تاریخ انتشار:۱۴:۲۹ - ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۲
عصر دنا: مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری کهگیلویه و بویراحمد خانواده را هسته اصلی شکل گیری جامعه اسلامی عنوان کرد و گفت: برای ایفای نقش کانون خانواده در رشد و ترقی جامعه باید با نهادینه سازی حجاب و عفاف از این کانون صیانت شود.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

مسعود نوری در نشست قرارگاه عفاف و حجاب جامعه گفت: با توجه به اجرای طرح عفاف و حجاب در کشور با هرگونه کشف حجاب در استان برخورد قانونی شده و هیچ عذری در این زمینه پذیرفته نخواهد بود. 

وی اظهار داشت: سازمان های دولتی و اماکن عمومی در اولویت اجرای طرح عفاف و حجاب قرار دارند.
نوری خانواده را هسته اصلی شکل گیری جامعه اسلامی عنوان کرد و گفت: برای ایفای نقش کانون خانواده در رشد و ترقی جامعه باید با نهادینه سازی حجاب و عفاف از این کانون صیانت شود.
نوری تصریح کرد: برای برخورد با بی حجابی که اکنون در جامعه شاهد آن هستیم باید مداخله جدی و علمی صورت گیرد تا آنچه به نفع جامعه و خانواده ها است رقم زده شود.
مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری در بخش دیگری از سخنان خود گفت: در حوزه عفاف و حجاب نیازمند تدوین قوانین جدید نیستیم بلکه نیازمند اجرا و نظارت بر قوانین می باشیم.
وی بر ضرورت اجرای قانون و دستورالعمل ها در اصناف و مدارس ومراکز آموزشی دانشگاه ها و اتحادیه ها تاکید کرد.
نوری  با بیان اینکه، اصناف باید به قوانین خود در حوزه نظارت بر فعالیت صنوف و احکام شرعی اشراف و نسبت به رعایت آن اهتمام ویژه‌ای داشته باشند، افزود: از این به بعد ممانعت از ورود افراد فاقد حجاب در مراکز گردشگری تفریحی و تفرجگاهی الزامی است.
نوری با اشاره به اینکه طرح عفاف و حجاب در دستور کار بوده و باعث انسجام می شود افزود: با اجرا و پس از پایان طرح باید مدارس، دانشگاه ها و خیابان ها در خصوص وضعیت حجاب و عفاف بهبود یابند.
وی ادامه داد: برای در امان ماندن خانواده از آسیب‌های اجتماعی حاصل از بی حجابی و بدحجابی باید فرهنگ حجب و عفاف به خوبی تبیین و ترویج شود.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری کشف حجاب را جرم از مصادیق تجاهر به گناه دانست و گفت برهمه مردم واجب است نسبت به کشف حجاب هم انزجار قلبی داشته باشند و هم تذکر لسانی بدهند و حاکمیت اسلامی نیز برابر با قانون با این افراد برخورد می کند.
نوری با تاکید بر اجرای برنامه‌های فرهنگی با موضوع عفاف و حجاب گفت: متولیان فرهنگی و آموزشی راهکار فرهنگی برای امر عفاف و حجاب اتخاذ کنند.
در این نشست اعضای جلسه به تبیین برنامه ها و پیشنهادات  بهتر در خصوص اجرای طرح جامع عفاف و حجاب پرداختند.

انتهای پیام/
 

ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.