تاریخ انتشار:۰۹:۰۵ - ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۲
عصر دنا: طرح پزشک خانواده با پوشش ۳٠٠ هزار نفر در استان کهگیلویه و بویراحمد اجرایی می‌شود.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: طرح پزشک خانواده در شهرستان گچساران آغاز شده و شهرهای بالای ۲٠ هزار نفر استان را پوشش می‌دهد. 

سعید جاودان سیرت اظهارکرد: در هفته سلامت قرار داریم که برنامه پزشک خانواده و نظام ارجاع از اهداف طرح پزشک خانواده است.

جاودان سیرت با بیان اینکه زیرساخت‌های اجرای طرح ایجاد شده است، خاطرنشان کرد: در قالب این طرح برای هر سه هزار نفر از جمعیت استان، یک پزشک و دو مراقب سلامت خدمات رسانی می‌کند.

وی با اشاره به اینکه اینکه وضعیت و سابقه و تاریخچه فرد مراجعه کننده به طرح پزشک خانواده ثبت می‌شود، تصریح کرد: در صورت نیاز به ارجاع، توسط پزشک مرکز نوبت گیری انجام و خدمات رسانی را خواهیم داشت.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی یاسوج ادامه داد: علاوه بر ویزیت سرپایی، خدمات مختلف مشاوره‌ای، خدمات دندان و چند محور خدمات دیگر را خواهیم داشت.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی یاسوج با بیان اینکه سلامت محورهای مختلف را دربر می‌گیرد، عنوان کرد: یکی از اجزای این مهم، سلامت جسم است.

جاودان سیرت از مشاوره افراد با ریسک بالا در طرح پزشک خانواده خبر داد و تاکید کرد: از نکاتی که در هفته سلامت پیگیر آن هستیم، دسترسی عادلانه است.

وی گفت: سلامتی می‌تواند در اقتصاد خانواده موثر باشد و مشکلات و ضایعاتی در مسائل اقتصادی جامعه و اقتصاد خانواده به بار می آورد.

وی ادامه داد: اعتقادم بر این است که برنامه محوری در دستور کار ما قرار گیرد و بر همین اساس در حوزه های مختلف شروع کرده ایم و تعامل با رسانه ها، مسئولان کشوری و نمایندگان را دستور کار خود قرار داده ایم تا از ظرفیت این بخش‌ها برای ارتقای سیستم سلامت استان استفاده کنیم.
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: بیمارستان پاتاوه، رادیوتراپی، بیمارستان سوختگی، خوابگاه‌های متاهلی دانشجویی، زمین ورزشی و کتابخانه مرکزی را در سفر دوم رئیس جمهور به استان مطالبه و پیگیری خواهیم کرد. در این سفر تعداد قابل ملاحظه ای پروژه بهداشتی و درمانی در استان افتتاح و به بهره برادری خواهد رسید که مهمترین آنها افتتاح بیمارستان شهر لیکک، مرکز شهرستان بهمئی است.

جاودان سیرت در  پاسخ به سوالی مبنی بر وضعیت مطالبات پزشکان و پرستاران استان افزود: مطالبات پزشکان و پرستاران استان ۶ ماه تا یک سال عقب افتاده داریم که از وزارت بهداشت مطالبه کرده و درخواست کردیم که در این زمینه برای پرداخت به ما کمک کنند.

وی اظهار کرد: بیمارستان‌های ما علاوه بر اینکه باید هزینه های بیمارستانی را تامین کنند مابقی بخش‌های دانشگاه از جمله فرهنگی، آموزشی، پژوهشی و دانشجویی را پوشش و تامین کنند بنابراین درآمدهای ما در برخی بیمارستان‌های استان کفاف هزینه های خودشان را هم نمی‌دهد.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی یاسوج در خصوص نیروهای اخراجی بیمارستان شهید جلیل یاسوج بیان کرد: ما ملزم به رعایت قانون در این زمینه هستیم و اگر حکمی از سوی دستگاه قضایی مبنی بر بازگشت برای کسی از این نیروها صادر شود ملزم به رعایت و اعمالش هستیم و مطمئن باشید نمی گذارم حق کسی ضایع شود.
انتهای پیام/

ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
پر بحث ترین
آخرین اخبار