کد خبر: ۲۰۱۴۳
تعداد نظرات: ۱۱ نظر
تاریخ انتشار:۰۷:۵۴ - ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۲
عصر دنا: محیط زیست استان در دوره اسلام جاودان خرد با چنین اخبار شبهه ناک و غیر واقعی و حتی بدون ذکر منبع تلاش بر رزومه سازی دارد و اعتبار رسانه‌های استان را زیر سوال می‌برد.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

به گزارش عصر دنا، در روز‌های گذشته خبری مبنی بر مشاهده پلنگ در جاده سی سخت از طرف سازمان محیط زیست و به نقل از جاودان خرد مدیرکل محیط زیست منتشر شد که به نوعی منبع خبر و عملکردی مثبت را به سازمان محیط زیست استان نسبت داده است.

ولی با بررسی‌های ما و شواهد موجود مشخص شد محیط زیست منبع خبر را حذف کرده و مطالبی غیر تخصصی و حتی خلاف واقع به خورد رسانه‌ها داده است.

ابتدا ذکر منبع فیلم منتشر شده لازم بود که این فیلم را تنها صفحه شخصی فعال برجسته محیط زیست و هنرمندشناخته شده استان آقای جواد هادی اصل منتشر کرد و در توضیحات وی اینگونه آمده که دو تن از عکاسان هم استانی (حسن فتاحیان و داوود ایزدپناه) پلنگی را مشاهده کرده و علاوه بر ثبت فیلم، به او اطلاع داده تا در صحنه همراهشان شود، در ادامه و سایر تصاویر موجود هیچ اثری از مامورین سازمان محیط زیست وجود ندارد.

این هنرمندان و فعالین محیط زیست که خود از کارشناسان حوزه حیات وحش هستند و سال‌ها بر روی گونه پلنگ تحقیق و پژوهش داشتند و حتی کتابی در این موضوع تهیه نموده اند رصد چند شبانه روزی داشته اند برای بررسی این پلنگ و در صورت لزوم حفاظت را انجام دهند.

در این باره اسلام جاودان خرد عملکرد این عزیزان را به سازمان خود نسبت داده، ولی شواهد موجود نشان می‌دهد چنین نبود، در ادامه جاودان خرد پلنگ را یک قلاده عنوان کرده و علت حضور پلنگ را گرسنگی یا پیری عنوان کرده که خود باعث رعب و وحشت جوامع انسانی می‌شود!

ولی طبق بررسی‌های دقیق از فعالین محیط زیست و منابع موثق این مطلب جاودان خرد را نادرست تلقی کردند و تعداد پلنگ‌ها نیز بیش از یک قلاده مطرح شده و در همان فضای مجازی خود عنوان کرده که منطقه مورد نظر زیستگاه و محل تردد همیشگی پلنگ است.

کار بد اخلاقی رسانه‌ای محیط زیست به اینجا ختم نشده، در بیانیه‌هایی که محیط زیست علیه جواد هادی اصل نیروی ارزشمند و هنرمند، امدادگر، غواص و مستندساز توانمند استان بعد از یک انتقاد ساده او منتشر کرده است و از ادبیات نامتعارف و خارج از کرامت انسانی بهره برده، مشخص شده پیش از این نیز این سازمان اخبار غلط، شبهه ناک و خلاف واقع را عمدا به خورد رسانه‌ها داده تا بتواند خود را از اتهام ضعف و ناتوانی تبرئه کند یا رزومه سازی در دوره مدیریت جدید برای خود داشته باشد!

در جوابیه جواد هادی اصل به محیط زیست نکته‌های عجیبی دیده می‌شود از جمله اینکه محیط زیست در اعلام خبر کشته شدن پلنگ تنگ مهریان یاسوج که سال گذشته رخ داد خلاف گویی کرده و تلاش بر پنهان کاری داشته که به محض اطلاع جزیی یک خبرنگار بعد از گذشت یک روز انکار، اصل ماجرا مطلبی یک طرفه و خودساخته به خورد رسانه‌ها داد و هرگز هیچ عکسی از لاشه پلنگ و خود عملیات مورد نظر ارائه نداد!

با این حال اینطور تصور می‌شود که محیط زیست استان در دوره اسلام جاودان خرد با چنین اخبار شبهه ناک و غیر واقعی و حتی بدون ذکر منبع تلاش بر رزومه سازی دارد و اعتبار رسانه‌های استان را زیر سوال می‌برد.

با این نوع رفتار‌های قطعا به درک و شخصیت مخاطبان توهین می‌شود و با تکرار آن کل ساختار دولتی سازمان و اعتبار رسانه‌های استان را خدشه دار خواهد کرد.

ارسال به دوستان
گزارش خطا
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۱
محیطبان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۷
اگه محیط زیست یه ذره اعتبار راستین داشته باشد اون هم به واسطه صداقت و پاکی تیم مدیریتی فعلی محیط زیست است که به هیچ کدوم از رسانه های مواجب بگیر اجازه عرض اندام نداد.
خدا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۷
چطور میشود یک شخصی که به عنوان جنگلبان افتخاری کشور انتخاب میشود در صحبت های خود تاکید میکند که نه در گذشته و نه حال و نه آینده به هیچ عنوان جنگلبان را قبول نداشته و این جایزه و مقام هیچ تاثیری روی دیدگاهم ندارد.. این نشان از وجود رانت و فساد در انتخاب جنگلبان افتخاری نمونه دارد.. و با این توضیحات به هیچ عنوان مستندات هادی اصل قابل استناد نخواهد بود و با این تفاسیر توان تخریب محیط زیست استان و دکتر جاودان خرد را نخواهید داشت
همیار
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۷
کدام تیم مدیریتی،ایشان اگه تیم داشتند که این وضع نبود،طایفه بازی و استفاده از ضعیف ترین نیروهای از خودش ضعیف تر هم شد تیم؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۸
فقط بگو کارخانه سیمان مارگون چی میگه این وسط
تیم مدیریتی
سبز
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۸
به جد میتونم بگم بهترین سازمان محیط زیست دهه اخیر رو، دکتر جاودان خرد دارن مدیریت میکنن.. هم من میدانم و هم شما میدانید و هم آقای هاشمی میداند و هم هادی میداند و هم کل سازمان های مردم نهاد میدانند و هم بودجه و قرارداد میداند که این تخریب ها از کجا آب میخورد،، فقیر دلش خشه دارا فرمون وش ایه، ایسو کا فلونی دلش خشه، حان خر وش ایه کود ایکشه
محیطبان دنا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۸
خدایی جاودان خرد فقط روزها را پشت سر می‌گذاره وگر نه کاری به محیط زیست نداره یعنی نمیدونه محیط زیست چیه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۹
درخواست عزلش به رئیس جمهور داده شود؛آقای سلاجقه باید در جریان ناتوانی و عدم مدیریت ایشان و طایفه گرایی محض در محیط زیست استان قرار گیرد.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۹
این آقا به شدت ضعیف است و فقط دنبال دست و پا کردن و رزومه تراشی برای خود از عملکرد دیگران است.
فقط نیروی طایفه ای به کار گرفته باید از این سمت برکنار شود.
یاسر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۲/۳۰
والا مدیرکل برا محیط زیست میزارن مدرک نامرتبط همه شاکی هستن
حالا که دکتر جاودانخرد با مدرک دکتری محیط زیست شده مدیر کل باز هم همه شاکی هستن .
یعنی خود ریس محیط زیست کشور رو هم بزارن مدیر یاسوج باز شاکی پیدا میشه .
برید خدا رو شکر کنید تو این نظام ی حقوقی گیرتون میاد
کم حسادت کنید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۲/۳۱
بازهم تخریب وتخریب وتخریب تا کی؟!
Sp
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۱
متأسفانه علیرغم مرتبط بودن رشته تاکنون عملکردی بسیار ضعیف داشته
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.