کد خبر: ۱۹۹۷۲
تعداد نظرات: ۱۵ نظر
تاریخ انتشار:۱۱:۳۰ - ۲۵ فروردين ۱۴۰۲
عصر دنا: از روز شنبه وزرای کشور و راه و شهرسازی موظف هستند در اسرع وقت یک گروه بازرسی به کهگیلویه و بویراحمد و ۹ استان دیگر که در پایین جدول عملکرد و پیشرفت نهضت ملی مسکن هستند، از جمله اعزام کنند.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

به گزارش عصر دنا، سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور پنجشنبه ۲۴ فروردین ماه ۱۴۰۲ در شورای عالی مسکن گفت: از روز شنبه وزرای کشور و راه و شهرسازی موظف هستند در اسرع وقت یک گروه بازرسی به ده استانی که در پایین جدول هستند، اعزام کنند تا به‌طور دقیق بررسی کنند که چرا این استان‌ها در پایین جدول قرار دارند اگر توجیه قانع کننده‌ای داشتند که هیچ، در غیر این‌صورت باید مورد توبیخ قرار بگیرند.

بنا بر این گزارش، استان‌های کهگیلویه و بویراحمد، همدان و کردستان در آخر جدول در خصوص عملکرد و پیشرفت نهضت ملی مسکن قرار دارند.

رئیس جمهور در جلسه شورای‌عالی مسکن پس از ارائه گزارش‌هایی درباره عملکرد وزارتخانه‌ها، استانداری‌ها و بانک‌ها در زمینه اجرای طرح نهضت ملی مسکن وزرای کشور، اقتصاد، راه و شهرسازی، رئیس کل بانک مرکزی و رئیس سازمان برنامه و بودجه را مامور رسیدگی به اهمال‌های احتمالی و تسریع روند اجرای این طرح کرد.
سید ابراهیم رئیسی در ششمین جلسه شورای‌عالی مسکن که صبح امروز پنج‌شنبه در محل نهاد ریاست جمهوری برگزار شد، مسکن را اهم مسائل کشور و مهم‌ترین دغدغه مردم دانست و تأکید کرد: دولت تأمین مسکن را با تلاش مضاعف و بی‌وقفه پیگیری می‌کند.
رئیس جمهور با تاکید بر پیگیری جدی اجرای مصوبات جلسات مربوط به تولید مسکن براساس یک زمان‌بندی مشخص، زمین را اصلی‌ترین مسأله در تأمین مسکن دانست و با اشاره به قانون واگذاری اراضی دستگاه‌ها برای ساخت مسکن مورد نیاز در کشور اظهار داشت: برخی دستگاه‌ها عملکرد خوبی در واگذاری اراضی داشته‌اند، اما برخی دیگر باید نسبت به اجرای قانون تسریع نمایند و پاسخگو باشند.
آیت‌الله رئیسی در این جلسه ۳ ساعته که رئیس بانک مرکزی و مدیران عامل بانک‌ها نیز در آن حضور داشتند، ضمن استماع گزارش عملکرد بانک‌ها در تأمین مالی پروژه‌های مسکن، تصریح کرد: براساس قانون باید ۲۰ درصد تسهیلات بانکی برای ساخت مسکن تخصیص یابد و اگر بانکی به قانون عمل نکرده باید در این خصوص پاسخگو باشد.
رئیس جمهور گفت: اگر بانکی به جای پرداخت تسهیلات برای ساخت مسکن، این ثروت را صرف کارها و سرمایه‌گذاری‌های کاذب کرده، نمی‌توان از آن گذشت، ولی اگر ظرفیت و توان مالی کافی برای پرداخت تمام تسهیلات مقرر در قانون نیست، وزارت اقتصاد اصلاح قانون را از طریق مجلس پیگیری کند تا مدیران متهم به قانون‌گریزی نشوند.
دکتر رئیسی، زمین و مصالح ساختمانی را مهم‌ترین عوامل گرانی مسکن دانست و با اشاره به تدبیر دولت برای تأمین زمین در جهت کاهش هزینه‌ها، وزیر صمت را مأمور کرد از طریق رایزنی با تولیدکنندگان سیمان و فولاد، بستر لازم برای تأمین این مصالح با قیمت مناسب جهت ساخت مسکن را فراهم کند.
آیت‌الله رئیسی با اشاره به عملکرد استانداران در پیگیری سیاست‌های دولت در حوزه مسکن خواستار پاسخگویی آن دسته از استان‌هایی شد که مأموریت خود را به درستی انجام نداده‌اند و گفت: وزرای کشور و راه و شهرسازی موظف هستند در اسرع وقت یک گروه بازرسی به استان‌هایی که طبق گزارشات موجود عملکرد ضعیفی در این حوزه داشته‌اند، اعزام کنند تا موضوع را با دقت مورد بررسی قرار دهند.
«تسهیل و اولویت‌بخشی در صدور مجوز ساخت و ساز»، «سرعت‌بخشی به احداث مسکن روستایی» و «اعتبارزدایی از اسناد عادی» از دیگر تأکیدات رئیس شورای‌عالی مسکن در این جلسه بود.
آیت‌الله رئیسی همچنین از لزوم جذب سرمایه بخش خصوصی در حوزه ساخت مسکن نیز سخن گفت و وزرای راه و اقتصاد و روسای بانک مرکزی و سازمان برنامه و بودجه را مکلف کرد ظرف یک ماه، راهکارهای تأمین مالی اجرای قانون جهش تولید مسکن را در جهت تسریع در تحقق وعده دولت بررسی و به شورای عالی ارائه کنند.
دکتر رئیسی گفت: مسکن دغدغه جدی کسانی است که خانه ندارند و اجاره‌نشین هستند و تأمین سرپناه برای نیازمندان توسط متولیان حل مشکل مسکن و رفع نگرانی مردم، از راه‌های تقرب به خداوند است. قطعاً بدانید اگر به وظایف خود در این زمینه عمل کنیم امیرالمؤمنین علی(ع) هم شادمان می‌شوند.
در جلسه امروز شورای‌عالی مسکن که استانداران سراسر کشور نیز به صورت ویدئو کنفرانس در آن شرکت داشتند، گزارشی از پیشرفت پروژه نهضت ملی مسکن و عملکرد بانک‌ها در تأمین مالی این پروژه‌ها و کارنامه دستگاه‌ها و استانداری‌ها در تأمین زمین ارائه شد.
در این نشست علاوه بر بررسی مصوبات گذشته، بسته پیشنهادی ۱۴ گانه جدیدی در حوزه‌های تأمین مالی و کمک به دهک‌های یک تا چهار، تأمین مصالح ساختمانی و جانمایی شهرک‌های جدید در نوار ساحلی جنوب کشور با رویکرد اقتصاد دریامحور مطرح و بررسی شد.

ارسال به دوستان
گزارش خطا
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۵
مهندس نیک فر
|
United States of America
|
۱۲:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۵
بدلیل دستور خود جناب رئیسی بود مبنی بر اینکه نباید زمین های کشاورزی و منابع طبیعی تبدیل به مسکن شوند هرچی هم استان ها شکایت کردن ایشون توجه نکرد حالا میگه کی بود کی بود آستینم بود
مهندس عمران
|
United States of America
|
۱۲:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۵
جناب دکتر رییسی زمانی که دستور دادن حق ندارن زمین تبدیل به مسکن کنن باید به این روزا فکر میکردن
مهندس عمران
|
United States of America
|
۱۲:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۵
جناب دکتر رییسی زمانی که دستور دادن حق ندارن زمین تبدیل به مسکن کنن باید به این روزا فکر میکردن
حامد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۵
استاندار استان مرکزی دو سال است که نتوانسته زمین برای مردم در شهر اراک تامین کند. فاز ششم رو ثبت نام و رها کردند، فاز پنجم که فقط در حد خاک برداری تو این دو سال پیش بردند این مسئولین رو از کجا پیدا میکنید میارید میزارید استاندار. اونوقت میگن چرا مردم ناامید میشن. آقای مخلص الائمه شما قطعا مستاجر نیستید درد مردم مستاجر رو اصلا نمیفهمید. آقای رئیس جمهور از استاندارت بپرس چرا فاز ششم بعد دو سال هنوز زمین نداره. چرا برای جوانان ثبت نام کردید اما فقط وعده انتخاباتی دادید. فقط وعدههههه. یه کودک بهتر از شما اداره میکنه
همت
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۵
ترب کی طاهری من ای گپل نیسه
سقا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۵
رییس جمهور دستور بررسی داده!
استاندار پشت سرش دستور داده!
دستور مستور دستور پستو
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۵:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۶
باسلام علتش مردم استان محروم کهگیلویه و بویراحمد نمایندگان.... و حزبی اصولگرا نگذشته نماینده نخبه گچساران به مجلس برود تاجگردون
احسان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۶
تبصره ۲ ماده ۹ قانون جهش مسکن گفتن اراضی ورجه ۱و۲ و جنگل تبدیل نشود سایر اراضی از نظر قانونی منعی ندارد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۶
استاندار ضعیف استان که فقط مشغول عزل و نصب های طایفه ای برای خودش و نمایندگان ضعیف استان بود،باید سریع برکنار شود.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۶
استاندار به جای اشک های تمساحی که در سفر و... به مناطق مختلف استان می ریخت،می باید به مهم ترین اولویت دولت ؛ یعنی نهضت ملی مسکن می پرداخت.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۶
استاندار علاوه بر عزل باید به خاطر حاکم کردن فامیل بازی بر استان و عمیق تر کردن گسل های قومیتی و طایفه ای به دست عدالت سپرده شود.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۶
انتظار دارید مثلا" با راستای اصلاح طلب برای دولت انقلابی مسکن ساخته شود؟!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۶
تیم مدیریتی حاکم بر استان و در راس همه شخص استاندار بسیار ضعیف و بی تدبیرند.
با تغییر استاندار و تیم ناتوانش، روح جدیدی در کالبد خسته و بیمار مدیریتی استان نواخته می شود.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۶
چرا با گذشت حدود دو سال از عمر دولت هنوز برای طرح مسکن شهر یاسوج کاری نشده است؟
استاندار و مدیر کل راه و شهرسازی ناتوان و ضعیفند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۶
هیچ توجیهی ندارند؛ استاندار ضعیف است.
آقای رئیسی مردم استان را از این مدیریت فشل و بیمار نجات دهید.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.