تاریخ انتشار:۱۰:۴۹ - ۲۷ بهمن ۱۴۰۱
عصر دنا: رئیس پلیس راه کهگیلویه وبویراحمد گفت: مردم تا پایان بارش برف از سفر‌های غیر ضروری خودداری کنند.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):
عصر دنا: رئیس پلیس راه این استان گفت: بارش برف در جا‌دهای مناطق سردسیری ادامه دارد و توصیه می‌شود مردم از سفر‌های غیر ضروری تاپایان بارش برف خودداری کنند.
سرهنگ بهنام ویسی پور ریزش سنگ و رانش کوه را از دیگر مخاطرات در جاده‌های استان عنوان کرد و افزود: بر اثر بارش برف و بارش شدید باران در ارتفاعات و مناطق کوهستانی احتمال ریزش سنگ و رانش کوه وجود دارد بi طوری که در چند روز گذشته بیش از ۴۰۰ مورد ریزش سنگ و رانش کوه در جاده‌های استان گزارش شده است.
لذا توصیه می‌شود رانندگان آمادگی لازم برای مواجه با چنین حوادثی را داشته باشند تا بتوانند با تصمیم گیری لازم جان خود و دیگر همراهان را نجات دهند.

سرهنگ ویسی پور با بیان اینکه تردد در جاده‌های یاسوج – بابامیدان، یاسوج- شیراز، یاسوج و کاکان- اقلید فقط با زنجیر چرخ امکان پذیر است اضافه کرد: در جاده یاسوج بابا میدان در منطقه کوشک یک مورد رانش زمین گزارش شده که با همکاری پلیس راه و اداره کل راهداری در حال بازگشایی است.
وی با اشاره به اینکه جاده سیمرم بر اثر بارش شدید برف مسدود شده است ادامه داد: همه جاده‌های اصلی استان باز است و تردد در این مسیر‌ها با تجهیزات لازم ادامه دارد.
فرمانده پلیس راه کهگیلویه و بویراحمد با تاکید بر لغو سفر‌های غیر ضروری گفت: در صورت سفر البسه گرم، آذوقه خشک و زنجیر چرخ به همراه داشته باشند و ضمن سوخت گیری کامل خودرو از سالم بودن سیستم گرمایشی و روشنایی خودرو به ویژه چراغ‌های جلو و مه شکن، برف پاکن، آج و باد لاستیک‌ها مطمئن شوند.
سرهنگ ویسی پور با بیان اینکه رانندگان در مواقع بارندگی و برف از حرکات مخاطره آمیز از جمله سبقت غیر مجاز، سرعت زیاد، و انحراف به چپ خودداری کنند افزود: با توجه به وجود حفره‌ها و چاله‌ها در جاده‌ها و پرشدن آن‌ها از آب و نامشخص بودن در مواقع بارندگی لذا توصیه می شود رانندگان با حرکت مطمئنه حرکت کنند تا با بروز واژگونی خودرو‌ها ناشی از برخورد با حفره‌ها و چاله‌ها با سرعت زیاد پیشگیری شود.
وی یکی دیگر از مشکلات را حرکت برخی رانندگان در مسیر‌های مخالف در مواقع بروز گره‌های ترافیکی عنوان کرد و گفت: توصیه می‌شود در مواقع بروز ترافیک رانندگان با صبر و حوصله در مسیر خود حرکت و از رفتن به مسیر مخالف خودداری کنند.
 
ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.