کد خبر: ۱۹۹۵۲
تعداد نظرات: ۷ نظر
تاریخ انتشار:۱۴:۲۹ - ۲۰ فروردين ۱۴۰۲
یادداشت دریافتی
عصر دنا: برخی نمایندگان مجلس علیرغم آن که رهبری معظم به کرات به عدم دخالت شان در امور قوه مجریه تاکید فرمودند، این نهی اکید رهبری را پشت گوش انداخته و حتّی با دخالت در عزل و نصب ها تا جایی پیش رفتند که این شیوه ی ناصحیح منجر به بحث و جدل و گاهی فراتر از آن که از بیانش شرم می شود، انجامید و بعد اسمش را مشاوره دادن گذاشتند! آیا معنی این رفتارها، مشاوره دادن را به ذهن متبادر می کند؟!
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

عصر دنا- یادداشت دریافتی: شاید مهم ترین و اصلی ترین علت صلح امام حسن مجتبی(ع) به عنوان سبط اکبر رسول اکرم (ص)، یاری نکردن فرماندهان و همراهی نکردن سپاهیان با آن حضرت بود؛ اینان گرچه به ظاهر در سپاه امام حسن(ع) حضور داشتند و از امکانات و تجهیزات آن برخوردار بودند ولی در مواقع خطیر و حسّاس، به فکر و سلیقه ی خودشان عمل می کردند. در تاریخ داریم که با صلح امام حسن(ع) عدّه ای به بهانه ی این که مومنین و مسلمانان با این صلح ذلیل شدند از مدار ولایت خارج شدند.

با رحلت پیامبر(ص) خیلی از کسانی که خود را اصحاب و حلقه ی اول پیامبر(ص) و خطِ دین می پنداشتند، در تبعیت از جانشین بحق و امام زمان و ولایت امیرالمومنین علی(ع) نه تنها زاویه گرفته بلکه بر طبل مخالفت کوبیده و موضع گرفتند و به فرمایش مقام معظم رهبری "بی بصیرتیِ مردم زمانه " بزرگترین انسان تاریخ؛ یعنی مولی امیرالمومنین را مظلوم ترین انسان تاریخ کرد؛ و صد البته در رابطه با بقیه ی ائمه و معصومین هم مشابه همین اتفاقات تکرار شد.

به تبع تکرار تاریخ و حوادث آن، لازم است گریزی بزنیم به شرایط امروز حاکم بر جوِ سیاسی استان  و به نشانه هایی آشکار از عدم ولایت پذیری برخی مسئولین در عمل، اشاره ای گذرا داشته باشیم:

برخی نمایندگان مجلس علیرغم آن که رهبری معظم به کرات به عدم دخالت شان در امور قوه مجریه تاکید فرمودند، این نهی اکید رهبری را پشت گوش انداخته و حتّی با دخالت در عزل و نصب ها تا جایی پیش رفتند که این شیوه ی ناصحیح منجر به بحث و جدل و گاهی فراتر از آن که از بیانش شرم می شود، انجامید و بعد اسمش را مشاوره دادن گذاشتند! آیا معنی این رفتارها، مشاوره دادن را به ذهن متبادر می کند؟! در کجای عالم مشاوره دادن این گونه به جنگ و جدال کشیده می شود؟! تا کی می خواهید با افکار و احساسات مردم بازی کنید؟ آیا با بازی با کلمات و سفسطه بازی و ریا کاری، می توان افکار مردم را از این عدم ولایت پذیری و دخالت آشکار در امور اجرا منحرف کرد؟ اعضای قوه مقننه در سه سال گذشته در یک آزمایش بزرگ قرار گرفتند و رفوزه یا عدم رفوزه ی آنها را به قضاوت مردم می سپاریم.

و امّا متولیان اجرا در استان نه تنها نتوانستند از پشتوانه ی فرمایش ولی زمان به نفع مردم و نظام استفاده ی بهینه کنند؛ که با تفسیر به رای ناصحیح، فرمایشات رهبری را در جامعه عملی نکردند و هر دو گروه اجرا و تقنینی با قرض دادن نان و تنفس مصنوعی به همدیگر، بلایی بر سر استان پیاده کردند که همگان شاهد آن هستیم.

لذا می طلبد که مسئولان اجرایی به خاطر ناکارآمدی، ضعف مدیریت، به کارگماری خویشاوندی تعداد زیادی از بستگان خود و نمایندگان در مناصب اجرایی و عدم به کارگیری رهنمودها و منویات ولی فقیه زمان، ضمن عذرخواهی از آحاد مردم استان، نسبت به جبران مافات و قصور و تقصیرهای گذشته، در پیشگاه مردم و مطالبه ی بحق شان پاسخگو باشند؛ جدای از آن که پاسخگویی در پیشگاه باری تعالی در روز جزا، سرنوشت محتومی است که مفرّی از آن نیست.

ارسال به دوستان
گزارش خطا
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۷
سید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۰
خاله خرزویی بازی و قومی قبیله بازی درست نمیشه
نمایندگان هم فقط با زبان و هوا ادعای ولایتمداری دارند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۰
استاندار که می گفت نمایندگان مشاوره می دهند ؛ پس این جنگ و دعوای فیزیکی آنها برای چه بود؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۰
رسوایی بزرگ
نمایندگان با لیوان و زیرسیگاری به جان هم افتادند؟!
ببینید سطح نمایندگان استان را !
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۰
حالا این نمایندگان برای مردم در این موضوع چه جوابی دارند؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۰
خدا از شما نگذرد که سطح نمایندگی را تا این حد پایین آوردید.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۰
استاندار به خاطر همه ی باید عزل و محاکمه شود
آقای استاندار این بود معنی مشاوره؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۰
نمایندگان باید به خاطر عدم التزام، رد صلاحیت؛
و
استاندار به دلیل پشت گوش انداختن امر و فرمان رهبری عزل شود
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.