که ۱۰ نفر جوان متعهد و توانمند به صورت قرارداد کار معین بر اساس تبصره ذیل ماده ۳۲ قانون مدیریت خدمات کشوری به تشخیص استاندار پس از احراز شایستگی‌های لازم در کانون ارزیابی مرکز آموزش مدیریت دولتی، بکار گرفته شوند.

در جلسه پرسش و پاسخ ۱۶ آذرماه دانشجویان در دانشگاه آزاد اسلامی یاسوج از دکتر احمدزاده استاندار محترم درباره این طرح و سازوکار انتخاب افراد سؤال پرسیدند اما متأسفانه جوابی نشنیدند و همچنان برای مردم و به ویژه جوان سؤالاتی بی پاسخ وجود دارد از جمله اینکه؛

مسئولین مربوطه بر اساس روابط یا ضوابط گزینش کردند؟

 افراد صاحب نفوذ سیاسی در انتخاب این ۱۰ نفر چقدر موثر بوده اند؟

 چه معیارهایی ملاک انتخاب بوده است؟

 آیا راهی وجود داشته تا سایر جوانان متعهد و توانمند هم استانی که تعدادشان هم کم نیست بتوانند روزمه خود رو بدست استاندار برسانند؟

شایسته است مسئولین مربوطه به ویژه معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری هر چه زودتر در این مورد با مردم صحبت کرده، فرآیند جذب رو شفاف سازی و روزمه ۱۰ جوان نخبه که برخی مهارت های بسیار خوبی هم دارند رو منتشر کنند تا بیش از این جوانان را با هم رودرو نکنند و به آینده‌شان لطمه نزنند.

2- جایگاه بکارگیری؛

قطعا با جوانان کارها دشوار نیست و این طرح اگر بدرستی اجرا شود با توجه به سرمایه‌های جوانی از جمله نشاط، انرژی، ابتکار عمل، مطالبه گری، اصلاح طلبی صادقانه، شجاعت و حق پذیری به مانند خون تازه ای در رگ‌های استان می‌تواند باعث برکت، تحول و پیشرفت استان شود.

اما سوال دیگر این است که آیا نمی‌توانستند این ۱۰ جوان‌ نخبه را در بدو ورود در پست دیگری غیر از معاونت‌ها بکارگیری کنند تا با یک رشد پلکانی و نه آسانسوری صعود کنند و باعث سقوط آزادشان نشوند!؟ چرا که فضای مدیریت قطعا با فضای تشکلی کاملا تفاوت دارد و مهارت های مدیریتی می طلبد.

3- نکته پایانی و قابل تامل اینکه اگر مسئولین استان کهگیلویه و بویراحمد وظایف خود در نسبت اشتغال (رتبه آخر کشور)، کاهش بیکاری و نرخ مشارکت اقتصادی موفق بودند قطعا شاهد این همه مناقشه نبودیم.
پس می‌طلبد مسئولین استان اقدامات مناسبی برای بهبود وضعیت بازارکار و ایجاد فرصت‌های شغلی جدید فراهم کنند.

 

ارسال به دوستان
گزارش خطا
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۵۴ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۶
اگر سفارش موحد لیدرها آن در مرکز استان یا شهرستان کهگیلویه دهدشت توابع آن سالهاست ثابت مانده در تهران نفوذ دارد به مدیرکل آموزش و پرورش وتشویق فرمانداران شهرستان کهگیلویه و لنده و بهمی نگاه تایید وزیر کشور فوری
علیرضا
|
United States of America
|
۱۵:۴۷ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۹
این طرح جز فساد و پارتی بازی هیچی نبود. این طرح مربوط به پارسال بود. بینی و بین الله برید بپرسید کدوم جوان ازش خبردار شد که بخواد رزومه بده؟ اگر کسی هم اتفاقی خبردار شد کجا تونست رزومه ارائه بده؟ خدا از این ظلم ها نمیگذره
کارمند
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۴۹ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۹
دکتر پیوند با حمایت دکتر هدایت خواه داره استخدام میکنه و به هیچ کس جوابگو نیست حتی شخص استاندار
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
پر بحث ترین