تاریخ انتشار:۰۸:۳۹ - ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۲
عصر دنا: واکسیناسیون جمعیت دام سبک شهرستان‌های بهمئی و چرام علیه بیماری طاعون و آبله در حال اجرا است.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

مدیرکل دامپزشکی این استان گفت: واکسیناسیون جمعیت دام سبک منطقه قبرِقیصر در شهرستان بهمئی علیه بیماری طاعون نشخوارکنندگان و آبله در حال اجرا است.
مختار رجایی فر افزود: تاکنون در شهرستان بهمئی بیش از ۶۵ هزار راس دام سبک علیه طاعون نشخوارکنندگان و ۶۵ هزار راس علیه آبله با توان بخش دولتی و خصوصی در این شهرستان ایمن سازی شده است.
رجایی فر اضافه کرد: تا پایان خرداد ماه با همکاری گروه‌های واکسیناسیون بخش دولتی دامپزشکی هشتاد درصد دام در بهمئی در برابر بیماری‌های دامی واکسینه و ایمن سازی سازی می‌شود.
وی از اجرای عملیات واکسیناسیون جمعیت دام سبک در مناطق طسوج و ساورز در بخش مرکزی شهرستان چرام علیه بیماری شاربن خبر داد و گفت: تاکنون ۴ هزار راس دام این مناطق نیز واکسینه و ایمن سازی شده است.
مدیرکل دامزشکی کهگیلویه و بویراحمد افزود: تا پایان خرداد هم ۶ هزار راس دام سبک چرام نیز واکسینه می‌شود.
وی ادامه داد: واکسیناسیون شاربن در جمعیت دامی یکی از مهمترین اقدامات اجرایی برای تأمین امنیت بهداشتی دام است.
بیماری شاربن از بیماری‌های مشترک بین انسان و دام است که در صورت شیوع می‌تواند خسارات جبران ناپذیر اقتصادی و مخاطرات بهداشتی دامی را در پی داشته باشد.

ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.