تاریخ انتشار:۲۰:۲۰ - ۱۳ اسفند ۱۴۰۱
به مناسبت هفته منابع طبیعی و آبخیزداری:
عصر دنا: هفته منابع طبیعی و آبخیزداری سال ۱۴۰۱ با شعار "درخت برای زندگی:باهم بکاریم برای ایران سرسبز -ایران قوی" در سراسر کشور انجام می شود.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

با هدف هماهنگی و برنامه ریزی برای برگزاری هرچه باشکوهتر هفته منابع طبیعی ، جلسه ستاد بزرگداشت هفته منابع طبیعی و آبخیزداری استان کهگیلویه وبویراحمد تشکیل شد. 

 هرساله 15 لغایت 21 اسفندماه برنامه های مختلفی با عنوان هفته منابع طبیعی و آبخیزداری به منظور گسترش فرهنگ حفظ، احیا، توسعه و بهره برداری اصولی از منابع طبیعی تجدیدشونده برگزار می گردد.

بر این اساس نشست برگزاری بزرگداشت هفته منابع طبیعی با حضوراعضای ستاد برگزاری هفته منابع طبیعی شامل رییس سازمان جهاد کشاورزی، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان،مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در اداره کل منابع طبیعی وآبخیزداری استان، مسئول روابط عمومی و مسئول آموزش و ترویج و مشارکت های مردمی و معاونین ستادی اداره کل منابع طبیعی برگزار گردید و طی آن برنامه های اجرایی مرتبط با این هفته اعلام شد.

در ابتدا حجت الاسلام ندرليشیخ مرتضی جاوید مسئول حوزه نمايندگي ولي فقيه در اداره كل منابع طبيعي و آبخيزداري کهگیلویه وبویراحمد، با اشاره به فرمایشات و تاکید مقام معظم رهبری در حفظ و صیانت از منابع طبیعی در کشور اظهار داشت: حفظ منابع طبیعی نتایج بسیار ارزشمندی را به دنبال خواهد داشت و همانطور که رهبر فرزانه انقلاب فرموده اند این وظیفه ای شرعی و همگانی است.

در ادامه سعید جاویدبخت مدیرکل منابع طبیعی وآبخیزداری استان ضمن عرض خیر مقدم به مدعوین، با اشاره به برگزاری هفته منابع طبیعی و آبخیزداری از 15 لغایت 21 اسفند ماه ، اظهار داشت برای تبیین ابعاد مختلف برنامه های هفته منابع طبیعی و فرهنگ سازی و هماهنگی های لازم در جهت حفاظت از منابع طبیعی، این ستاد تشکیل گردید. ایشان با بیان اینکه شعار امسال هفته منابع طبیعی "درخت برای زندگی؛ باهم بکاریم برای ایران سرسبز _ ایران قوی" است به روز شمار این هفته اشاره نمود.

مدیرکل منابع طبیعی وآبخیزداری استان گفت: تشکیل این ستاد براساس سیاستهای ابلاغی ستادکشوری و برای تدوین برنامه های اجرایی در سطح استان می باشد. وی برنامه ریزی مشترک با دستگاه های مرتبط جهت اجرای جشن درختکاری بصورت مردمی و گسترده و با حضور مقام های استانی، برگزاری کنفرانس خبری قبل ازهفته، برگزاری همایش ها وکارگاههای آموزشی ، برگزاری میز خدمت در مصلی های نماز جمعه در سطح استان، اجرای طرح "گفتمان منابع طبیعی "در سطح روستاهای هدف،برگزاری مسابقات فرهنگی و ترویجی و افتتاح پروژه های شاخص منابع طبیعی و آبخیزداری را ازجمله این برنامه ها برشمرد.
جاویدبخت در ادامه جلسه به تشریح طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت در طول چهار سال و سیاست های مجموعه منابع طبيي و آبخيزداري در خصوص توزیع نهال در بین مردم و ارگان ها پرداخت و از نقش اساسی و اصلی مردم در تحقق "طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت" سخن به زبان آورد.سپس هر یک از مدعوین به ارائه نقطه نظرات و برنامه های پیشنهادی خود پرداختند.

در ادامه ي جلسه، معتمدی رئیس سازمان جهاد کشاورزی و رئیس ستاد هفته منابع طبیعی استان کهگیلویه ویویراحمد نیز ضمن تبریک پیشاپیش هفته منابع طبیعی به همکاران، با بیان این که آب و خاک از منابع پایه تولید محسوب می شود به لزوم تبیین فرهنگ سازی در حفظ و احیاء منابع طبیعی و محیط زیست در جوامع شهری و روستایی تاکید و افزود: برای کاهش خسارت های ناشی از این تهدید ها و نگرانی ها لازم است تا همه دستگاه ها و افراد جامعه دست در دست هم به کمک منابع طبیعی بیایند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه وبویراحمد خاطر نشان کرد: بهره مند شدن از این منابع طبیعی نیازمند فرهنگ سازی و استفاده از ظرفیت صدا و سیما و رسانه ها در حوزه ترویج ، حفظ و حراست از انفال است.

وي با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر" فرهنگ منابع طبیعی باید به معارف عمومی تبدیل گردد." اظهار داشت: هر اقدامی که ریشه در فرهنگ دارد ماندگار خواهد بود.

ایشان با تاکیدبر امکان برگزاری هفته منابع طبیعی با حضور مردم طبیعت دوست و مدیران و مسئولین انقلابی اظهار داشت: ایران کوچک، استان کهگیلویه وبویراحمد در زمینه توسعه فضای سبز ظرفیت های بالقوه ای دارد.

معتمدی در پایان افزود: این هفته فرصتی است برای ارائه فرهنگ اصیل حفاظت از منابع طبیعی و انفال در بین آحاد مردم که در نهایت منجر به تبدیل فرهنگ منابع طبیعی به فرهنگ عمومی خواهد شد.

اين مقام مسئول در پايان از مديريت مجموعه منابع طبیعی و آبخیزداری استان در راستای اجرای طرح های آبخیزداری و آبخوان داری، حضور به موقع یگان حفاظت اين مجموعه در اطفاء حریق و مقابله با تصرفات اراضی ملی، تهيه كليپ ها و مستند ها با هدف فرهنگ سازي در بين مردم ، پروژه هاي جنگلداري و سایر فعالیت‌هاي تخصصي اين اداره كل قدردانی نمود.

شعار«درخت برای زندگی، باهم بکاریم برای ایران سرسبز-ایران قوی» در کشور برگزار می‌شود

شعار«درخت برای زندگی، باهم بکاریم برای ایران سرسبز-ایران قوی» در کشور برگزار می‌شود

انتهای پیام/

ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.