کد خبر: ۲۰۱۳۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار:۰۸:۵۶ - ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۲
پدر پیوند کبد ایران:
عصر دنا: پدر پیوند کبد ایران گفت: به هوش تنها نباید اکتفا کرد و به اعتقاد بنده چیزی تحت عنوان تیزهوش و کم هوش نداریم و اگر زندگی افراد موفق را مشاهده کنید می بیند که هر فردی در یک عرصه تیزهوش است و در یک موضوع استعداد دارد.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

پرفسور سید علی ملک حسینی پدر پیوند کبد ایران در جمع دانش آموزان عشایری کهگیلویه و بویراحمد افزود: در زندگی باید با مطالعه و هدف دار باشید و چراغ راهی برای طی کردن مسیر داشته باشید.

وی ابراز داشت: باید ببینید که هدف خلقت انسان چه بوده است و چه الگویی را در زندگی دنبال و نگاه خود را در چه افقی تعریف می‌کنید؟.

ملک حسینی تصریح کرد: بیمارستانی که الان شما از آن بازدید کردید نه معجزه است و نه چیزی است که غیر قابل انجام باشد، ولی به چند کار نیاز دارد که اولین آن سعی، تلاش و کوشش است.

وی با اشاره به کتاب آسمانی مسلمانان اضافه کرد: شما می‌دانید که در قرآن هست که می‌فرماید «لَیسَ لِلإِنسانِ إِلّا ما سَعیٰ» که اگر تلاش کنید به نتیجه می‌رسید و مهم هدف گذاری است و سفره خداوند برای همه بندگان باز است و کاری به مکان ندارد.

پروفسور ملک حسینی بیان کرد: انسان برای اینکه در تلاش و کوشش خود موفق باشد، نیاز به دو ویژگی دارد و اول اینکه باید خیلی پرکار باشد و دوم اینکه بی نهایت کم توقع باشد.

وی با بیان شرط پرکار بودن، گفت: اگر شما به کشورهایی مثل ژاپن سفر کنید می‌بینید که جامعه آنجا خیلی اهل کار هستند و به همین دلیل است که پیشرفت بیشتری داشته‌اند.

پدر پیوند کبد ایران اضافه کرد: به هوش تنها نباید اکتفا کرد و به اعتقاد بنده چیزی تحت عنوان تیزهوش و کم هوش نداریم و اگر زندگی افراد موفق را مشاهده کنید می بیند که هر فردی در یک عرصه تیزهوش است و در یک موضوع استعداد دارد.

وی افزود: تیزهوشی در ذات همه انسان هاست و فقط نیاز است که استعداد فردی شناخته شود و این یعنی هر فردی در یک زمینه تیزهوش است.

ملک حسینی تصریح کرد: تست هوش هم تست معتبری به نظر نمی‌رسد و فرد می‌تواند استعدادهایی داشته باشد که با نمره و … مشخص نباشد.

وی بیان کرد: زمان ما در منطقه «مادوان» تنها سه روستای کوچک بود و تمام جمعیت کهگیلویه و بویراحمد آن موقع را اگر جمع می‌کردیم به اندازه مادوان فعلی نبود و همه جا پوشیده از جنگل و مثل بهشت بود.

پدر پیوند کبد ایران اضافه کرد: یکی از کارهایی که شما باید انجام بدید حفظ محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد است و در رشته‌های تحصیل کنید که محیط زیست را حفظ کند، چرا که اگر محیط زیست از بین رفت دیگر چیزی نخواهد ماند.

وی اظهار کرد: ما در شرایط سختی زندگی می‌کردیم و حتی طوری بود که هر فصلی یک لباس می‌پوشیدیم ولی هم معلم‌ها خوب بودند و هم کتاب‌ها قوی‌تر بودند.

دکتر ملک حسینی با اشاره به اهمیت تاریخ گفت: تاریخ تنها پلی است که گذشته را به آینده متصل می‌کند و شما باید ببینید که فیزیک، فلسفه، حتی خود تاریخ چه سرگذشتی داشته‌اند و شما با تاریخ خواندن اشراف بیشتری پیدا می‌کنید.

وی با اشاره به شیوه فهم مطالب بیان داشت: برخی موقع افرادی می‌بینیم که حافظ قرآن هستند و حتی صفحه سمت چپ و راست را می‌دانند، ولی مهم‌تر از حفظ، درک مفاهیم قرآنی است که هر انسانی در زندگی می‌تواند از آن بهره بگیرد.

پدر پیوند کبد غرب آسیا اضافه کرد: اگر می‌خواهید به هدفتان برسید باید هدف گذاری کنید تا به آرزوهایتان برسید و در مسیر رسیدن به آرزوها خیلی شکست وجود دارد و نباید این‌طور فکر کنید که ما با طی کردن یک جاده صاف به اینجا رسیده‌ایم، بلکه پر از سختی‌های مختلف بوده است.

وی افزود: شکست یکی از بزرگ‌ترین عوامل پیروزی است که در این زمینه یکی از بزرگان حوزه پیوند کبد گفته است: شاخه‌های شاداب پیروزی همیشه برکنده سوخته درختان شکست خورده به وجود می‌آید.

پرفسور ملک حسینی با بیان اینکه شکست همیشه هست، گفت: برای کسانی که می‌خواهند به هدف نهایی برسند، باید رضای خداوند را مد نظر را قرار بدهند و انسانیت در رفتار با مادر، پدر، معلم و … را الگو قرار داد.

وی با اشاره به شیوه کار کردن برای موفقیت تصریح کرد: در انجام کارها نباید اهل جنجال سازی و ریاکاری بود.

پدر پیوند کبد ایران بیان کرد: انسان نباید اعجوبه بودن خودش را بیان کند و نباید دنبال من من گفتن باشیم، چرا که انسان یک موجود محکوم به فنایی است که تنها چیزی که از او می‌ماند عمل اوست که می‌تواند او را ابدی کند.

وی افزود: بزرگی شما به علم، حکمت و معرفتتان است و اینجا یک نمونه خوبی است برای بیان اینکه «خواستن، توانستن است» و دوم اینکه یکی از عوامل پیشرفت انسان‌ها کار تیمی است.

ملک حسینی گفت: هیچ انسانی به تنهایی نمی‌تواند موفق شود و تاریخ موفقیت‌ها را که مشاهده می‌کنیم با این موضوع روبرومی شویم که چند نسل کاری را انجام می‌دهند و بالاخره یک نفر اتمام می بخشد در حالی که در واقعیت یک کار تیمی پشت قضیه بوده است.

دکتر ملک حسینی با بیان اینکه باید در ایران بمانید و برای ایران کار کنید، گفت: امیدوارم که هم با سواد شوید و هم وطن پرست چرا که آبادانی یک منطقه وظیفه انسان‌هایی است که در آن منطقه حضور دارند چون اگر شما باسواد باشید، ولی وطن پرستی در آن نباشد بدرد نمی‌خورد.

وی بیان داشت: باید هدف دار باشید، درس بخوانید و به معلمان خود احترام بگذارید و هیچوقت فکر نکنید که محرومیت مانع رسیدن شما به هدف است.

پدر پیوند کبد خاورمیانه در پایان با اشاره به ظرفیت‌های استان کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: مردم کهگیلویه و بویراحمد همچون دُر درخشانی در خطه جنوب هستند که همه ظرفیت‌های مختلف را دارا هستند و باید قدر آن را بدانیم.

ارسال به دوستان
گزارش خطا
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
مرد بویراحمدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۷
جناب آقای دکتر ملک حسینی سلام.اولاً به وجود شریف شما و امثال شما افتخار میکنیم، دوماً خداوکیلی مگه میشه محرومیت مانع موفقیت نباشه؟ من باید روزی ۶ ساعت مدرسه بروم، روزی ۷ ساعت هم باید مطالعه درسی داشته باشم، حدودا روزی ۱ ساعت زمان رفتن به مدرسه و برگشتن از مدرسه، روزی ۱ ساعت صرف سه وعده غذای معمولی و صرفا شکم پرکن، روزی ۲ ساعت استراحت بین مطالعه و.. روزی ۷ ساعت هم خواب‌. جمعا میشه ۲۴ ساعت. حالا چندتا سئوال مهم باقی میمونه که اگر میتونی جواب بدید لطفا: ۱- آیا وقتی باقی میمونه که کار کنیم و هزینه زندگی را تامین کنیم ۲-به فرض اینکه از وقت ۷ ساعت خواب و ۷ ساعت مطالعه کم کنیم و برویم دنبال کار و کسب درآمد برای تامین معاش، آیا برای ما کاری وجود داره که بتوانیم هزینه مان را تامین کنیم؟ کدوم کار؟ کدوم درآمد؟ ۳- هزینه خوراک، پوشاک، مسکن، بهداشت، آموزش و... را از کجا تامین کنیم؟ ۴-آقای دکتر حتماً میدانید ۹۵ درصد مردان این سرزمین بعلت مشکلات مالی و اقتصادی شرمنده زن و بچه خودشون هستند!! ۵-آیا میدانید موج خودکشی جوانان زادگاه شما(کهگیلویه و بویراحمد)سالهاست شروع شده و علت اصلی خودکشی ها هم مشکلات اقتصادی و فقر اقتصادی است؟ ۶-آقای دکتر چرا انسانهای بزرگی همچون شما، مشکلات توده های محروم جامعه را به گوش مسئولین نمی رسانید و از آنها مطالبه گری نمی کنید؟
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
پر بحث ترین
آخرین اخبار