تاریخ انتشار:۱۴:۵۰ - ۱۵ اسفند ۱۴۰۱
عصر دنا: معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کهگیلویه و بویراحمد در نشست پیشگیری از جرم دنا به موضوعات مختلفی در این شهرستان به خصوص سارقین باغ‌ها اشاره کرد.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

فارس: سید عیسی حسنی معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کهگیلویه و بویراحمد در نشست پیشگیری از جرم دنا اظهار کرد: افراد حاضر در جلسه همه نکات را گفتند که حکایت از دغدغه مندی شما دارد همه شما نیروهای جدید هستید و ما هم دو نفر از بهترین نیروهای خودمان  را در اختیار شما قرار دادیم که به صورت شبانه روزی پای کار هستند و همین طور که می‌بینم  همه نیروهای جدید با انگیزه هستند و با این توصیفات می طلبد و می توانید کارهای خوبی در حوزه بومی انجام دهید تا الگویی برای بقیه شهرستان ها شوید.

معاون پیشگیری از وقوع جرم گفت: اولویت ما در حال حاضر طرح کاداست اراضی است همانطور که می‌دانید استان ما تا ۴ ماه اخیر در کاداست اراضی در رتبه آخر بود ولی هم اکنون در رتبه اول هستیم که در حوزه کاداست اراضی توقع داریم که به شدت پیگیری کنید.

وی عنوان کرد: یکی دیگر از مشکلات ما بحث نقاط حادثه خیز است که عزم همه مجموعه ها را می  طلبد تا نقاط حادثه خیز را حذف کنند، مشکل دیگر وجود شوتی‌هاست که در حال ایجاد مشکلات زیادی برای مردم می‌کنند و تا زمانی که ایست بازرسی استقرار پیدا کند دستورالعمل هایی را به همکاران دستگاههای زیربط ابلاغ کرده ایم که انجام خواهند داد.

حسنی عنوان کرد: در هر شهرستان با هماهنگی راهداری ۱۰ نقطه حادثه خیز  را ۱۰۰ متر مانده تا محل حادثه خیز و ۱۰۰ متر بعد از محل حادثه خیز  بنر زرد رنگ فسفری جهت هشدار نصب کنند که نشان دهد به نقطه حادثه‌خیز نزدیک می شوید که این ابلاغیه در سطح کشور قرار است در نرم افزار بلد جای گذاری شود.

حسنی افزود: استان کهگیلویه و بویراحمد جز استان‌هایی شده که متاسفانه سرقت‌های خرد در آن زیاد شده است که دلیل آن هم باز شدن دروازه های استان بر روی مسافران و مهاجرت هم استانی‌ها به شهرستان هاست و باعث گستردگی دایره سرقت تعزیری شده به طوری که به اتباع بیگانه هم سرایت کرده است.

وی بیان کرد: باید پدافند غیرعامل را در همه دستگاهها اجرایی کنیم چرا که همین اتباع بیگانه هر کدام می‌توانند ابزار دشمن شوند و دشمن  را در نامنی ها همراهی کنند.

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری گفت: در بحث سرقت ها به عنوان مثال شهر یاسوج که گنجایش ۱۵۰هزار نفر را دارد بیش از ۳۰۰هزار نفر جا داده اند، پارکینگ‌ها را تبدیل به واحد کرده اند و اجاره می دهند و خودروهای خود را در خیابان رها می کنند که سارقین هم از خدا خواسته به راحتی دست به هر سرقتی  می زنند و باعث افزایش سرقت های خرد می شوند.

حسنی اظهار داشت: سرقت دیگری هست که سارقان  باغات را هدف قرار می دهند و امان نیروهای انتظامی را بریده‌اند که مردم باید به صورت خود جوش پای کار بیایند و پلیس افتخاری شوند تا این سارقان در دام پلیس گرفتار شوند، شناسنامه دار شوند و برای مردم شناسایی شوند که از دادستان  دنا می‌خواهند در سرقت باغات مطلقا رضایت ممنوع  و حداقل یک شب بازداشت شوند، تشکیل پرونده و احراز هویت شوند.

حسنی گفت: در بحث مسمومیت دانش آموزان  باید همه جوانب پدافند غیر عامل در نظر گرفته شود، باید نقش مدیر مدرسه و سرایدار مشخص باشد که این شخص و اشخاص چطور وارد محیط مدرسه شده اند، اولیای مدرسه حق بازرسی دانش آموز را دارند و می توانند بازرسی کنند که ببیند چه چیزی به همراه دارد.

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری گفت: یکی از مهمترین روش های پیشگیری از زمین خواری‌ها  مسدودسازی راه‌های دسترسی به مناطق منابع طبیعی و محیط زیست است که دست کسانی که قصد تعرض به محیط زیست و منابع طبیعی را دارند کوتاه خواهد کرد که این مهم در پیشگیری از وقوع جرم موثر است.

حسنی در خصوص با اجرای پدافند غیرعامل خطاب به فرماندار دنا گفت: اگر شما هم می‌خواهید بحث پدافند غیر عامل را نجام دهید لودر یکی از ادارات را در اختیار محیط زیست و منابع طبیعی قرار دهید تا راه‌های دسترسی به این مناطق را مسدود کنند.

حسنی اظهار داشت: اگر پرونده ای تحت عنوان تهیه و فروش ذغال تشکیل شود  در صلاحیت تعزیرات است که با یک جریمه تمام می شود ولی ما به شما گفتیم این جرم را تحت عنوان قطع اشجار و تخریب محیط زیست و منابع طبیعی تشکیل پرونده دهید و در کنار آن تهیه ذعال را بیاورید تا پرونده در صلاحیت دادستانی و دادسرا قرار گیرد تا این قاچاقچیان ضرب شصت دستگاه قضا را به وضوح ببینند.

حسنی در خصوص مشکلات آب شرب گفت: چالش آبی چند سالی است در شهرستان دنا وجود دارد که باید بگویم ما کمبود آب نداریم و حتی بیش از حد نیاز داریم بلکه ما چالش مدیریت توزیع آب داریم، در روستاها آب شرب را برای مصارف کشاورزی استفاده می کنند و هکتارها باغ و صیفی‌جات را آبیاری می کنند و آب و فاضلاب هم به راحتی از کنار این مساله می‌گذرد که از همین جا به مسئولان آب و فاضلاب اعلام می کنم متخلفینی که از آب شرب به جای آب کشاورزی استفاده می کنند را ثبت تخلف کنند، پلمپ کنند، بشکنند پرونده تشکیل دهند و جریمه های بزرگ برای آنها در نظر بگیرند و به دستگاه قضایی معرفی کنند تا برای آنها پرونده کیفری تشکیل شود و درس عبرتی برای بقیه شود..

حسنی افزود: مساله زمین های دشتک را به صورت کتبی برای بنده بفرستید تا توسط کارگروه استان مورد بررسی قرار گیرد تا در صورت مغایرت ابطال شوند.

برچسب ها: سید عیسی حسنی
ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
پر بحث ترین