تاریخ انتشار:۱۴:۳۹ - ۱۲ فروردين ۱۴۰۲
عصر دنا: ۳دستگاه خودروی سواری حامل هیزم قاچاق در شهرستان کهگیلویه توقیف شد.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

 سعیدجاویدبخت مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: سه خودروی حامل ۶۰۰ کیلو گرم هیزم قاچاق در شهرستان کهگیلویه توقیف شد.
سعید جاوید بخت اظهار داشت: ظرف ۲۴ ساعت گذشته توسط گشت شبانه‌روزی نیروهای منابع طبیعی در شهرستان‌ کهگیلویه سه خودروی حامل هیزم قاچاق شناسایی شدند.

وی افزود: متهمان برای سیر مراحل قانونی و تشکیل پرونده به دادسرا منتقل و همچنین خودروهای حامل هیزم قاچاق به پارکینیگ منتقل شدند.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: بر اساس قانون، مجازات متخلفان عرصه های منابع طبیعی ۱۵ برابر شده است.

جاوید بخت عنوان کرد: در مجازات این متخلفان هیچ گونه سهل انگاری صورت نمی گیرد و مطابق قانون با آن ها برخورد خواهد شد.

 وی حفاظت از منابع‌ ملی را وظیفه‌ای همگانی دانست و از مردم خواست با طبعیت رفتار خوبی داشته باشند و از تخریب این منابع خدادادی خودداری کنند.

جاوید بخت افزود: سودجویان قاچاق چوب برای دور ماندن از دید ماموران از ماشین های سواری به جای وانت بارها برای حمل چوب به استان های همجوار استفاده می کنند.

فقرمالی، تهیه زغال، قطع درختان برای سوخت ارزان و بی توجهی به اهمیت جنگل ها ،بروز برخی آتش سوزی ها و بیماری از تهدید های جدی برای جنگل های بلوط کهگیلویه وبویراحمد محسوب می‌شود.

جاوید بخت در پایان گفت: از مردم استان انتظار میرود در صورت مشاهده هرگونه تخلف در عرصه های منابع طبیعی با شماره تلفن رایگان ۱۵۰۴یگان حفاظت منابع طبیعی وآبخیزداری استان را اطلاع دهند تا در کمترین زمان ممکن از هرگونه تخلف در عرصه های منابع طبیعی جلوگیری شود.

ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.