تاریخ انتشار:۱۲:۳۹ - ۲۲ اسفند ۱۴۰۱
عصر دنا: رئیس پلیس فتا کهگیلویه و بویراحمد گفت: عامل ایجاد مزاحمت در شبکه اجتماعی روبیکا در استان شناسایی و دستگیر شد.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

سرهنگ سید مهدی عمران فر افزود: در پى اعلام شکایت یکی از شهروندان مبنی بر اینکه شخصی در شبکه اجتماعی روبیکا از طریق شماره تلفن وی اقدام به ارسال پیام‌هایی با مضامین غیر اخلاقی برای مخاطبین کرده، بلافاصله موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.
رئیس پلیس فتا استان ادامه داد: ابتدا حساب کاربری شاکی از هک خارج و در اختیار وی قرار گرفت و پس از بررسی مستندات لازم ارائه شد.
وی اضافه کرد: با همکاری و پشتیبانی شرکت روبیکا متهم در یکی از استان‌های شمالی شناسایی و با هماهنگی مقام قضایی دستگیر شد.
عمران فر یادآور شد: شهروندان توجه داشته باشند هنگام عضویت در شبکه‌های اجتماعی حتما احراز هویت دو مرحله‌ای را انجام دهند و هنگام عضویت در شبکه‌های اجتماعی، کد احراز هویت را به هیچ وجه نباید در اختیار دیگران قرار گیرد.
سرهنگ عمران فر گفت: متاسفانه افرادی که در این زمینه دسترسی به اکانت شبکه اجتماعی از آنان گرفته می‌شود، کد احراز هویت خود را به صورت نادانسته در اختیار دیگران قرار داده اند یا با نصب بد افزار‌هایی که در فضای مجازی دست به دست می‌شوند، زمینه دسترسی به اطلاعات شخصی و پیامک‌های دریافتی خود را به مجرمان سایبری داده اند.
وی از شهروندان خواست، هشدار‌های پلیس فتا را جدی گرفته و در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی موضوع را به نشانی پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی گزارش دهند.
انتهای پیام/

ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.