کد خبر: ۱۹۷۱۰
تعداد نظرات: ۱۱ نظر
تاریخ انتشار:۰۶:۴۴ - ۱۴ اسفند ۱۴۰۱
عصر دنا: دخالت تام و تمام برخی نمایندگان مجلس در امور اجرا، علی رغم نهی صریح رهبری و حتّی دلسوزان درون استان و مبیّن اشتهای سیری ناپذیر این گونه نمایندگان در دور زدن و بلکه نقض و شکستن سلسله مراتب قانونی است که البته دستگاه های ناظر و مخصوصا"شورای نگهبان باید این عدم التزام را مدِّ نظر داشته باشند.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

عصر دنا- یادداشت دریافتی: صحبت استاندار؛ پاسخ محکم به کسانی که در تلاشند قطار دانشگاه علوم پزشکی را از ریل تفکر انقلابی خارج کنند.

آن گونه که یکی از رسانه های غیر همسو با دولت به انعکاس مواضع محکم نماینده عالی دولت در استان و البته به سبک خاص خود پرداخته است، گویا احمدزاده در جلسه شورای اداری استان با انتقاد از دو گانگی رفتار مسئولان ارشد دولت و نمایندگان مجلس، ضمن تمجید از عملکرد یک ساله دکتر غلام نژاد و چینش "نیروهای انقلابی و ولایی" در دوران تصدی ایشان در دانشگاه علوم پزشکی، به این رفتار دو گانه واکنش نشان داده و بیان داشته است که "چرا با غلام نژاد که نیروهای انقلابی و ولایی را چینش کرده بود برخورد شده است؟"

وی با طرح این سئوال که: چرا مسئول منتسب به دولت تدبیر و امید در حوزه ی برنامه و بودجه، دو هفته بعد از غلام نژاد باید عزل شود، با این پرسش استفهامی که "غلام نژاد نیروهای انقلابی و ولایی را چینش کرده، شده آدم بده؟!" و به این صورت مراتب ناخوشایندی خویش را از چنین رویه و بدعت خطرناکی، به صراحت بیان داشته است.

البته آقای استاندار با برشمردن برخی ویژگی های آقای دکتر جاودان سیرت از جمله در ایّام بیماری فراگیرکرونا، ایشان را نیز مورد تاییدِ مجموعه ی درون استان و وزارت دانسته و برای وی در این منصب آرزوی توفیق کرده است.

این صحبت های صریح و بی پرده ی نماینده ی ارشد دولت در استان اگرچه دیرهنگام و پس از انتصاب تعداد زیادی از مدیران نه بر مبنای شایستگی؛ که صرفا" قومی و انتصاب به برخی نمایندگان صورت پذیرفته است امّا به هر حال باید آن را به فال نیک گرفت که برای او که حدود بیست سال از عرصه ی مدیریتی و سیاسی استان به دور بوده است تا حدودی آسیب ها و پیامدهای چنین انتصاباتی (انتصابات قومی و خوبشاوندی) نمایان گشته است، به هر روی این صحبت های استاندار می تواند چند وجه داشته باشد:

اوّل اینکه این سخنان یک اقرار دیرهنگام به دخالت تام و تمام برخی نمایندگان مجلس در امور اجرا، علی رغم نهی صریح رهبری و حتّی دلسوزان درون استان و مبیّن اشتهای سیری ناپذیر این گونه نمایندگان در دور زدن و بلکه نقض و شکستن سلسله مراتب قانونی است که البته دستگاه های ناظر و مخصوصا"شورای نگهبان باید این عدم التزام را مدِّ نظر داشته باشند.

دومین وجه صحبت های استاندار خطاب به رئیس جدید دانشگاه علوم پزشکی است که سیاست های این دانشگاه کمافی السابق باید حول محور تفکر انقلابی بچرخد و از میدان دادن به باندهای قومی و قبیله ای اجتناب شود؛ زیرا دانشگاه که رسالت اصلی آن پیاده نمودن سیاست های سلامت محور است نباید عرصه ی جولان چنین باندهایی گردد؛ که اگر چنین شود، تهدیدی جدّی برای سلامت عامّه ی مردم به شمار می رود.

و سوم روی سخن آن است که نیروهای جریان انقلاب که خود از سابقون حمایت از شخص رئیس جمهور و حامیان اصلی دولت به شمار می روند، با هیچ بهانه ای؛ از جمله عدم همراهی نمایندگان ،نباید در حاشیه قرار گرفته و به تناسب شایستگی، باید در متن مناصب مربوط به دولتی که منتسب به آنهاست قرار گیرند و بر آرایش صرفا" قومی و انتخاباتی برخی نمایندگان باید خط بطلان کشیده شود؛ که اگر چنین شود می تواند محکی جدی برای مسئولان اجرایی و نظارتی و کسب اعتماد مردم برای حضور در عرصه های مختلف نظام باشد.

ارسال به دوستان
گزارش خطا
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۱
خدا
|
Netherlands
|
۰۸:۳۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۴
کهگیلویه بزرگ که نماینده نداره خدا را شکر.اگه دخالت نماینده ها را میفرمایید روشنفکر هست حتما
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۵۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۴
عملکرد نمایندگان مخصوصا"نماینده ی بویراحمد باید از سوی دستگاههای نظارتی پیگیری شود؛مردم به شدت ازتبعیض، اجحاف و قوم و خویش بازی و قبیله گرایی ناراضی اند و این زیبنده ی دولتی که نام انقلابی را یدک می کشد،نیست
چرا استاندار به عنوان مقام ارشد اجرایی به منویات رهبری بی توجه اند؟!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۱۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۴
به نظرم شورای نگهبان باید چنین نمایندگانی را نه تنها ردِ صلاحیت کند بلکه پس از پایان زمان نمایندگی شان باید توسط دستگاههای مسئول به خاطر سوءاستفاده از جایگاه و دخالت در امور اجرا به محاکم قضایی معرفی کنند تا درس عبرتی باشد برای قوم سالاران.
میلاد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۵۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۴
درود بر مرد سیاست حاج منتظریان
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۲۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۵
راه رهایی از این هرج و مرج و فامیل بازی، وحدت تمام نیروها و جریان های بویراحمد بر سر شخصیتی چون منتظریان که حقا" نادر دوران است،می باشد؛کسی که نگاه باز ملی دارد.
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۲۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۵
جناب استاندار چرا درمارگون مسئولان هنوز مسئولان دولت قبلی است واز اصلاح طلبانند
مجاهد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۰۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۵
کمتر دروغ بگید
نوذری
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۴۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۵
منتظریان هم به وقتش میبینیم مگه ایشون قبلا سمت نداشتن معاون استانداری بودن و از نیروهای هدایت خواه ک استان ازلیست استانهای محروم زمان استانداری حسینی دراوردن
انشاالله دکتر روشنفکر برنده انتخابات هستن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۰۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۵
انتقادهانشانگرانتقام وتخریب وله جان هم افتادند نیروهای خدوم وصادق وامین و مقتدر و دلسوز استان بالاخص بویراحمد ونه انتقاد برای ر شدواصلاح وپیشرفت استان خصوصاً شهرستان بویراحمد وظیفه نماینده قانونگذاری و تصویب قوانین مشکل گشا و تعالی بخش ورشدوپیشرفت دهنده جامعه است وحسن نظارت بر حسن اجرای قانون و بر برنامه‌های قانونی است دیگران که هنوز نه به داراست ونه به بارمثل اختاپوس چنبره مارگونه برادارات وسازمانها و نهادها انداخته اند باید به خود بیایند و وضعیت اسف بارموجود رااسف بارترودردناکت نکنند باصطلاح مغزهای مدعی تفکر تعالی بخش جامعه اینچنین ناجوانمردانه ودوراز انصاف شایسته نیست به جان هم بیافتند رحمتی بینهم کجا رفته....این تذهبوا.....
ناشناس
|
United States of America
|
۱۱:۳۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۲
متاسفانه نمایندگان فقط به فکر انتصابات هستند
اصلا این چند سال بجز این کار دیگری برای استان انجام نداده اند
ناشناس
|
United States of America
|
۱۱:۳۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۲
شهر ما نیاز به حضور حاج منتظریان دارد
که بتواند جلوی این باند بازی ها رو بگیرد
و شایسته سالاری رو در اولویت قرار دهد
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.