کد خبر: ۲۲۶۷۳
تاریخ انتشار:۱۲:۰۷ - ۰۴ اسفند ۱۴۰۲
عصر دنا: رئیس پارلمان رژیم صهیونیستی (کنست) امیر اوهانا پس از بازگشت از سفر اخیر به آمریکا گفت که این رژیم «در سخت‌ترین دوران» بسر می‌برد.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):
فارس: رئیس کنست اعلام کرد که اطمینان دارد بسته 14.1 میلیارد دلاری کمک واشنگتن به زودی به تل‌آویو تحویل داده می‌شود.امیر اوهانا اخیرا به دعوت رئیس جمهوری‌خواه مجلس نمایندگان آمریکا مایک جانسون به این کشور سفر کرد.
این سیاستمدار عضو حزب لیکود به رهبری بنیامین نتانیاهو در مصاحبه با روزنامه «جروزالم پست» به آغاز جنگ قدرت در حزب برای جانشینی نتانیاهو اذعان کرد.وی درباره سفر به آمریکا اعلام کرد که هیچ اختلاف نظری بین دموکرات‌ها و جمهوری‌خواهان در کنگره درباره ارائه کمک به اسرائیل وجود ندارد.رئیس کنست درباره دیدارهایش در آمریکا گفت که «ما تلاش زیادی انجام دادیم و موفق شدیم که وارد بحث‌های داخلی درباره مسائل بحث برانگیز نشویم... فقط به صراحت اعلام کردیم که در سخت‌ترین دوران خود به عنوان یک کشور هستیم و می‌توانیم از هر کمکی که دریافت می‌کنیم بهره ببریم».
این قانونگذار صهیونیست معتقد است که کمک آمریکا به اسرائیل «فقط کمک نیست بلکه حاوی این پیام به جهان و بویژه به دشمنانمان است: ببینید آمریکا چقدر در کنار اسرائیل ایستاده است».به گفته او، با توجه به حمایت سران کنگره آمریکا درباره تصویب نهایی کمک به اسرائیل، «من بسیار خوشبینم. این کمک خواهد آمد اما سوال این است که تحت چه چارچوبی ارسال خواهد شد». وی خبر داد، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا در ماه می به تل‌آویو سفر می‌کند.

وی درباره آینده گفت، کسانی در حزب لیکود هستند که اعلام کرده‌اند در «روز پس از نتانیاهو» برای رهبری حزب نامزد می‌شوند. برخی به این روز امید دارند و برخی برای تحقق چنین روزی تلاش می‌کنند.

ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
پر بحث ترین