تاریخ انتشار:۱۰:۴۵ - ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۲
عصر دنا: حالا نه تنها سعید رامین معلول اداره کننده تنها باشگاه پارکور گچساران درآمد خود را از دست داده بلکه جوانان علاقه مند به این رشته پر هیجان جایی برای فراگیری فوت وفن فعالیت در این زمینه ندارند.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

به گزارش خبرنگار عصر دنا، بازگشایی باشگاه ورزشی پارکور معلول گچسارانی به عنوان تنها محل فعالیت این رشته ورزشی در شهرستان نیازمند حمایت مسئولان و خیران است.

این باشگاه ورزشی که در یک ساختمان استیجاری فعالیت می کرد به علت ناتوانی مدیر آن در پرداخت اجاره بها و فروش ملک از طریق صاحب بخش خصوصی آن تعطیلی شده است.

حالا نه تنها سعید رامین معلول اداره کننده تنها باشگاه پارکور گچساران درآمد خود را از دست داده بلکه جوانان علاقه مند به این رشته پر هیجان جایی برای فراگیری فوت وفن فعالیت در این زمینه ندارند.

پارکور (به فرانسوی: Parkour) یکی از رشته های ورزشی هیات انجمن های ورزشی است که شبیه به ژیمناستیک بوده و ورزشکاران آن به اجرای حرکات مختلف در پارک ها و فضای مختلف می پردازند.

رامین مدیر باشگاه پالکور مذکور که در یک مسابقه ورزشی دچار سانحه و معلول شده، از مسئولان انتظار دارد تا نسبت به تامین یک قطعه زمین یکهزار متر مربعی به منظور ایجاد این مرکز ورزشی اقدام شود.

ورزشکار قصه ما ۹ سال پیش براثر حادثه هنگام انجام مسابقات پارکور دچار ضایعه نخاعی از ناحیه گردن شد اما با همت مثال زدنی توانسته محدودیت های جسمی را ضربه فنی کرده و به فعالیت های آموزشی خود در این رشته ورزشی بازگردد.

او با اشاره به اینکه شمار ورزشکارانی که در حین ورزش دچار آسیب شدید شده اند اندک است تاکید کرد: از مسئولان انتظار می رود با پیش بینی حمایت از ورزشکاران حادثه دیده زمینه ادامه فعالیت آنان را فراهم کنند.

رامین سه سال پیش با یکی از شاگردان خود که در رشته پارکور فعالیت می کرد ازدواج کرده،او با استفاده از وام ازدواجش و فروش خودروی شخصی خود توانسته است همه تجهیزات مورد نیاز باشگاهش را خریداری کند اما حالا جایی برای فعالیت ندارد.

پاسخ مسئولان

معاون توسعه امور ورزش و جوانان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه به اتفاق مسئولان بهزیستی استان از محل فعالیت این ورزشکار معلول بازدید کرده تاکید کرد: تلاش های زیادی برای تحقق درخواست ورزشکاران رشته پارکور و این ورزشکار پرتلاش از طریق متولیان امر در استان انجام گرفته است اما ثمربخش نبوده است.

بهمن خوبی افزود: واگذاری زمین به شخص حقیقی برای احداث باشگاه ورزشی موانع قانونی دارد با این وجود تلاش می شود به دلیل شرایط خاص این ورزشکار پیگیری های بیشتری در این خصوص صورت گیرد.

واکنش مسئولان بهزیستی به تعطیلی باشگاه معلول گچسارانی

معاون توانبخشی بهزیستی کهگیلویه و بویراحمد می گوید:سعید رامین ورزشکار معلول گچسارانی با توجه به شرایط جسمانیش نیازمند یک محل ثابت برای کسب و کار است.

کریم رهیده تاکید کرد: تلاش برای جذب خیران به منظور تامین زمین از برنامه های بهزیستی برای حمایت از این ورزشکار معلول است.

وی تاکید کرد: بهزیستی کهگیلویه و بویراحمدبا اهدای یک ولیچر برقی،اهدای ۱۰ میلیون تومان وجه نقد و پرداخت ماهیانه حق پرستاری سعید رامین برای حمایت از او تلاش کرده است.

آشنایی بیشتر با سعید رامین

اسمش سعید است، سعید رامین ، خیلی از گچسارانی ها و ورزشکاران پارکور در کهگیلویه و بویراحمد آوازه اش را شنیده‌اند او سال های گذشته در باشگاه ژیمناستیک و پارکو گچساران تا حدود ۷۰۰هنرجو را آموزش می‌داد و افتخارات زیادی هم کسب کرده بود.

عشق و توانایی های او در پارکو و بدلکاری تا جایی بود که مدتی را در تهران رفت و در فیلم های پد خندق، گروگانگیری و... بدلکاری کرد و به قول کارگردانان ملی سعید خوش درخشید.

داستان اما تلخ می‌شود

کهگیلویه و بویراحمد در خصوص ورزش هایی مثل پارکور و بدلکاری ظرفیت چندانی برای علاقه مندان ندارد، همین کمبودها سعید را به تهران کشاند.

موفقیت در مسابقات کشوری پارکو یکی از اهداف او بود، سعید در مراحل مقدماتی توانست جزو پنج نفر برتر از میان ۳۰۰ پارکو کار شود، اما در مرحله فینال اتفاقی که نباید افتاد و به دلیل استاندارد نبودن تجهیزات مسابقات سعید رامین از ناحیه گردن دچار آسیب دیدگی شد و در ادامه جابجایی و انتقال نامناسبش برای همیشه او را ویلچر نشین کرد.

چنین اتفاقی شاید برای خیلی از انسان ها نقطه پایانی بر همه آرزوها و حتی هدفهاست و حتی خداحافظی از جمع مردم! اما سعید بعد از سپری شدن دوران نقاهت دوباره به فکر فعالیت در ورزش پارکو افتاد.

او افتخارات دیگری هم دارد ، مربی گری در رشته های ژیمناستیک؛ پارکور؛ نجات غریق درجه ۳ و ۲؛ آمادگی جسمانی؛ دوچرخه سواری که مدال ها و مقام های مختلفی را نیز در هر کدام کسب کرده و علاوه بر آن داشتن مدرک درجه ۲ و درجه ۳ هلال احمر؛ امداد کوهستان؛ نجات غریق؛ ساخت پهپاد؛ هواپیمای تک ملخه؛ ساخت ماشین رباطی دارای دورین دید در شب با ۱۵۰۰ متر برد و ۸۰ کیلومتر سرعت و داشتن کورس کنترل؛ ساختن درب بازکن باشگاه که با انرژی خورشیدی فعال می باشد و چندین خلاقیت دیگر که به گفته خودش تنها برای آرامش و سرگرمی اقدام نموده و در جایی ثبت نکرده است.

ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.