تاریخ انتشار:۱۴:۱۰ - ۲۹ اسفند ۱۴۰۱
عصردنا گزارش می‌دهد
عصر دنا: نمایشگاه بهاره یاسوج مکان مناسب و دائمی ندارد و از همین رو این نمایشگاه هر سال در مکانی برگزار می شود و این موضوع باعث شده امکانات آن در حد یک نمایشگاه نباشد و برپا کردن نمایشگاه خرید و فروش در مصلی نشان دهنده نداشتن دید بلند مدت به این مساله است.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

به گزارش خبرنگار عصردنا، نمایشگاه بهاره یاسوج از تاریخ ۱۶ اسفندماه تا ۲۶ اسفند دایر بود و قرار بود مکان مناسبی برای خرید و فروش باشد و سبب کاهش قیمت ها و به عبارتی تنظیم بازار باشد اما به نظر می رسد این نمایشگاه از ضعف زیرساختی و مدیریتی رنج می برد.

این نمایشگاه مکان مناسب و دائمی ندارد و از همین رو هر سال در مکانی برگزار می شود و این موضوع باعث شده امکانات آن در حد یک نمایشگاه نباشد و برپا کردن نمایشگاه خرید و فروش در مصلی نشان دهنده نداشتن دید بلند مدت به این مساله است.

طی سالیان گذشته در اواخر اسفندماه و با نزدیک شدن به عیدنوروز در بولوار قرنی یاسوج نمایشگاهی برپا می‌شد تا مردم خرید عید خود را با قیمتی ارزانتر نسبت به بازار این شهر انجام دهند؛ اما گویا  در سال۱۴۰۱ نمایشگاه را در مصلی شهر یاسوج بر این نمایشگاه از تاریخ ۱۶ اسفندماه تا ۲۶ اسفند دایر پا کرده‌اند و اجناس این نمایشگاه نسبت به بازار ۳۰درصد گرانتر است.
رئیس صنعت، معدن و تجارت استان کهگلویه و بویراحمد با بیان اینکه مکان نمایشگاه سال‌های گذشته آماده نبود، گفت: کمیته نمایشگاه که متشکل از دستگاه‌های ذی‌ربط بود برگزار شد و در این کمیته بخشی از نمایشگاه بلوار قرنی به بخش خصوصی واگذار شد.
کریم روزبهان اظهارداشت: بخش خصوصی حاضر به تمیکن شرایط صمت نشد تا بتوان نمایشگاه را مانند سالیان گذشته در جایگاه خود برپا کنیم.
وی ادامه داد: علاوه بر عدم تمیکن بخش خصوصی، خود نمایشگاه وسایل گرمایشی و سرمایشی نداشت و مصلیٰ امام خمینی(ره) شهر یاسوج را مکان مناسبی برای این جایگاه دیدیم.

مکان نمایشگاه بهاره تنها مشکل این نمایشگاه نیست بلکه مشکلات دیگری نیز داشت ار جمله اینکه قیمت اجناس گران تر از بازار بود که سبب نارضایتی مردم و مسئولان شده بود. 

بر اساس برخی گزارش ها حمزه لقمانی، مدیرکل تعزیرات حکومتی استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه این نمایشگاه نتواسته به مردم کمک کند اظهار کرد: متاسفانه در حالی که متولیان این نمایشگاه از پایین بودن قیمت اجناس نمایشگاه نسبت به بازار صحبت کردند، اما بازدید بازرسان همه، حکایت از گران بودن اجناس تا ۳۰ درصد نسبت به بازار حکایت می‌کند.
لقمانی افزود: غرفه داران با ارایه نکردن فاکتور‌ها ودرج نکردن قیمت‌ها در این نمایشگاه گران فروشی کردند که با متخلفان برخورد شد.
وی از ادامه بازرسی‌ها و برخورد با مختلفان و اصناف بی انصاف خبر داد و اضافه کرد: کیفیت اجناس در این نمایشگاه هم مطلوب نیست.
مدیر کل تعزیرات حکومتی استان افزود: متاسفانه نظارت‌ها بر اجناس به خوبی انجام نشده و غرفه داران اجناس درجه سه و دو را به جای درجه یک به مردم عرضه می‌کنند.
لقمانی همچنین با انتقاد از قیمت گذاری اتاق اصناف برای برخی اجناس در غرفه‌های این نمایشگاه گفت: متاسفانه اتاق اصناف خودسرانه از هر غرفه دار ۵ میلیون تومان دریافت کرده که این خود عاملی برای گرانی اجناس در این غرفه‌ها است.

با این شرایط به نظر می رسد لازم است با پایان یافتن نمایشگاه بهاره امسال، مسئولان به فکر بهبود شرایط برگزاری آن و مهمتر از همه، مکانی مناسب و درخور باشد تا بخشی از مشکلات در سال آینده برطرف شود و شرایط به گونه ای باشد که رضایتمندی مردم را درپی داشته باشد.

انتهای پیام/

ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
پر بحث ترین