تاریخ انتشار:۲۱:۵۵ - ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۲
عصر دنا: استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: بنای تاریخی بلادشاپور نیازمند طرح جامع است تا جلوی تصرفات و تعمیرات غیراصولی گرفته شود.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

سید علی احمدزاده در حاشیه بازدید وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری از بنای تاریخی بلادشاپور دهدشت در جمع خبرنگاران گفت: به دولت درخواست دادیم وزراء به استان سفر کنند تا بتوانیم از توانمندی‌های آنها برای توسعه استان استفاده کنیم.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به بازدید از باغ چشمه بلقیس چرام افزود: با توجه به ویژگی‌های این باغ، طرح جامع چشمه بلقیس با همکاری میراث فرهنگی تهیه می‌شود.

وی با بیان اینکه در بازدید از بناها و مناطق گردشکری استان، بلادشاپور نیز مورد بازدید قرار گرفت، گفت: بازسازی غیر اصولی خساراتی را به این بنای تاریخی دوران صفویه وارد کرده است.

دکتر احمدزاده بیان کرد: برخی مردم در درون این بافت قرار داشتند که در کمیسیون ماده ۵ مصوب کردیم راه و شهرسازی به ۱۴ نفر از آنها زمین رایگان بدهد تا زندگی آنها خارج از بافت سر و سامان بگیرد و بقیه کسانی هم که در بافت هستند باید جابه جا شوند.

وی عنوان کرد: نیازمند تهیه طرح جامع بلادشاپور هستیم و در صورتی که طرح جامع بلادشاپور تهیه شود جلوی هرگونه تصرفات و تعمیرات غیراصولی گرفته می‌شود و در راستای طرح تعمیرات انحام می‌شود.

دکتر احمدزاده بیان کرد: اعتبارات ملی و استانی برای تعمیرات بلادشاپور در نظر گرفته شده است و یک کار اصولی انجام می‌شود تا این بنا هم به عنوان یک اثر تاریخی ثبت ملی و جهانی شود و هم استان از آن بهره‌مند شود.

وی بیان کرد: قصد داریم از ظرفیت حضور وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری برای حضور سرمایه‌گذاران در استان بهره‌مند شویم.

در ادامه سید عزت الله ضرغامی از تعیین تیم پژوهشی مجرب برای بنای تاریخی بلادشاپور خبر داد و گفت: بخش خصوصی به تعهدات خود در خصوص کاروانسرای بلادشاپور عمل کند‌.

وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: چشمه بلقیس کلکسیونی از گونه‌های گیاهی و دارای معماری ارزشمندی است که با مشارکت محیط زیست مکان زیباتری در اختیار مردم قرار خواهیم داد.

انتهای پیام/

ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.